Opel Corsa: druppelt

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: c1 4nz u9

moter slaat van vandaag op morgen niet meer aan, met remreiniger loopt hij eventjes.
heb het luchtfilter eraf gehad en zie injector na druppelen.
zou het dat kunnen zijn.?
en is het zelf te doen voor een amateur?
bvd .

kneutje

Geplaatst door kneutje (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Waarschijnlijk injector stuk omdat de motor wel loopt op remreiniger en er blijkbaar ook wel benzine komt omdat er druppels nakomen.
Injector vervangen: stekkertje los, torxschroefje los en dan er uit trekken. Let op: onderin zit ook nog 'n afdichtring ! Montage in omgekeerde volgorde.

Gr.

kneutje (0), 16 jaar geleden

oke bedankt,dus die afdichting moet ik ook vernieuwen neem ik aan.

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Lijkt me wel beter.
In ieder geval goed opletten dat deze er goed inzit weer.

Gr.

kneutje (0), 16 jaar geleden

heb inspuit gedeelte er uitgekregen,heb eerst toevoer slang los gemaakt ivm met benzine druk.
schoongemaakt met remreinger,netjes terug gezet. starten loopt heel even,daarna weer drup drup.
iemand een idee wat een centrale inspuit kost?

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Gokje: 150,- euro.......

Gr.

kneutje (0), 16 jaar geleden

heb er eerst een een nieuw rubber ringetje geplaats,geen lekkage meer .
maar ook geen druk meer op de brandstof leiding,als ik hem op contact zet komt er net een scheutje uit.
wat kan dat nou weer zijn.

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dat kan kloppen. De benzinepomp werkt heel even na de 1e keer op contact zetten en stopt dan. Als je dit vaker doet achter elkaar, werkt de pomp niet. Deze gaat pas weer draaien tijdens het starten.

Gr.

rfbroek (0), 16 jaar geleden

Ik heb met dezelfde motor een vergelijkbaar probleem gehad.

Soms smoorde de motor, en sloeg af. Af en toe liep ie weer goed maar de storing bleef terugkomen.

Er stonden weliswaar ook geen fouten in de ECU, maar op advies van garage toch vervangen. Dat was inderdaad de oplossing. De injector wordt trouwens rechtstreeks door de ECU aangestuurd.

ECU kost ongeveer 40 euro op de sloop.

Groetjes Ronald.

kneutje (0), 16 jaar geleden

petje
oke ,maar ik krijg nu ook al geen spanning meer op de branstofpomp,als die op contact staat.

rfbroek
zou dat eventueel met de ecu temaken hebben?

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dat klopt. Pomp wordt van stroom voorzien via 'n relais. Dit relais wordt pas bekrachtigd tijdens de 1e keer op contact zetten en dan pas weer tijdens het starten.
Dus als je de auto de 1e keer op contact zet heb je ongeveer 2 tellen stroom bij de pomp en dan niet meer. Pas als je gaat starten krijg je weer stroom bij de pomp.
Het heeft dus niets met de ecu te maken.

Gr.

kneutje (0), 16 jaar geleden

route mobil heeft erna gekeken, snapte het ook niet.
lang gestart heeft startspray erin gespoten maar de motor kwam niet echt op gang.
vonk was daar.
hebben hem afgesleept naar monteur.
ben benieuwd wat het probleem is,in ieder geval bedankt tot zover. groetjes

Hans4040 (310) PRO, 16 jaar geleden

"route mobil heeft ernaar gekeken, snapte het ook niet."

Da`s nou net het verschil met de ANWB.

mvg,
Hans.

jan5047 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dit is nu juist het sterke punt van route mobiel afslepen en dat kan iedereen maar de juiste diagnose stellen is een andervak, je kunt het dan mischien nog niet repareren maar dan weet je als lid wel waar je aan toe bent.en kun je beslissen zelf de onderdelen halen of naar een garage gaan
succes Jan

kneutje (0), 16 jaar geleden

was geen slechte gast,hij zie dat hij de juiste pakking niet bij zich had anders zou hij het bovenste gedeelte van het gasklephuis hebben schoongemaakt,vermoedelijk geen goede circulatie van de terugvoerleiding . ...zou dat kunnen?

maar hij heeft de auto wel een dorp verder gebracht naar ''beuntje'' zonder probleem. eerst achter zijn busje, tot de sleepkabel knapte daarna ,afsleepwagen gehaald en verder.

ik had al gezegd dat ik het maar niks vond zonder rembekrachteging,was niet zo erg. dus niet mijn fout {gniffel.

nu was ik op de terugweg een beetje aan denken,zou een of andere grapjas mij de uitlaat geaardappeld hebben? omdat die toch nog effetjes wil aanslaan?
o ja en er kwam ook spanning waar die moest komen.
morgen hoor ik meer.
gegroet.

jan5047 (0) PRO, 16 jaar geleden

was geen slechte gast,hij zie dat hij de juiste pakking niet bij zich had anders zou hij het bovenste gedeelte van het gasklephuis hebben schoongemaakt,vermoedelijk geen goede circulatie van de terugvoerleiding . ...zou dat kunnen?
Nog nooit meegemaakt ik vind het een broodje aap maar we wachten af wat de oorzaak zal zijn beuntje zal het wel vinden
wacht op het resultaat
gr jan

kneutje (0), 16 jaar geleden

beste jan ik hoop niet dat ik op de tenen getrapt heb,maar ik heb het niet zo ruim dat ik een vakgarage kan betalen.
sorry

jan5047 (0) PRO, 16 jaar geleden

kneutje nee sorry zo bedoel ik het niet je bent vrij waar je heen gaat en natuurlijk scheelt dat in het arbeids loon en waarom zou een beun slechter zijn als een garage. maar ben benieuwd wat de storing is.
Maar wat r.m zegt klinkt zeer onwaarschijnlijk
We wachten af gr jan

kneutje (0), 16 jaar geleden

bleek toch de injector op het gasklephuis,compleet klephuis 50euro alleen injector verwisseld.
hoop dat die het weer een tijdje doet.
in iedergeval bedankt voor het meedenken. groetjes.

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Kijk, kijk ! Bingo dus.
Mooi dat het opgelost is.

Gr.

jan5047 (0) PRO, 16 jaar geleden

kijk dat valt weer mee ja wat r.m zei dat kon gewoon weg niet
Maar goed het is opgelost en daar gaat het om
gr jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.