Opel kadett 17 D: Lastig starten.

Bouwjaar: 1991

Mijn opel kadett 17 D uit 91. Schokt soms bij het starten, de motor dan. Net of hij maar op 3 cilinders loopt. Zou dit te maken kunnen hebben met de gloeibougies of verstuivers, of iets anders?
Het duurt daarbij ook soms lang voordat hij aanslaat.
Beide met name als hij langer als een halve dag niet loopt.

keesje6230

Geplaatst door keesje6230 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

daan1876 (0), 21 jaar geleden

wat heel goed kan is dan er druk onsnapt uit de aansluitingen van de verstuivers spuit er maar eens WD40 op als de motor loopt ikzelf had het ook mooi dat er allemaal belletjes onstonden toen ik het WD40 erop spoot dus de verstuivers aangedraait en weg was het dit komt door de APK roetmeting deze laten de auto 2x een volle minuut maximaal toeren draaien.mocht dit niet het geval zijn dan zou ik een naar je gloeibougies kijken en doormeten wat de ohmse weerstand is vaak bij veroudering wordt de ohmse weerstand hoger dit komt door overgangsweerstand hoe hoger de weerstand hoe slechter de gloeibougie.



peer66 (0) PRO, 21 jaar geleden

Die belletjes van je spuitbus, kwamen deze misschien niet door de hitte van de motor? Gloeiboegies controleren klepspeling controleren indien te stellen. Desnoods compressie meten. Brandstofsysteem controleren op leegloop, brandstoffilter controleren. Als dit allemaal in orde is blijven de verstuivers nog over.

daan1876 (0), 21 jaar geleden

nee dat kwam niet door de hitte want de motor liep nog geen 30 seconden en dan neem ik aan dat het blok niet heet is.Bij mij was het in ieder geval het probleem opgelost.

erwin2925 (0), 21 jaar geleden

Als ik zo jou probleem hoor kun je ervan uitgaan dat er 1
of misschien 2 gloeibougies kapot zijn.

Je kunt de stroom door de gloeibougies meten met een stroomtang deze moet ongeveer 20 ampere per gloeibougie zijn,dus 80 ampere aan het begin van de voeding,heb je hier maar 60 ampere dan weet je dat er een kapot is!

heb je geen stroomtang dan kun je de weerstandwaarde meten, deze is in koude toestand ongeveer 1 ohm,en bij een defecte gloeibougie oneindig hoog.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.