close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: Gloeistoring P0380 Vectra 3.0 CDTI

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 V6

Hallo,

ik heb hier een Opel Vectra 3.0 CDTI staan waar zo mee en dan de de storing P0380 (Glowplug heater circuit A malfunction) in komt met het sleutel symbool lampje op het dashboard als gevolg.

Ik heb van deze auto inmiddels al de gloeibougies en het gloeirelais vervangen maar de storing bleef terug komen.
Ik heb vervolgens de hele kabelboom open gemaakt om te controleren op draad breuken e.d. tevens heb ik alle contacten van de bedrading gereinigd en alle weerstanden gecontroleerd van gloei relais tot gloei stift maar allen zonder resultaat.
Wel is de storing toen enkele weken weg geweest....


Iemand een idee?


Groet Chris

Geplaatst door

Chris en Pat (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ligt de hoofdzekering voor het gloeisysteem er niet uit?

Opeltje 0
badge

14 jaar

Gloeipluggen(voor verwarming koelvloeistof) in kachelslang/koelsysteem niet defect?

alfons262 0
badge

14 jaar

Dag heren,

de gloeistiften krijgen allemaal spanning dus de hoofdzekering kan het niet zijn.

In de storing P0380 komt voorgloeisysteem circuit A naar voren van bank 1 betekent. Dit heeft niks te maken met de gloeistiften uit het koelsysteem. (wel is dit in een eerder stadium gecontroleerd.


Voor zover bedankt voor de info...


Gr Chris

Chris en Pat 0
badge

14 jaar

Hallo Chris,

Ik heb zelf ook een Vectra C 3.0 V6 diesel automaat. Ik denk het zelfde probleem te hebben als jij alleen word er bij mij (nog) geen storing aangegeven. Ik het zelf de gloeipluggen laten vervangen en dat heeft het rij gedrag positief beinvloed maar niet het starten. Ik vroeg me af of jij zelf ook rij problemen heb ondervonden? Bij mij houd de auto hevig in en nu de pluggen zijn vervangen houd de auto af en toe nog in en niet meer zo hevig. Starten met een koude start gaat ook bijna niet (pas na een keer of 5 lang doorstarten). Ik laat de gloeiatomaat eerdaags doormeten om te kijken of deze wel voldoet.

Ik zag dat jij jou berichtje al een tijdje geleden had geplaatst. Ik vroeg me af of jij inmiddels al een oplossing gevonden had?

Gr Vincent

vincentr 0

13 jaar

Dag vincent,

Ik heb nooit geen rijproblemen gehad en dat zou ook vreemd zijn want het gloeisysteem staat los van rij prestaties!! Laat je Vectra eens uitlezen en laat het gloeirelais door meten en ook de weerstand van stekker verbinding aan gloeirelais tot stekker aan gloeibougie.

Als ik je probleem zo hoor verwacht ik meer problemen met het brandstof systeem (verstuivers bijvoorbeeld)Deze verstuivers zijn erg duur. Mocht je defecte verstuivers hebben dan kan ik je wellicht wel aan gebruikte verstuivers helpen. Laat ook ff je km stand weten...[quote=vincentr]Hallo Chris,

Ik heb zelf ook een Vectra C 3.0 V6 diesel automaat. Ik denk het zelfde probleem te hebben als jij alleen word er bij mij (nog) geen storing aangegeven. Ik het zelf de gloeipluggen laten vervangen en dat heeft het rij gedrag positief beinvloed maar niet het starten. Ik vroeg me af of jij zelf ook rij problemen heb ondervonden? Bij mij houd de auto hevig in en nu de pluggen zijn vervangen houd de auto af en toe nog in en niet meer zo hevig. Starten met een koude start gaat ook bijna niet (pas na een keer of 5 lang doorstarten). Ik laat de gloeiatomaat eerdaags doormeten om te kijken of deze wel voldoet.

Ik zag dat jij jou berichtje al een tijdje geleden had geplaatst. Ik vroeg me af of jij inmiddels al een oplossing gevonden had?

Gr Vincent[/quote]

Chris en Pat 0
badge

13 jaar

Beste Chris,

Erg bedankt voor jou info! Ik heb inmiddels de computer van de auto laten uitlezen en de storings code p0302 cylinder 2 missfire detected is daar uit gekomen. De meeste storings problemen worden voor een benzine auto hiervoor aangegeven maar ik heb een diesel. Dat van die verstuivers zoals jij schreef zal ik zeker in gedachten houden voor het geval ik ze wel nodig heb. Mijn KM stand is 210.000 km. Heb jij eventueel nog een idee voor de fout code die aangegeven word? Zou het helpen de brandstof filter te vervangen? De auto heeft in januari nog een grote onderhouds beurt gehad en ik ga ervan uit dat ze de brandstof filter wel meegenomen hebben. De computer is nu gereset om te kijken of het iets zal helpen alleen denk ik zelf van niet.

Gr Vincent

vincentr 0

13 jaar

Hey Vincent,

De misfire storing komt inderdaad eigenlijk alleen bij benzine auto's en idd niet bij een diesel. Het brandstoffilter zal er niets mee temaken hebben. Misschien toch een probleem met een verstuiver...

Succes[quote=vincentr]Beste Chris,

Erg bedankt voor jou info! Ik heb inmiddels de computer van de auto laten uitlezen en de storings code p0302 cylinder 2 missfire detected is daar uit gekomen. De meeste storings problemen worden voor een benzine auto hiervoor aangegeven maar ik heb een diesel. Dat van die verstuivers zoals jij schreef zal ik zeker in gedachten houden voor het geval ik ze wel nodig heb. Mijn KM stand is 210.000 km. Heb jij eventueel nog een idee voor de fout code die aangegeven word? Zou het helpen de brandstof filter te vervangen? De auto heeft in januari nog een grote onderhouds beurt gehad en ik ga ervan uit dat ze de brandstof filter wel meegenomen hebben. De computer is nu gereset om te kijken of het iets zal helpen alleen denk ik zelf van niet.

Gr Vincent[/quote]

Chris en Pat 0
badge

13 jaar

Beste Iedereen die hier gereageerd heeft

Ik heb het probleem gevonden en opgelost

De oorzaak van alle problemen lag bij de brandstofpomp! Deze heeft voor alle problemen gezorgd. Deze brandstofpomp laten vervangen is niet zo simpel als dat zou lijken!!! Ten eerste kost volgens diverse bronnen een nieuwe brandstof pomp ca € 2700,00 Incl BTW en dan moet deze nog ingebouwd worden. Iets om erg ongelukkig van te worden. Het eruithalen van de pomp is een kwestie van bewijze van spreken het gehele motor blok uitelkaar halen. Alles aan kabels, leidingen, kapjes, stekkers en ook de distributie riem moest worden los gehaald om erbij te kunnen komen. Ik heb er uiteindelijk zelf voor gekozen deze brandstof pomp te laten reviseren i.p.v. een nieuwe te kopen. uiteindelijk was ik € 1700,00 totaal kwijt voor de reparatie.

In iedergeval erg bedankt voor jullie reacties!

Groet Vincent

vincentr 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.