Mijn Vraag Is Zit Er Op Deze Type Motor Ook Een Egr Klep.(c18nz)
Zou Ik Deze Ook Kunnen Dicht Maken.
Motor Loopt Namelijk Onregelmatig Stationair
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat hoeft niet aan een al of niet aanwezige EGR klep te liggen.
Iedereen kan de EGR klep opsporen door bij het uitlaatspruitstuk te zien of daar ook een verbindingspijp loopt, met een klep erin, waarop een soort UFO zit, met een rubber slangetje.
Dit slangetje zuigt een vacuum in de bovenste Ufo achtige potje welke dan de onderliggende klep meer openstuurt.
Van de klep loopt de verbinding naar het inlaat spruitstuk waar de uitlaatgassen worden teruggemixed met de inlaatlucht.
Denk eerder dat in jouw geval ontsteking, vervroeging, bougies en kabels etc moet controleren, alsmede het stationair instelling.
Cor
Ja zit een EGR op.
zie je zo zitten tussen het klepdeksel en injectie huis.
is een soort ufo (schotel) met een slangetje erop.
als je het slangetje losmaakt en afdicht werkt ie niet meer
wil je hem afsluiten dan zal je de EGR moeten demonteren, plaatje staal ertussen moeten maken.
wat een oorzaak van het slechte stationair lopen kan zijn dat de LFR (statioanir stappen motor) vervuild is.
deze zit op de zijkant van je injectie huis (rond ding)
ontsteking:
timing: niet te stellen, dit wordt door de computer geregeld
Willem
Als het misschien niet aan de egr klep ligt,zou het dan aan de bobine kunnen liggen.
Ik heb er namelijk al nieuwe rotor,verdelerkap,bougiekabels+bougies opgezet.
Stationair 800 toeren en blijft in een lijn staan maar hij schokt soms stationair en ploft in de uitlaat gewoon onder het rijden merk ik niks.
Ontsteking stellen kan je volgens mij niet bij deze het namelijk elektronisch.
vr gr henk
18 jaar
Als het misschien niet aan de egr klep ligt,zou het dan aan de bobine kunnen liggen.
Ik heb er namelijk al nieuwe rotor,verdelerkap,bougiekabels+bougies opgezet.
Stationair 800 toeren en blijft in een lijn staan maar hij schokt soms stationair en ploft in de uitlaat gewoon onder het rijden merk ik niks.
Ontsteking stellen kan je volgens mij niet bij deze het namelijk elektronisch.
vr gr henk
18 jaar
Is niet je ontsteking, als ie goed rijdt.
ik denk toch dat je LFR erg vervuitl is
je moet maar eens kijken, verdeelkap kun je nioet verdraaien, deze zit direct op het nokkanas huis geschroefd
dez auto heeft ook geen onststekings module.
dit zit verwerkt in de motor computer
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar