Ik heb een opel astra 2.0DI 16v uit 1999 met 170dkm op de teller gekocht.
De volgende problemen doen zich voor:
-Lage topsnelheid (160km/h).
-Weinig trekkracht onder de 2000 tpm.
-Af en toe brand het motormanagement lampje tussen de 100 - 120km/h in de 5e versnelling ongeveer bij 2500 tpm. Het komt overigens ook wel voor in de 4e versnelling rond hetzelfde toerental.
Ik heb de auto naar een garage bedrijf gebracht met de opdracht om het mankement met het motormanagement lampje te maken. Dit bleek iets met de EGR-klep te zijn. Vervolgens hebben zij "iets" gereset en het zou helemaal over moeten zijn. Helaas zag ik het lampje weer verschijnen toen ik van de garage naar huis reed, aan en dan weer uit. Toen hebben ze mij aangeraden om FORTE door de diesel te doen om hem weer schoon te branden. Dit heb ik gedaan en nu zie ik het lampje minder vaak dan voorheen. Toch wil ik graag weten wat het problemen (lage top, lage trekkracht onder 2000tpm, lampje) zouden kunnen zijn en welke kosten hier aan verbonden zijn om het te laten repareren.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de foutcode egr is juist.,....alleen hoort daar een andere omschrijving bij...p0400 ernsige systeemstoring. waarschijnlijk is je luchtmassameter defect. andere oorzaken kunnen zijn: egr,oliepeil te laag,vacuumslangen lek,vacuumklepjes defect.
Hallo,
Ik heb dezefde Opel.
De lage tosnelheid was ook iets waar ik mij over verbaasde, je mag toch aannemen dat een 2 liter motor tegenwoordig waat meer pit heeft......maar helaas mijn astra gaat ook niet harder dan 165 km/uur en dat scheelt niet veel van de top van de auto( zie gegevens in onderhoudsboekje).
Over het gaan branden van het lampje (waar mijn Opel ook last van heeft) kan ik maar een ding vertellen > bij mij ligt het aan de luchtmassameter.Geen trekkracht als het lampje gaat branden.
Kosten bij de Opeldealer.....310 euro incl.
Ik moet er toch maar aan geloven want dit euvel kan heel lastig zijn als je aan het inhalen bent en je auto wil ineens niet harder dan 120 km/uur.
20 jaar
jan moet je na een vernieuwing van een egr de boel ressetten
15 jaar
Je moet na het eventueel vernieuwen van de egr de boel niet resetten...
Ligt waarschijnlijk ookniet aan de egr..
Wat al gezegd wordt: P0400 vacuum lek, oliepeil te laag ( waardoor vacuumpomp niet goed werkt) vacuum regeklepje defect of luchtmassameter defect.
Mvrgr
We mogen aannemen dat het probleem na 6 jaar toch wel verholpen is?
Helaas komt het nog steeds voor dat de TS niet aan geeft of het probleem is opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar