auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Vectra: inhouden vd motor

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: C18NZ

Ik heb een probleem met mijn vectra, de auto accelereert slecht en bij het gaspedaal flink intrappen loopt de auto op 3 cylinders. Stationair loopt de auto ook niet mooi regelmatig. Ik heb er zelf al veel aan gedaan maar het is nog steeds niet opgelost. Ik heb er nieuwe bougies, kabels, verdelerkap, rotor, bobine, ontstekingsmodule, bdp sensor, brandstofpomp, filters enz. ingezet. Ik heb ook een andere ecu geprobeert maar zonder resultaat. Volgens een kennis van mij is een van de klepzetels gescheurt, verbrandt of losgekomen. Wat denken jullie daarvan? Kan iemand mij aub helpen? Alvast bedankt!

Geplaatst door

cadettylac (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bart om dat teweten is het veratandig om eerst de compressie temeten en onderling tevergelijken.
daarna als de compressie goed blijkt tezijn kun je nog kijken of er geen vacuum lekkage is bij het inlaatspruitstuk of iets dergelijks.
je kan ook nog kijken of de nokkenas nog goed is ; het komt dacht ik niet veel voor maar je weet nooit.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

je moet ook maar eens de pakking van het inlaatspruitstuk controleren of deze niet kapot is

lkradolfer 0
badge

17 jaar

ik ben vergeten toe te voegen dat ik alle vaccuumslangen gecontroleerd heb op lekkage (afgespoten met remmenreiniger zelfs), nieuwe pakking van de inlaatspruitstuk gemonteert, nokkenas vertoont geen slijtage. Compressie heb ik zelf 2 keer gemeten en een keer bij een garage en dat was in alle gevallen goed. Ik ben ten einde raad. Alhoewel volgens een kennis van mij die tevens automonteur is kun je niet alles eruithalen met een compressiemeting. En hij dacht ook aan een kapotte klepzetel.

cadettylac 0

17 jaar

nou bart dan zou je nog lucht op de cilinder kunnen zetten de zo genaamde lektest en dan kijken of er bij een cilinder buitensporige lekkage is en luisteren waar dat is.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

Een van je kleppen is verbrand of blijft hangen denk ik; controleer je bougies maar eens op residu (of ze zwart en droog of vochtig zijn); als ie stationair loopt lijkt het net een diesel en de motor heeft gewoon heel weinig fut...had ik met mijn Astra dus ook

ouweroestbak 0

17 jaar

Van dat stationair lopen klopt, maar van de week heeft ie het koelvloeistof eruitgegooid en hij liep al helemaal voor geen meter meer. Dus heb ik de kop eraf gehaald en toen bleek dat de klepzetel van de 4 cilinder van de inlaatklep gescheurd was. Toch bedankt voor alle reacties.

cadettylac 0

17 jaar

Ik heb een andere kop gemonteerd die van tevoren afgeperst en gevlakt was maar het probleem is nog niet helemaal weg. De motor houdt dus nog steeds in niet zo veel als eerst maar het is nog niet zo als het moet zijn. Weet iemand wat er nog meer kapot kan zijn?

cadettylac 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.