Heel dom misschien maar ik had laatst een foucode die goed te maken kon hebben met me luchtmassameter (belangrijk dus) die erin springt tijdens lage toeren na een week of 2. Nu weet ik dat luchtmassa meter van belang is vanwege een evt te schaal mengsel. De foutcode ben ik vergeten te vragen, maar ik meen dat er als omschrijving iets van: "ingangssignaal luchtstroom te hoog" stond. Weet iemand waar ik een online database kan raadplegen waarbij ik de code dan ook kan traceren, er is mij namelijk gezegd dat een code p0700 (of dergelijk) fouteboel is ivm de luchtmassa meter.
Ook heb ik gehoord dat je deze meters bij een bosh zelf zou kunnen bestellen en flink geld zou kunne besparen. Ik wete uit ervaring van m'n vorige motor dat ze stervens duur zijn (heb toen 2 keer defect gehad vanweg het monteren van open luchtfilter, iets wat ik nu ook niet meer heb ;) )
Alvast bedankt voor jullie moeite en tijd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote]P0100 Massa of volume luchtstroming, ing.sign. op circ. te hoog C-009
Ik zou als ik jouw was even de luchtmassameter eens schoonmaken met een remmenreiniger en dan met perslucht droogblazen......Het kan namelijk zijn dat door het terugblazen naar het luchtfilter de luchtmassameter iets vettig is geworden waardoor deze afwijkt....dus voor je iets nieuw gaat bestellen....probeer dat dan ff uit....
Dus niet te vlug iets gaan bestellen...kan welicht zo opgelost worden....want in dit geval bied een andere LMM niet altijd een oplossing...
Als het de P0170 was zoals ik gisteren vermoedde dan was het met een LMM wissel te verhelpen.....eigenlijk een must....want deze foutcode kan leiden tot motorschade....[/quote]
Nog meer mensen mensen ideeen en of sugesties
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar