Als ik De aanjager voluit zet stand 4 blaast hij op alle standen goed zoals op de voeten of naar voren behalve als ik de lucht op de voorruit zet dan blaast hij wel volop maar er komt bijna geen lucht naar de iuitgangen voor de voorruit is heel vervelend als de vooruit beslagen is wie weet raad ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan zal de kleppenkast niet goed werken vermoed ik , of de plastic buizen zitten niet goed en lekt er veel lucht weg.
Kleppenkast controleren en kabels die er aan zitten , ik dacht dat deze nog mechanisch was , is dit niet zo dan zal er een stelmotortje zijn werk niet goed doen.
Ik heb het midden consul eruit gehad omdat de verlichting van het middenconsull niet werkten daar zit een soort trechter achter die in het dashboard gaat daar zit een schuim rand op die was half los dat daar de lucht soms ontsnapt ? En waar zit de kleppenkast ja het werkt nog met kabels omdat ik de 4 kabels achter het midden consul los moest maken om bij de lampjes te komen die werken nu weer wat moet ik allemaal los halen om bij de kleppenkast te komen en hoe kan ik zien of Dat de buizen nog goed zitten
8 jaar
Als je kabels ook los hebt , dan kun je mooi zien welke kabel de klep bediend die de lucht naar de voorruit stuurt , zet de knop op voorruit kijk welke kabel dat doet en of hij dus helemaal op de aanslag komt bij de hvel die aan de klep zit.
Komt hij niet op de aanslag , komt dit waarschijnlijk doordat de buitenkabel niet goed afgesteld staat.
Druk de hevel die aan de klep zit met je hand naar zijn aanslag , zet de ventilator op max en kijk of er nu wel voldoende lucht komt.
Komt er nu wel voldoende lucht zitten de buizen goed.
Kleppenkast kom je alleen bij door alles compleet uit te bouwen , dashbord dus.
Ja maar waar zitten de kleppen dan waar de kabels aan vast zitten en hoe kan ik zien of de buizen goed zitten als ik het midden consul waar de knoppen van de aanjager zit en warm en koude lucht verwijder zitten er links en rechts twee kabels die kan ik met de hand bedienen als ik ze los maak ik heb zelf het vermoeden dat de buizen eraf geschoten zijn omdat alles perfect werkten voor dat ik het middenconsull los haalden de auto is niet van mij maar van een kennis heb de auto nu niet tot mijn beschikking of er moet een kabel meer spelling hebben gekregen het is een ijzeren kabel met achter het middenconsull word hij op een nippel gedrukt en de buitenkabel klem je vast door een klemmetje om te zetten daar kan je niks aan stellen ik dacht zelf meer aan de rechthoekige buis die als je het middenconsull verwijderd uit het dashboard komt daar zit een randschuim omheen en die is op een stuk los dacht dat hij daar soms zou lekken lekken daar door gaat de warmen of koude lucht door na de midden luchtroosters
8 jaar
Kijk daar hebben we de kneep , voordat je de boel los had gehaald was er geen probleem.
Ik zou dan toch nog eens goed kijken of je kabels met hun bevestiging goed gemonteerd zitten.
De kleppen kun je niet zien , die zitten binnenin het kachelhuis.
Hallo Kaleido de kabels kunnen niet verkeerd zitten omdat ze alle vier een verschillende kleur hebben en de kleuren heb ik op geschreven ik kan alleen maar bedenken dat de rechthoekige buis die onder de datum en tijd consul lekt omdat daar de randschuim los zat en nu niet meer goed afdicht maar als ik de auto hier weer krijg ga ik kijken zoals jij zei aanjager voluit en op de voorruit zetten en kijken wat er dan gebeurt anders weet ik het ook niet meer ik weet zeker dat alle kabels goed zijn aangesloten dat kan gewoon niet verkeerd zitten omdat alle knoppen normaal werken als ik de aanjager aanzet hij ook gewoon op elke stand werkt en ook de kabel van de standen voor op de voeten en uit de roosters bij de zijruiten en in het midden van het dashboard werkt goed alleen niet op de voorruit ja heel zachtjes komt er lucht uit
8 jaar
Dat de kabels goed zitten qua kleur geloof ik wel , maar staan ze ook goed afgesteld , daar gaat het om , voordat je er aan zat , was er geen probleem , doordat je de kabels los hebt gehad , kan de afstelling veranderd zijn .
Wat er volgens jou niet goed meer afsluit , dicht plakken dan weet je ook wat daarvan het resultaat is.
Maar we wachten even rustig af.
Kaleido en als de afstelling veranderd zou zijn waar kan ik die dan stellen hoop niet dat het een hels karwei is zou niet weten wat ik dan allemaal los moet maken ik begin eerst maar eens met testen via de kabel met de hand te bedienen en een nieuwe strip schuim op de rechthoekige buis te bevestigen en dan kijk wat er gebeurt verlopig hebben ze de auto de eerste twee weken nodig dus Kaleido alvast bedankt voor het mee denken misschien dat je nog even een advies hebt hoe ik bij de afstelling van de kabels moet komen Gr.Johny
8 jaar
Door de buiten kabel verder of minder ver onder het klemmetje uit te late steken , ik hoor het wel.
Bedankt Kaleido ik laat het weten hoe het afgelopen is maar de eerste twee weken hebben ze de auto nodig dus reactie zal even duren bedankt voor je hulp Kaleido đđđ
8 jaar
Probleem opgelost
8 jaar
Hallo Kaleido ik heb de corsa weer hier gehad omdat de volgens de eigenaar weinig lucht uit de lucht gleuven bij de vooruit komt met de aanjager op stand 4 heb gecontroleerd of de kabels goed werkte het de plastic buis voorzien van nieuwe afdichting rand en het probleem is verholpen dus als nog bedankt voor het meedenken van jou Kaleido Gr.Johny probleem opgelost
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar