Opel Astra: Gloeispiralen vervangen

Bouwjaar: 1999

Wie kan mij helpen? Ik heb een Opel Astra dt 2.0 16v uit 1999 en heb problemen met starten. 's Ochtends start die niet, grote rook pluim gaat even aan en zakt meteen weer weg daarna krijg je hem met geen mogelijkheid aan. Nu denk ik dat de gloeispiralen vervangen moeten worden, weet iemand waar die dingen zitten en of dat makkleijk door ene leek te vervangen zijn? En wat kosten die dingen? Groetjes -Cindy- Alvast bedankt!

cindy1725

Geplaatst door cindy1725 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

tijne (0), 19 jaar geleden

hey cindy,

ze zitten zo ie zo in de cilinderkop en je kan ze herkennen omdat ze allemaal aan elkaar door verbonden zijn.

je kan ook eerst even kontroleren of ze wel spanning krijgen met een multiemeter.

en als je ze moet vervangen kan je ze er zo uitdraaien en de nieuwe er in maar je meot ze wel eerst even in spuiten met wd40 een paarkeer dat ze goed los komen en niet afbrekken.

gr tijne

kasperht (0), 19 jaar geleden

Gloeibougies vervangen is redelijk duur, dus ik zou ze eerst testen. Met een multimeter kan je inderdaad kijken of ze spanning krijgen. Ook kan je de weerstand doormeten.

Meestal als een gloeibougie kapot is start de motor wel, maar loopt 'ie in het begin op 3 cylinders. Als jou probleem al aan de gloeibougies ligt zou ik dus eerder aan de stroomvoorziening ervan denken dan aan de bougies zelf.

R Pavo (0), 19 jaar geleden

Kijk op masterbase.nl wat de prijs is van de gloeibougies.

Hans4040 (330) PRO, 19 jaar geleden

¤16,31
Maar als een diesel eenmaal loopt , kan hij dan nog afslaan omdat er een gloeibougie defect is?
Wat ik uit het verhaal begrijp is,dat hij wel aanslaat .
wie kan dit even uitleggen aan mij?

mvg,
Hans.

tijne (0), 19 jaar geleden

nou hans ,

ik heb het zelf ook mee gemaakt toen ik een diesel had.

hij haalde met gloeien net het zelfs ontbrandings temp. maar waarschijnlijk door dat er dan weer koude diesel binnen komt zakt de temp weer te ver weg.
dat is de enige redenatie die ik er voor had toen en had me gloeibougys vervangen en het was over dus.

gr tijne

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Het zal wel het bekende probleem van dit type motor zijn er komt lucht in het systeem via de retourleidingen.

Hans

Hans4040 (330) PRO, 19 jaar geleden

Tijne , bedankt voor de uitleg.

mvg,
Hans.

tijne (0), 19 jaar geleden

geen dank hans maar kan je je er in vinden?

gr tijne

Hans4040 (330) PRO, 19 jaar geleden

Ja, het is eigenlijk logies ook.

Nou die auto van Maarten nog aan de praat krijgen .

mvg,
Hans.

tijne (0), 19 jaar geleden

ja zeg dat wel dat is ene gods allende(sorry voor mijn worden maar het is zo)

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik zou idd eerst de spiralen nameten of ze wel stroom krijgen, de spiralen kunnen ook simpelweg geen spanning krijgen door het contactslot ed, hierna zou ik de spiralen doormeten op weerstand.

cindy1725 (0), 19 jaar geleden

Was helemaal vergeten te reageren hoe het probleem uiteindelijk opgelost is. Hier komt die dan, ik heb de gloeispiralen vervangen omdat ik de auto leeg gestart was heb ik hem gestart met hulp van een andere accu. Na lang door te moeten starten ging die aan, heb een rondje snelweg gereden om de accu op te laden. De volgende dag echter deed die het weer niet, ik kreeg de ingeving om de spiralen wat steviger vast te zetten omdat deze er nogal stug in gingen en naar mij idee nogwel iets verder vast gezet konden worden (dom dom), helaas zette ik de sleutel erop met de verkeerde kant dus deze schoef iets op de spiraal en klemde zich vast aan de spiraal. Met veel krachten en moeite heeft de Wegenwacht hem eruti weten te halen wel met gevolg dat die dus afgebroken was. Met coldstart is die gestart en ben toen naar de Oplen garage (Woerden) gegaan die hem er voor mij uit heeft gehaald. Het probleem waren echter niet de gloeispiralen maar een lek in de brandstofslang hierdoor liep de rbandstof dus weer terug in de tank dat was dus de rede dat ik heel lang moest doorsteren om het aan de praatte krijgen. De osten voor het vervangen van de slang was iets van 20 euro voor het eruit halen en vervangen van de gloeispiralen hebben ze 360 euro gerekend en dit was dan nog exclusief btw. Ik heb alles uit de kast gehaald om dit bedrag in vermindering te brengen maar dat was helaas niet gelukt. Met andere woorden check de brandstof slang eerst om kosten te besparen en gebruk juist gereedschap voor het eruit of in draaien van de spiralen.

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Cindy,

Jammer maar dat had ik als antwoord gegeven en dat was dus de oplossing misschien heb je er overheen gelezen.

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.