Help! Ik heb vanmiddag de wervelkleppen schoongemaakt van mijn Vectra, op aanraden van Opeltje en natuurlijk dan ook de dealer in Zeist.. De brandstofleidingen moesten daarvoor los, was geen probleem. Alles schoon, in elkaar gezet maar nu start hij niet meer! Geen lekkages, alle stekkers goed, maar hij vertikt het. Hoe kan ik het beste starten, gas half of vol, ik weet dat het even kan duren tot de lucht er uit is, maar dit duurt wel érg lang. Heel veel dank voor jullie antwoord alvast!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
volgas
Aanslepen en volgas helpt meer dan starten met volgas denk ik, je toerental van het starten licht dan veel hoger dan met de startmotor...
gewoon doorstarten-...zit nu lucht in het systeem....gaat vanzelf lopen.
Dank voor alle tips! Vooral de goude, heb een tijd staan starten, toch besloten om te gaan slepen en binnen 100m liep ie als een trein. Echter, net geprobeerd te starten; niet dus, na veel moeite met een klein beetje gas bij sloeg ie wel aan maar niet van harte. Hoe kan dat? Toch ergens valse lucht of zo?
19 jaar
Lijkt er wel op.... maar hoelang heb je dr mee gereden dan??? Na een tijdje moet het lucht er namelijk wel uit zijn...
euh.. kilometer of 70 (waar een schoonmoeder wegbrengen al niet goed voor is tegenwoordig). Was eerlijk gezegd meer om de accu weer een beetje bij te laten komen. Maar bij het weggaan aldaar, niet en uiteindelijk erg moeilijk starten
19 jaar
Als hij niet lang stil gestaan heeft zou zeggen dat er lucht in het systeem komt... na 70km mag je toch aannemen dat de lucht er uit is niet waar?
weet niet wat het is! Nu slaat ie al helemaal niet aan. Als ie eenmaal liep, deed ie dat ook als een zonnetje, maar voor gisteren hoefde ik de sleutel maar aan te raken en hij startte al
19 jaar
Ik verdenk toch lucht... je pomp kan namelijk moeilijk tot niet brandstof pompen.
denk, hoop, het ook. de leidingen zitten allemaal wel vast, met 100m slepen loopt ie, maar starten gewoon, ho maar. Zat een heel klein braampje op de linkerleiding op de inspuit. Zou dat het kunnen zijn?
19 jaar
Ja zou kunnen... dat de leiding daardoor niet helemaal luchtdicht afsloot... Het is immers een soort knelsluiting.
Ga ze vernieuwen zo; eveneens de retourleidingen. Móet goedkomen, zal de uitkomst zeker weer hier plaatsen. Bedankt voor de tips en het meedenken!
19 jaar
Gebeurd. De leidingen alsmede de retour zijn vernieuwd en de auto start weer. Niet goedkoop trouwens dat spulletje. Euvel was een té vast gedraaide wartel die een braam trok op de inspuitmond en aldus valse lucht aanzoog. Dit was een oude braam en er is niets aan de hand zolang het zit. Haal je het echter los en zet je het daarna weer vast, zit je met de peren.
Echter één opmerking en ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen; Toen de auto 'valse' lucht trok, dus met de kapotte leiding, was de turbo WEL duidelijk aanwezig. Je voelde hem al vanaf zo'n 1500 toeren inkomen.
Nu met de nieuwe leidingen erop werkt ie wéér niet en is de auto weer niet vooruit te branden.
Bedankt voor jullie gouden tips!
19 jaar
Hellup
Nog een brandvraag!
Moeten de retourleidingen ook absoluut luchtdicht zijn?? Hij startte vanochtend wéér niet nl. na een hele week normaal gelopen te hebben en ik verdenk de retours die ook vervangen zijn!
19 jaar
retour slangen moeten geheel dicht zijn.
Yep. Ik was er al achter. Ze hadden me de 'verkeerde' gegeven. Deze lubberden binnen een week uit op alle nippels. Gek dat ie het pas na een week (ruim 800km) vertikte. Autootje loopt weer.
Bedankt weer Opeltje
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar