lampje blijft branden van de electronische gestuurde motorkoeling meestal als ik 4 kilometer hebt gereden kan iemand mij vertellen wat de probleem is ,heeft iemand ook zoiets meegemaakt ,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stekker verbindingen controleren.
wat voor sijmbool is het ??.
anders even uitlaten lezen
mvg willem2
waarschijnlijk het radiateurtje??
dit is uit te lezen, dan weet je meteen wat het is.
Willem
het is het symbool radiateur met wieltje op.
16 jaar
Laat hem eens uitlezen.
dan hoef je niet alles uit te gaan zoeken.
koel vloei stof controleren kan het pilotje zin in koel vloei stof tank dat kapot is .
maar rij langs de garage zien ze het direct
mvg willem2
16 jaar
kan iemand mij vertellen wat het gemidelde prijs is van uitlezen ik hoor van vele dat er verschillende bedragen zijn klopt dat
16 jaar
meestal tussen de 18 en 25 euro bij een dealer.
ik heb nog wel eens mazzel op zaterdag morgen dat ze het effe tussendoor doen voor niks.
Willem
willem en kleijn hartstikke bedankt nu weet ik meer.
16 jaar
offtopic: Nu bedank je Kleijn 2x :P hij heet ook willem
Willem
[quote=Willem12089]meestal tussen de 18 en 25 euro bij een dealer.
ik heb nog wel eens mazzel op zaterdag morgen dat ze het effe tussendoor doen voor niks.
Willem[/quote]
weet niet waar je woont anders kon het wel even tussen door bij vriend
mvg willem2
16 jaar
willem uit ridderkerk bedankt en willem uit nootdorp ook bedankt ,ik zelf woon in almere.
16 jaar
willem kleijn kan jij mij vertellen hoe dat pilotje uit moet zien ik ie er niks aan
16 jaar
Warschijnlijk bedoeld Kleijn het peilsensortje??
Willem
[quote=Willem12089]Warschijnlijk bedoeld Kleijn het peilsensortje??
Willem[/quote]
klopt olie druk sensor
16 jaar
willem kan jij mij zeggen waar t zich bevindt de olie druk sensor
16 jaar
[quote=frans287]willem kleijn kan jij mij vertellen hoe dat pilotje uit moet zien ik ie er niks aan[/quote]
als je sijmbool van koelwater bedoelt zit in expansie tankje een soor drijvertje .
olie druk sensor zit in motor blok.
even goed kijken .
maar kijk eerst naar je stekker verbinding .
????slecht contakt.
mvg willem2
16 jaar
Lampje met radiateur erop in de astra-G is niet voor de koelmiddelpeil aan te geven Willem2 deze is om een storing aan te geven in het Computer gestuurde koelsysteem van deze auto (airco uitvoeringen)
kan ook een duiden op een storing in het airco systeem.
willem
dat wist ik niet willem
maar met deze storing had die
ook naar de opel moeten gaan lezen ze hem uit voor hem .
weet je gelijk wat het is. misschien wel een stekker verbinding mvg willem2
16 jaar
Systemen zijn vaak te Gecompliseerd om zelf wat te kunnen uitvinden of zoeken.
uitlezen is gewoon de snelste en trefzekerste oplossing.
Willem
[quote=Willem12089]Systemen zijn vaak te Gecompliseerd om zelf wat te kunnen uitvinden of zoeken.
uitlezen is gewoon de snelste en trefzekerste oplossing.
Willem[/quote]
hij zal toch niet in de war zijn met zijn remblokken slijtage lsymbool
persoonlijk rijdt ik altijd naar de opel met een storing je zit gelijk bij de goeie dokter
16 jaar
Beide Willems hartstikke bedankt nogmaals ik ga wel naar de dealer met zijn woeker prijzen. neen het is echt niet het symbool van de remmen.
16 jaar
moest je dat nu nog even lezen jo
daeler is niet duur
je hebt vaak gelijk een oplossing
andres ga je allerlei dingen doen .
wat niet nodig is
maar je laat het ons wel even horen
mvg groetjes willem2
16 jaar
jazeker laat ik t weten Willem nogmaals bedankt
16 jaar
ken iemand mij vertellen waar de motorkoelings module zich bevind bij de opel zafira 2.0 diesel bouwjaar 2000
16 jaar
Stuurkant achter de bumper.
wel even je bumper er af halen
mvg willem2
16 jaar
Heeft de auto Airco???
Heb dit ook al eens meegemaakt, Toen draaide de voorste koelventilator te zwaar zodat deze niet op kon starten en zodoende de achterste 2x zo snel draaide ( alleen met de airco aan ).
Mvrgr
ja jan de zafira hebt een airco.
16 jaar
ben je nu al wezen uitlezen ??
mvg willem2
16 jaar
Als je dat lampje motorkoeling hebt heb je zowiezo airco toch??
de zonder airco hebben gewoon 1 vin die geschakeld word door de thermoschakelaar, en meer niet.
willem
neen willem2 ik ben altyd laat thuis en om 18.00 sluit de dealer het wordt de volgende week pas dat ik hem wegbreng maarja misschien zijn er mensen die t zelfde probleem heeft gehad en mij zo kunnen helpen.
16 jaar
hoi nog een keer
losse stekker
zekering kan kapot zijn
stuur apparaat
koel motor
en nog div dingetjes die ik vergeten ben heb het nagevraagd
voor je maar volgens hem kan het van alles zijn je moet hem uitlezen
maar kijk even naar je zekering heb je dat uitgesloten
en je stekker verbinding
losse stekker komt vaker voor
mvg willem2
16 jaar
willem bedankt ik hebt iemand na laten kijken het bleekt dus de stekker te zijn achter de bumper ivm met een vorige aanrijding hij was geoxideerd zij hij en is verholpen vriendelijk bedankt allemaal.
16 jaar
nuo een beetje laat maar ik had mijn denk tank er op
los gelaten had ik eerder moeten doen had je er van af geweest .
maar dan weet je het voor de volgende keer eerst stekkers nakijken scheelt veul geld
mvg willem2
16 jaar
[quote=Willem12089]Systemen zijn vaak te Gecompliseerd om zelf wat te kunnen uitvinden of zoeken.
uitlezen is gewoon de snelste en trefzekerste oplossing.
Willem[/quote]
die ervaring heb ik niet....
ervaring 1: storing: motor loopt onregelmatig, MM-lampje en koelsysteemlampje branden, toerenteller valt weg. Laten uitlezen. diagnose = brandstofpomp = 1300,-- armer.
ervaring 2: storing: motor loopt onregelmatig, MM-lampje en koelsysteemlampje branden, toerenteller valt weg (dus dezelfde storing bij dezelfde type motor waar echter nog de originele pomp in zat). Had effe geen zin om weer dit bedrag uit te geven dus ben ik effe op dit forum gaan kijken.
Conclusie 1: krukassensor =70,-- armer.
Conclusie 2: Problemcar werkt!
Conclusie 3: (jonge) monteurs gaan te snel op de uitslag van het diagnose-apparaat af = vangen
16 jaar
He Drieske bedankt voor jou oplossing.
Mijn Zaf diesel doet sinds kort als jou omschreven ervaring Het begint nu steeds vaker voor tekomen , Als mijne terug valt. effe goed toeren maken met ronkende motor, TT komt terug en lampjes gaan uit. De motor doet weer als normaal voor een tijd.
Het is jou Brandstof pomp zegt men. JAJA een Brandstof pomp werkt wel of doet niks meer oftewel levet geen prestraties meer. Maar ik weet nu waar het hoogst waarschijnlijk aan zal liggen , "de krukassensor"
Deze sensor zal ik vandaag de dag ff controlenen.
15 jaar
Het is precies de tijd van t jaar van de krukassensors. Ik heb de mijne op mijn vectra met zelfde motor ook net moeten vervangen.
Symptomen Krukassensor:
In t begin valt je toerenteller eventjes weg als hij warm aan het worden is, maar erna komt hij er wel weer door.
Binnen enkele dagen kan het zijn dat de toerenteller er niet meer door komt als hij warm is.
Als je toerenteller wegvalt en je auto valt niet terug in toeren mag je er bijna zeker van zijn dat je krukassensor dood is. (Want die lees je eigenlijk constant uit met je toerenteller).
Je auto gaat dan in een soort van veilige modus en je motormanagementlampje gaat branden (het lampje dat jullie beschrijven als koelvloeistof lampje). Je auto draait dan met minder vermogen en op dat moment gaat je brandstofpomp de functie van de krukassensor overnemen (staat ook op de distributieketting en het MM kan hieraan ook zien wanneer hij moet inspuiten).
Symptomen brandstofpomp:
Als je auto echt begint te haperen en terugvalt in toeren kun je ervan uitgaan dat je brandstofpomp dood aan het gaan is.
Je hebt de 2.0 diesel motor erin liggen met Bosch VP44 pomp. Ik heb hier al in een thread tegengekomen dat de sturing van die pomp soms de mist ingaat. Blijkbaar kan je die sturing laten upgraden bij je Opel dealer. Die doen dan gewoon een upgrade van je motormanagement met de nieuwste versie.
Ik ben ook al tegengekomen dat de pomp zelf wel es durft te sterven na veelvuldig droogdraaien. Dit kan gebeuren als bijvoorbeeld je retourleidingen lucht trekken (heeft als resultaat dat je je motor moeilijk gestart krijgt 's morgens), je bij het vervangen van je mazoutfilter deze niet terug afvult met diesel.
Grtz,
JoeNe
15 jaar
zou best kunnen dat de pomp ook niet goed is. Maar als de toerenteller weg valt denk ik maar aan 1 ding. Krukassensor, Bosch nr 0 281 002 138.
kosten ongeveeer 42,-- voor de 2.0 DI, tijd van vervangen ongeveer 5 minuten in geval van x17dtl, bij de 2 liters weet ik het niet maar volgens mijn werkplaatsboekje stelt het ook bij dit type niks voor.
Bij vervanging van het pompje moet je iets meer tellen voor de kosten en tijd, zie hier boven.
succes
15 jaar
Wel mijn Zaf 2.0 dti 2001 bleef nu last houden van miin probleem, dot gas geven hielp ook niks meer. Nadat de motor was afgekoeld starte hij weer normaal de volgende dag. Ben toch maar aan de gang geweest.
Heb de sensor op gespoord, motor gestart, daarna de sensor losgekoppeld en precies de zelfde symptoon, TT op nul MM lampje brandt en radiator lampje brandt en ronkende motor.
Motor laten draaien, sensor weer aan gekoppeld, gaspedaal intrappen en ja hoor TT weer terug lampjes uit en motor loopt weer normaal.
Heb een nieuwe krukassensor (Bosch nr 0 281 002 138). gemonteerd vandaag (75,-) En nu maar zien of het probleem zich weer laat voorkomen. Ik hoop het van niet.
Oude sensor is 1.113 Kohm en de nieuwe is 0,8 Kohm
UPDATE : na 1 week bijna 1000 Km gereden te hebben is het niet weer voor gekomen.
15 jaar
ik denk dat de sensor op een gegeven moment gat lekken rondom het stalen sensorvlakje. Bij mij liep uit de oude wat olie.
Freestyler, ik denk dat je het hebt opgelost hiermee....
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar