km-stand 160.000
Klinkt als een diesel wanneer ik de moter start en wegrij, echter wanneer de moter bedrijfstemperatuur bereikt heeft is het geluid voor 99% verdwenen. Ik heb al eens een engine-flush laten uitvoeren en ze hebben een of ander goedje bij de olie gedaan maar het probleem blijft.Deze wagen is goed onderhouden en ik doe er voor de rest geen gekke dingen mee. Wat te doen?
Geplaatst door cali-dtm (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Calibra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
mvb8032 (0), 20 jaar geleden
Hallo,
Kijk eens naar je uitlaat spruitstuk. Deze wil wel eens scheuren.
OpelRyder (0), 20 jaar geleden
watvoor geluid?? tikkend?
lupo6727 (0) PRO, 20 jaar geleden
Probeer eens met een liter ATF bij de motorolie, dat maakt de boel inwendig schoon.
Ook hydr klepstoters en evt roet deeltjes die er op vast zitten
niet vergeten te verversen na enige tijd.
wees gegroet.
cali-dtm (0), 20 jaar geleden
Spruitstuk is in orde.
ATF ? Ze hebben een engine-flush uitgevoerd en FORTE TOP EN- TREATMENT bij de olie gevoegd.
Stoters blijven echter een tikkend geluid maken. Slijtage?
Waarom is het tikken weg als de motor op bedrijfstemperatuur is?
cali-dtm (0), 20 jaar geleden
Spruitstuk is in orde.
ATF ? Ze hebben een engine-flush uitgevoerd en FORTE TOP EN- TREATMENT bij de olie gevoegd.
Stoters blijven echter een tikkend geluid maken. Slijtage?
Waarom is het tikken weg als de motor op bedrijfstemperatuur is?
cali-dtm (0), 20 jaar geleden
Spruitstuk is in orde.
ATF ? Ze hebben een engine-flush uitgevoerd en FORTE TOP EN- TREATMENT bij de olie gevoegd.
Stoters blijven echter een tikkend geluid maken. Slijtage?
Waarom is het tikken weg als de motor op bedrijfstemperatuur is?
lupo6727 (0) PRO, 20 jaar geleden
Dan is de olie dunner en verdwijnt de aanwezige lucht in de stoter ATF is Automatic Transmision Fluide.
cali-dtm (0), 20 jaar geleden
bedankt, zullen we eens proberen.