Opel Corsa: Geen brandstof

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: C14NZ

Beste mensen, ik heb een probleem dat er geen brandstof wordt ingespoten (Multitronic),
brandstofrelais werkt, zelfs even kortgesloten, zodat:
brandstofpomp werkt ook, er stroomt benzine uit het brandstoffilter(nieuw).
Led methode injector , hoe werkt dat, gewone led met wat voor weerstand ertussen?

Kan ik dit oplossen met de paperclip methode want ik heb geen uitlees app. (alleen het lampje van het motormanagement brand al een tijd niet meer sinds ik het dashboard heb losgehaald om lampjes te vervangen..

met vriendelijk groet Peter

Peter8824

Geplaatst door Peter8824 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

30 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Als het lampje op het dashboard niet meer brandt dan werkt ook de paperclip methode niet.
Je kunt dus ook niet meer zien of de ecu wel spanning krijgt.
Ik zou dat als eerste repareren, want dit zoekt wat lastig.

Peter8824 (0), 13 jaar geleden

Tja, wazig maar diagnose lampje was compleet verdwenen.
De paperclip methode geeft alleen constant 12
wat nu?

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Peter zet er eens een andere verstuiver in of sluit die aan rechtstreeks op 12 v. van de accu om te zien of de naald niet vast zit . Let er op dat je bij demontage de O ringen niet beschadigt. Smeren! Diagnose lampje is niet anders dan de andere. Testen met led, Terwijl iemand start kijk jij of je led knippert op een van de twee pootjes van de injector. Succes.

Peter8824 (0), 13 jaar geleden

[quote=Punt]Peter zet er eens een andere verstuiver in of sluit die aan rechtstreeks op 12 v. van de accu om te zien of de naald niet vast zit . Let er op dat je bij demontage de O ringen niet beschadigt. Smeren! Diagnose lampje is niet anders dan de andere. Testen met led, Terwijl iemand start kijk jij of je led knippert op een van de twee pootjes van de injector. Succes.[/quote]
Ik heb met een led en 150 ohm is serie gekeken, geen geknipper
Rechtstreeks 7Volt op de injector: er komt benzine, typsiche is dat de motor niet aanslaat, dat deed deze laatst wel met starterpilot.

Nog een keer paperclip methode, maar blijft alleen maar 12 produceren.

Betekend dit het einde van de computer?

Graag hulp hierbij, met vriendelijk groet Peter

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Peter ,dat er op een pool 7 volt staat klopt al niet . Heb ook meegemaakt dat door de ecu constant massa werd gemaakt, liep in een paar tellen de gasklepruimte vol. Er is een code die zegt ECU defect maar zo niet dan houd ik een slag om de arm. Ga met je wagen naar een demontage bedrijf en vraag om zo'n ECU zoals jij in je wagen hebt . slaat de motor aan dan koop je hem. Je kan ook nog eerst kijken waarom er maar 7volt op die injector staat. Deze komt naar mijn weten vanaf het systeemrelais. Succes.

kleijn (0), 13 jaar geleden

heb je wel een vonk op je bougie,s
of is daar al naar gekeken

Peter8824 (0), 13 jaar geleden

Punt, die 7 volt haalde ik van een externe voeding, ik meen dat de voltage van een Injector 7 volt is.
Wat ik kan doen is natuurlijk meten of er constant 12v spanning op de zwart draad staat (volgens schema)
Ik had zo'n gevoel dat de ECU dood was.

TOTDAT ik vanmorgen nadat ik de accu een hele nacht heb opgeladen de motor starte en gewoon draaide, Nu breekt mijn klomp, lag het aan een te lage spanning (accu versleten? )

Voor mij is dit nu een raadsel en voor mijn dochter vervelend wanneer laat hij het weer afweten.

Als vast bedankt iedereen voor de feedback

Peter

kleijn (0), 13 jaar geleden

als je accu versleten is heb je inderdaad dat probleem (onderhoud)

Peter8824 (0), 13 jaar geleden

kleijn, je zou best eens gelijk kunnen hebben, toch vind ik het verdacht omdat heel vaak en lang heb kunnen starten. Zal wel de spanning die teveel instort.

In ieder geval iedereen bedankt voor de moeite, Peter

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Weer een blije rijder. Frisse accu's doen wonderen. Loop ook alle massa verbindigen na. Groeten.

Peter8824 (0), 13 jaar geleden

Ja, zal de massa verbindingen nakijken want het is toch wel vreemd dat de motor tijdens het rijden er mee stopt.

Peter

Peter8824 (0), 13 jaar geleden

Weer terug, motor valt wederom uit met nieuwe accu en massakabel opgeschuurd
Motormanagement lampje ging branden, papeclip methode: alleen maar 12.

Ik weet het eigenlijk niet meer, is het de ecu, of brandstof druk te laag.

Wie heeft een hint?

met vriendelijke groet Peter

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

peter, de code 12 wil zeggen: begin/einde diagnose. houd de paperclip eens goed lang op de aansluitingen

Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden

Denk toch dat de Hall sensor kapot is, deze zit in de voet van de ontsteking, en zorgt voor het toerental signaal..

Geen toerental signaal is geen benzine of vonk

willem

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Peter iedere code wordt 4 maal gegeven ,dan pas wat er mankeert en dan weer 12. Haal anders een ontsteking van de sloop en monteer deze in dezelfde stand dan die je er afhaalt. (timing). Er is ook ruil in de handel tegen een goede prijs en men wil er van af!! Groeten.

Peter8824 (0), 13 jaar geleden

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Punt, ik heb denk ongeveer 15 keer 12 zien voorbij komen dus denk dat de ecu alleen maar begin en einde weergeeft en geen andere storingen. Tyische is dat het lampje vande motot management wel brande toen de motor uitviel. Vreemd dus. maar bedankt voor je reply.

Punt en Willem, ik denk dat ik maar eens een sloop verdeler haal met een hopelijk goede Hal-gever.

Jullie horen wel hoe het verloop is.

Groetjes Peter

kleijn (0), 13 jaar geleden

je weet zeker dat je relais van je brandstof pomp goed is ??

Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden

als ie uitvalt, dan gaat het lampje branden, klopt wel als je geen toerental signaal meer hebt, dan denkt de computer dat de motor uit staat.

Willem

Peter8824 (0), 13 jaar geleden

Kleijn, relais is een maand of 3 geleden vernieuwd, en hoor het ook schakelen.

Willem, goede info.

Heren bedankt oor het meedenken, zal proberen vandaag een hal generator te zoeken.

Peter

Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden

Gewoon op de sloop een Complete ontstekingsvoetje halen (let op type).

Willem

Peter8824 (0), 13 jaar geleden

Kwam op de sloop, vertellen ze me daar als ik een vonk heb dat de hal gever niet kapot is.
"Waarschijnlijk ecu kapot"

Automaterialen zaak: zelfde verhaal.

Via via opelmonteur, hele verhaal verteld : ECU

Tja, wie heeft er nu gelijk ?

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Peter neem je auto mee naar het demontage- bedijf en vraag om een ECU en als de motor het weer doet dan koop je hem . De ECU verzorgt alleen de vervroeging . De computer zit aan de bijrijders-kant rechtop aan rechterzijde. Is je ontstekingsvonk wel sterk genoeg? Succes.

Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik zal het nogmaals melden...

Als deze hallgever kapot is, dan is de kans groot dat er zo af en toe een vonk ontstaat...

Hierdoor ben ik een keer gevraagd naar groningen te rijden, de auto had vonk enzo zei de garage toen...

ik kwam daar, ja inderdaad vonkt vrij regelmatig, maar te weinig om te kunnen draaien..

Bleek toch de hall gever te zijn..

Willem

Peter8824 (0), 13 jaar geleden

Via www.onderdelenzoeker.nl hall gever gekocht, 25 plus 15 verzend, (nieuwe kost 70 euro).

Willem je krijgt gelijk, starten en lopen, pluim voor jou!

loopt alleen stationair een beetje onregelmatig en ik heb het gevoel dat niet het hele vermogen eruit komt.
zou kunnen dat de timing niet klopt maar hoe controleer je dat.

NB de verdelerkap is vanbinnen vies vd koolstof en bougiekabels zijn oud, die moet ik nog vervangen.

Iedereen die meedacht, BEDANKT!!

Peter

URL=http://img266.imageshack.us/i/img0874c.j...][img]http://img266.imageshack.us/img266/9348/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Peter heb je de ontsteking wel op tijd staan??? De 1400 had een afwijkende waarde .Zo met een timelamp werken gaat niet . De motor moet in de basisstand worden gezet met een adapter op de uitleesstekker, daarbij het liefst nog met een bdp sensor in het koperen pijpje voor in het carter bij het vliegwiel. Succes.

Peter8824 (0), 13 jaar geleden

Punt, die adapter heb ik niet, en een bdp sensor ook niet,

koperen pijpje, auch geen idee waar die zit, ik denk dat ik naar de garage moet.

Ik heb de vervangende halgever wel op dezelde plaats gezet (merkteken) als de oude.

Peter

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Dat merkteken is er vaak door een monteur ingeslagen dus dat is niet maatvast. De afdruk van de oude ontsteking is een betere keus. Dat andere wat ik schreef was om te laten zien dat je dit door een opel kenner moet laten doen.

Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden

inderdaad, ik markeer altijd de waar de oude gestaan heeft.

nog nooit problemen mee gehad.

Willem

Peter8824 (0), 13 jaar geleden

Heb de onsteking op hetzelfde punt staan waar de vorige op stond,

maar heb al een afspraak gemaakt met de garage, moet namelijk ook nog de rubberen slang van de tank ontluchting vervangen, de wagen lekt benzine en ik kom er niet goed bij door die speciale klemmen.

Peter

Peter8824 (0), 12 jaar geleden

Ik weet niet of ik door mag borduren op dit topic.
Maar een jaar later:
Motor houdt soms in bij het optrekken (slaat eigenlijk af).
Bij koppelen (lage snelheden), dus schakelen valt de motor uit en weer aan fractie van een seconde.
Paperclip methode geeft alleen 12, uitlezen met draaiende motor gaat niet want dan blijft het ecu lampje branden.
Is de tweedehands hallgever nu weer kapot of is dit een ander defect.

Al vast bedankt voor je reactie

Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.