onze vivaro van 2007 springt vaak in de toerental begrenzing door de foutcode 0089,hoge druk common rail.
We hebben de dieselfilter al vervangen dit had geen effect ken iemand dit probleem of mooier nog misschien de oplossing
Vriendelijke groet,Aiso
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P0089 - Fuel Pressure Regulator 1 Performance
De 1e vraag is dan al: is de druk afwijkend of alleen het signaal van die gever? En is het de gever, de bedrading of de ecu die defect is?
En als de druk afwijkt: is het de regelaar, de pomp, de bedrading of de ecu?
Ik denk dat je dit aan een professional moet overlaten.
De punten die je aangaf zou onze monteur incl de verstuiver controleren,hopelijk vinden ze iets, hij geeft niet elke keer deze storing maar meestal wanneer je het gas even stevig indruk.wanneer je hem van het contact doet is de storing eruit maar naar verloop van tijd springt hij met gas geven weer in storing stand.Mochten ze iets vinden laat ik het wel even weten
12 jaar
Bij een diesel stijgt (hoort te stijgen) de druk in de rail als je meer gas geeft.
Klinkt alsof de pomp/regelaar/sensor een probleem heeft bij hoge drukken.
Een keer rijdend uitlezen en dan gewenste en geleverde druk vergelijken kan meer vertellen.
Gaan we proberen ik laat wel even weten of we iets gevonden hebben,alvast bedankt groet,Aiso
12 jaar
we hebben de nieuwste update geplaatst,tijdens de update gaf hij weer code 00089,gebeld met importeur deze adviseerde de regelaar ander nummer te geven waarna de update wel liep.
Ben daarna wezen rijden en constateerde dat hij veel minder vermogen had dan voor de update,waarschijnlijk was deze vivaro chiptuned en naar alle waarschijnlijkheid over de norm waardoor hij af en toe over de ingestelde grens/waarde ging en de foutmelding het gevolg was.
Vr.gr. Aiso
12 jaar
Helaas nog steeds storing 0089 alleen wanneer je wat gas bij geeft,eerst dacht ik dat dit alleen gebeurde bij 3000 toeren of meer dit blijk niet zo te zijn.
De volgende handeling zijn reeds gedaan;kabelboom gecontroleerd niets gevonden,nieuwe filters, ubstick tijdens het rijden en na een storing afgelezen maar geen afwijking in de raildruk gevonden,lektest verstuiver waarvan 1 een lichte afwijking had maar binnen de norm nieuwe luchtmassa meter geplaatst en de nieuwste update dus de chiptune versie eruit.niewe raildruk sensor.
Dit alles heeft het probleem niet opgelost.
Heeft iemand nog een idee waar we het kunnen zoeken of heeft iemand een zelfde probleem gehad,ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,Aiso
12 jaar
Lijkt toch echt een probleem van een verstuiver .
Laat deze een testen op een testbank.
Is dat de enige fout die in het systeem staat?
Ja, dat is de enige fout code die naar voren komt, maar heel onregelmatig we rijden doorgaans kleine afstanden en dan hebben we weken geen probleem en dan plots weer code 0089 en op lange afstanden gebeurd het altijd wel een keer.
Wanneer je het een keer hebt gehad schiet hij steeds gemakkelijker in noodloop dus dan voorzichtig gas geven.
Dus jij denkt dat een verstuiver het probleem is,dan moeten we die ook nog maar eens gaan testen.
vr.gr Aiso
12 jaar
Bijna een jaar verder nog steeds het probleem niet gevonden nieuw drukregelaar ,verstuivers getest waarvan 3 gerev. en 1 nieuwe dit alles heeft nog steeds niet geholpen
Ben de meeste massapunten ook gaan controleren en wanneer we het massapunt linksvoor bij het wiel goed schoonmaken dan rij hij weer een maand met veel minder storing maar naar verloop van tijd komt hij weer zeer regelmatig terug.
Is er nog iemand die een mogelijke oplossing heeft dan hoor ik het graag
Vr.Gr.Aiso
11 jaar
Er zit ook nog een regelklep op/in je Hoge druk pomp al eens vernieuwd?
Anders zou het probleem namelijk in je pomp zelf (kunnen) zitten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar