close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Kokende motor

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Sinds een aantal weken vertoont de ASTRA, inmiddels 190.000 km gedraaid, oververhittingverschijnselen. De eerste keer ging hij plots stotend accellereren en wat later op drie poten lopen. De temperatuurwijzer is vind ik een slechte indicatie, want het lijkt wel of er een elastiekje aanzit, wanneer hij schiet van de 90 naar over de 100. Soms op momenten, dat je denkt ik zet hem aan de kant, slaat de ven aan en zakt hij weer naar de 90. Dit is mijn eerste Opel en ik vind het een beetje zenuwachtig rijden. maar goed het ging altijd goed en de Opel dealer, zei. Het is des autos! Na de oververhitting heeft hij water geloosd over het blok, een geelachtige substantie. waarschijnijk is er ook water gelopen onder het koppakkingdeksel, waardoor hij op drie poten is gaan lopen. De auto is getest en getest en het kostte mij 500,00 Euro zonder dat er een aanwijsbare reden is gevonden voor deze oververhitting. De garage zei eerst dat de ven weigerde aan te slaan, alleen in combinatie met de Airco wel. Men heeft dit probleem aan Opel voorgelegd, maar die hadden geen idee! Toen ik hem meenam heb ik hem warm laten draaien voor de deur en toen de meter bijna in het rood stond sloeg de ven aan zonder de airco aan. De auto is teruggegaan (zoals afgesproken) naar de garage voor verder onderzoek, maar men heeft niets kunnen vinden. Men heeft er voor de zekerheid een nieuwe thermostaat in gezet. Het is precies twee weken goed gegaan. Ik kwam zojuist terug van een normale autorit vanuit Apeldoorn, geen files, normale snelheid. Ik kijk met een scheef oog naar de temperatuurmeter staattie stijf in het rood met de ven aan. Ik was gelukkig bijna thuis, dus toen het laatse stoplicht op groen sprong zakte hij nog iets onder het rood, maar is daar blijven hangen. Voor de deur stationair laten draaien, bleef tegen het rood aanstaan met de ven aan! Kap opengemaakt en ja hoor weer het hele blok okergeel! Opel weet het niet en mijn garage wil graag de oorzaak opzoeken, maar na de eerste rekening van 500 Euro vind ik dat even geen optie. Is er iemand, die weet waar men moet gaan zoeken, of wat het mankement zou kunnen zijn. De auto rijdt werkelijk als een scheermes, het zou zonde zijn.

Geplaatst door

Vlaanderen (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je verhaal lijkt op een lekke koppakking het lijkt me verstandig om daar de aandacht op tezetten.
plus het feit dat een lekke koppakking bij opel veel voor komt lijkt me het zeer verstandig deze telaten testen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Bedankt voor je snelle reactie Jan,
Ik moet er nog bijvertellen, dat na de eerste keer de bougies zijn vernieuwd vanwege het feit, dat een bougie waarschijnlijk door het water kapot is gegaan, waardoor hij op drie poten is gaan lopen. Men heeft de koppakking gecontroleerd, maar die was okay. Dat met die bougies is de uitleg van de garage he Jan.

Met groet, Dick

Vlaanderen 0

16 jaar

toch is mijn vraag hou is de staat van de koppakking getest.
de beste manier is door met een special aparaatje met blauwe vloeistof boven het exspansie vat tehouden met die dop eraf en warme motor en dan de motor laten draaien en al is het lekje nog zo klein dan verkleurt deze en wordt groen of geel.
gebeurt dit dan is de koppakking lek.
zet je daar in tegen de motor onder druk dan kan het zo zijn dat alles goed schijnt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Bedankt Jan, voor het advies.

Ik zal er werk van maken.

Met groet, Dick

Vlaanderen 0

16 jaar

Jan,

Kun je een chemisch testje ook bij een materialen zaak kopen?

Dadda01 0

16 jaar

ja dat lijkt me van wel het is dacht ik van midlock en je kan het steeds weer gebruiken hoor al moet soms wel de vloeistof vervangen worden maar we hebben er al zeer veel gemaak van gehad.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

zeg jan. zet de 4-gastester maar aan... meet je HC, dan is de koppaking lek! goeie testmanier..

pjotter9144 0
badge

16 jaar

kan die ook voor een dieselauto gebruikt worden?

Dadda01 0

16 jaar

nee sorry, kan niet voor diesel gebruikt worden

pjotter9144 0
badge

16 jaar

wat voor tests kan ik zelf uitproberen......
geen bubbels in het expansievat, geen olie in water en geen water bij de olie...

Dadda01 0

16 jaar

hoeveel lekt hij dan?? expantievat nooit verder als half vol gooien...
zijn de vloermatten ook nat??

pjotter9144 0
badge

16 jaar

hij lekt ongeveer 1 liter op ca. 20000 km...... verder zijn de vloermatten droog....

Dadda01 0

16 jaar

niks aan doen... wel in de gaten houden, als er nix aan veranderd wens ik u nog veel kilometers!

pjotter9144 0
badge

16 jaar

okay, bedankt!!!

Dadda01 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.