close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: krukaskeerring

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Bij mijn Astra G 1600 16V bj 1999 lekt de krukaskeerring een heel klein beetje, het mag bijna geen naam hebben.
Het is aan de voorzijde dus niet bij de versnellingsbak.
Is het veel werk om deze te vervangen of kan ik dat beter laten doen.
Is er iemand die weet hoeveel dat kost bij de dealer, een keerring kost ong. € 11.00.

Ook zit ik met een bonkend geluid bij de voorwielen dat optreed tussen de 80 en 100 Km per uur.
Dus tot 80 km geen probleem dan tot 100 km licht gebonk en daarna weer afnemend en bij zo`n 105 km per uur niets meer.
Nieuwe banden erop laten doen (waren aan vervanging toe) maar geen verandering daarna nog een keer gewisseld van voor naar achter maar het blijft hetzelfde.
Homokineten en voorwiellagers laten controleren en die zijn perfect volgens de monteur.
Deze week ga ik nog nieuwe remschijven en blokken monteren.
Iemand nog een ander idee? Ik hoor het graag want ik begin me er aan te ergeren.

Ton

Geplaatst door

antonio (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Om de keering te vervangen, moet de distributie er compleet af. Oppassen dat de nokkenastiming dan niet verspringt, anders kost het 1100,- euro i.p.v. 11,- euro.
Voor de vlotte en geoefende monteur met speciaal gereedschap toch 'n werkje van 1 tot 1,5 uur.

Rammel is misschien stabilisatorstang.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Bedankt Petje ik laat het toch maar doen door een monteur.

Deze week ook maar is naar de stabilisatorstang kijken, zijn hier event. losse rubbers voor verkrijgbaar ?


Ton

antonio 0

17 jaar

Wellicht is het 'n idee om de keering te laten vervangen als de riem ook vervangen moet worden. Scheelt in ieder geval 1 x werkloon en het werk is hetzelfde.

Verbindingsstangetjes zijn los te koop. Rubbers ook wel, maar komt bijna niet voor.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Er zit pas 6000 Km een nieuwe distributieriem in dus dat duurt nog wel even.

De keerring lekt maar een paar druppeltjes per dag dus ik kijk het nog even aan ik hou het in de gaten of het erger wordt.

Of is het beter om gelijk de keerring te laten vervangen.

Ton

antonio 0

17 jaar

Krukas lekkage is spontaan gestopt dus dat probleem ben ik effe vanaf. ( de motorolie is nog gewoon op peil!)

Wat betreft het bonken en trillen bij de voorwielen is er nog niets veranderd.
Vanavond heb ik gekeken, draagarmen, stabilisatorstang alles lijkt goed alleen kan ik de aandrijfas bij het rechtervoorwiel zo`n 3 a 4 mm heen en weer schuiven. Ik bedoel dan uit de homokineet trekken richting versnellingsbak. Is dit normaal of kan ik hier ook een oorzaak in zien ?
Ik weet dat er speling op de as moet zitten voor de vering en de stuuruitslag maar ik dacht dan alleen aan de versnellingsbakzijde
Wie weet raad ?

Ton

antonio 0

17 jaar

Nieuwe remschijven en uit laten lijnen en het probleem lijkt opgelost.

Ton

antonio 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.