Hallo Collega,
Wij hebben een probleem met een hydraulische koppeling, ongeveer 2 jaar geleden koppeling compleet vernieuwd, al die tijd goed mee gereden.
Nu doet zich het probleem voor dat er steeds lucht in de koppeling komt en dus het pedaal onderin blijft liggen.
De gever ( bij het pedaal) hebben we al vernieuwd, maar helaas met hetzelfde resultaat.
De vloeistof lekt absoluut niet uitwendig.
Iemand een idee??
Alle ontluchtingsmogenlijkheden al geprobeerd.
Groeten, marco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Marco,
99,9% zeker is het hydraulische druklager defect.
veel voorkomend probleem bij Opel en Chevrolet!
heb dit zelf al 3x meegemaakt, de klacht was exact het zelfde.
in sommige gevallen is de koppelings vloeistof zwart/donker geworden.
het rubber in jouw hydroulische druklager is langzaam aan het vergaan, de olie hoeft hierdoor niet te lekken echter wordt er wel valselucht door aangezogen...
er zit mijn inziens niets anders op als de bak er achter weg halen en het druklager vervangen klaar!!
Succes!
groetjes,
Marcel
Hoi marcel,
Druklager is ongeveer 1.5 jaar geleden vernieuwd, nu al stuk??
Er is sinds die tijd 20.000 km mee gereden, het kan natuurlijk altijd, maar lijkt mij erg snel.
groeten, marco
Hoi Marco,
ja, klopt, is erg snel en zal bijna niet mogen..! maar het komt echt vaak voor bij Opel en het is altijd (99%) het druklager!
heb toevallig afgelopen woensdag een zelfde reparatie uitgevoerd bij een Chevrolet Captiva (zelfde als Opel) van 2006 met +/- 45000km (ook erg snel dus!)
als je hem opnieuw ontlucht, blijft hij dan even goed? dat deed de Captiva wel, maar naar een aantal uren/dagen was de druk weer geheel weg en zat de koppeling onderin en er liep ook geen vloeistof weg..
je hebt al het mogelijke al gecontrolleerd, ik zal zeggen loshalen die handel.
p.s als jij nu die 0,01% bent waarbij het toch niet het druklager is (wat ik mij niet voor kan stellen) mij niet de factuur sturen he!!
kijk ook ff heeel goed naar alle koppelingen van de lijdingen, die heb je destijds namelijk ook los gehad, niet dat daar ergens lucht wordt aangezogen!
groetjes,
en succes,
Marcel Kronenburg
kijk je drukpompje bij je koppel pedaal eens na hij kan ook lekken hier krijg je revisie setjes van
13 jaar
Hallo william,
Die heb ik al vernieuwd en het systeem heeft absoluut geen uitwendige lekkage.
Groet, marco
heb je genoeg remvloeistof in het reservoir kijk dit eerts na voor je de bak eruit gooit want je remmen en je koppeling hebben hetzelfde reservoir als ik goed heb maar je koppeling leiding zit hoger dan je remleiding op het reservoir
13 jaar
bak eraf lager wisselen, 100% zeker ,komt zeer vaak voor. Ik vervang deze door een renault exemplaar, daar zijn er minder problemen mee.
Ook niet vergeten vliegwiel te controleren, op speling!
zit daar verschil in dan opel of renault, weet inderdaad uit ervaring dat het een echt opel kwaal is enkel dat mogen wij niet hard opzeggen
Renault of opel, maakt geen zak uit, enige verschil is de neus, achterlichten en de logo's...
toevallig net 2 gehad, 1xrenault en 1 x opel.... en pedaal weg, nou dan zit het in het lager,,, trap maar een poodsje door, loopt de remvloeistof wel tussen de bak en de motor uit.....
nou, heb je in elk geval weer een dagje werk...
gr
Peco power
Even ter afsluiting;
22dec. nog een keer ontlucht met een oliespuitje (zo'n ding die je voor 2 euro bij de halfords koopt) en de klant rijdt er nog steeds mee, dus al 3 weken goed.
Mocht het toch niet goed komen laat ik het weer weten.
Bedankt.
Groeten, marco
he marco je geeft je uit als prof maar zonder slangetje kun je niet met de hand ontluchten want je trekt iedere keer nieuw lucht erin
13 jaar
[quote=williamhabets]he marco je geeft je uit als prof maar zonder slangetje kun je niet met de hand ontluchten want je trekt iedere keer nieuw lucht erin[/quote]
??????? waarom niet als je druk zet en nippel open, nippeldicht en pedaal los dat gaat ook heb je de remmen ontlucht op zo'n manier en ook koppelingen, en waarom nu gelijk als niet prof beschouwen een prof weet ook niet alles.
Hoi william,
Uiteraard moet er een slangetje tussen het oliespuitje en de ontluchtingsnippel vd hydr.koppeling.
(een prof. had dat begrepen, maar voor de niet profs zal ik het een volgende keer beter beschrijven)
Groet en marco
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Movano of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar