Opel vectra 2.0 16V di: ( Helluuuuuuuup) motor lampje


ik heb kort geleden een opel vectra 2.0 16V di gekocht
heb m gekeurd alles is okeee behalve dat k*t start beveiliginslampje (oftewel het oranje lampje ) dat brandt altijd nadat ik op 4000 toeren kom ik bedoel in de binnen stad onder de 3000 toeren is er geen probleem... eigenlijk ook wel een probleem want het is zo namelijk dat ie dan niet goed optrekt en op snelweg is het zo het geval wanneer ik op zijn versnelling 5 heel normaal 130 wil rijden dan wil het start beveiligings lampje branden....
heel vaag want ik heb alle filters vernieuwdt mechanische is er zeer zeker geen problemen mee denk ik :) hoop ik...
maar goed voordat ik naar het opel dealer na laten chekken wil ik graag raad van jullie





Vectra 2.0 16V di

Geplaatst door Vectra 2.0 16V di (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

allereerst betreft dit een motor lampje. deze gaat branden als er een storing is in het electronich circuit van de motor. ik denk dat je wel beter naar een garage/dealer kunt gaan om de auto uit te laten lezen en dan weet je exact waar het aan ligt. (waarschijnlijk de luchtmassameter)



Vectra 2.0 16V di (0), 21 jaar geleden


heb het laten uitlezen niet bij een opel dealer waarbij die jonge man zij dat het aan de vacuumpomp aan lag en eventueel aan de luchtmassa meter...
zou het aan de vacuumpomp liggen of aan de luchtmassa meter?

Dit heb ik gecontroleerd... heb de vacuumpomp goed schoongemaakt en hij is in werking de slangen nagekeken en zitten allemaal goed, heb toen nog de luchtmassa meter verwisseld en een andere er in gedaan wat geen effect had... het probleem is nog hetzelfde...



mijn vraag aan jouw wat ik nu het beste kan na kijken...



Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

vacuumpomp schoongemaakt??? het gaat er om of de vacuumpomp genoeg "power" heeft, en dit is te controleren door een vacuummeter aan te sluiten op de pomp. op deze zelfde wijze moet je alle vacuumslangen ook controleren 1 voor 1. en hetzelfde geld voor de vacuumklepjes. overigens moet je altijd een nieuwe luchtmassameter proberen. je zult niet de eerste zijn die door een gebruikte meter "nat" gaat.



Vectra 2.0 16V di (0), 21 jaar geleden

het was een nieuwe luchtmassa metertje
en over die vacuumpomp klepje dat ga ik dan maar effe na kijken alvast bedankt ik hou je op de hoogte,..
PS- nog andere tips met het vacuumklepje ?

Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

deze 3 vacuumklepjes moet je eigelijk ook weer controleren op een correcte werking dmv een vacuummeter. tijdens de aansturing moet er direct genoeg vacuum aanwezig zijn. overigens stuur ik ze altijd an met een motortester.



Vectra 2.0 16V di (0), 21 jaar geleden





ik ben lastig maar goed :) ik ben nogal nieuwsgierig wat er kan gebeuren als ik het luchtmassa meter er uit haalt zonder een nieuwe er op te zetten ? en zo ermee rijdt ? kan ik dan eventueel zien en of controleren of het aan de luchtmassa meter aan zit ??
over het vacuumklepje waarbij ik zonder een vacuummeter op te zetten heb gekeken zie ik dat er wel lucht uit komt en dat alle slangetjes er goed in zitten uiteraard is dit zeker niet voldoende...






Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

zonder luchtmassa meter gaat het gewoon niet. de motor zal weinig zin hebben om voldoende te presteren. overigens kun je zelf niets doen/zien aan deze luchtmassameters. maar waarom zul je dit gaan doen. je hebt toch al een nieuwe aangesloten gehad??? en hoezo komt er lucht uit deze klepjes?? vacuum is onderdruk, dus dit kan niet echt...






Vectra 2.0 16V di (0), 21 jaar geleden






Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.