Opel Astra: EGR Klep Astra G zelf vervangen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Sinds een tijdje staat mijn motor in de noodloop. Uitlezen gaf aan dat de turboklep (inmiddels) vervangen en de EGR defect waren. Nu heeft mijn garage de EGR schoongemaakt en nog steeds krijg ik 1 fout: de EGR. De EGR is los niet te krijgen, er zit meteen een inlaatdeksel bij en is daarom 300 euro. Een dure reparatie dus. Zou ik dit makkelijk zelf kunnen doen? Want de EGR vervangen is een eitje, maar die inlaatdeksel kan ik niet plaatsen...

Zou een EGR Klep van de sloop een optie zijn?

Nog een vraag: mijn garage zei dat ze de bovenkant van de motor (waar je de EGR klep in doet) ook schoon willen maken, is dit ook makkelijk zelf te doen? Want het schoonmaken zou zo'n 350 euro kosten.

Het liefst zou ik de EGR klep dicht willen lassen, maar de garage zei dat niet kan bij dit type (zie foto)

[url=http://img409.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img409.imageshack.us/img409/5166/...[/img][/url]

jzn

Geplaatst door jzn (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

wim1 (0), 17 jaar geleden

Hallo,

Zoeken op egr klep in dit forum geeft je volgens mij alle antwoorden die je nodig hebt.
Op de site van opeltje is te vinden hoe de inlaat zelf schoon te maken (word je zelf wel heel vies van).
EGR klep van sloop lijkt mij een speurtocht te worden en dan moet je hem ook eerst schoon maken.
Om je probleem op te lossen moet je eigenlijk de exacte storingscode opgeven met de beschrijving, dan is er zeer waarschijnlijk wel iemand die je verder kan helpen.

Wim

Wim

jzn (0), 17 jaar geleden

De storingscode is P0400

jzn (0), 17 jaar geleden

Ik zie op http://members.home.nl/opeltje/EGR%20DIE... wel hoe je het schoon moet maken, maar met welk middel moet dat dan gebeuren? En gaat het dan met name om die kap (INLAAT COLLECTOR) of die gaatjes in het blok?

De garage wil voor deze klus 320 euro hebben, het loont wel de moeite om het zelf te doen. Het schijnt dat je vermogen er ook door toeneemt :-)

wim1 (0), 17 jaar geleden

Ok,

Tik nu die storingscode in als zoekopdracht.
Waarschijnlijk kom je dan tot de conclusie dat het wel eens aan de luchtmassameter of kortweg LMM kan liggen.Die gaan regelmatig kapot (bij alle turbodiesels geloof ik).
Verder moet je op dit forum een methode kunnen vinden om je egr klep-werking te controleren (heb ik zelf ook ooit gevonden).

Verder is de opmerking dat je vermogen toe neemt van het reinigen van het inlaattraject een moeilijke, want dat is alleen als je nu minder vermogen hebt door de vervuiling.Je krijgt dus weer je oorspronkelijke vermogen terug (mits.....km stand enz.)

Wel schijnt je vermogen toe te nemen door het afdichten van je egr maar dat kan bij jouw auto niet.

Succes Wim

jzn (0), 17 jaar geleden

uhhm de LMM is 18 maanden geleden al vervangen, dus lijkt het mij toch echt de EGR???

Pascall_1 (0), 17 jaar geleden

Je kunt gewoon je egr afdoppen hoor. Heb zelf een vectra 2.0 diesel. En daar zegt ook iedereen dat het niet mogelijk is. Ik heb gewoon een stokje in vacuumslang gestopt en niks geen storing. Ja eerste km soms ff maar zogauw die warm word niks geen probleem meer. Zal gewoon proberen en kijken of lanpje uitgaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.