close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Kadett: lek in radiateur

Bouwjaar: 1990

opel kadett E 1.4 1990

Mijn koelvloeistof loopt langzaam maar zeker leeg, maar slechts heel langzaam, ik denk dat ik een liter koelvloeistof per 2 maanden moet bijvullen. De man van de garage zei dat er een klein roestplekje/lekje in de radiateur zit.
Ik zag bij Hallfords dat er spul (een blikje 'poeder') te koop is dat ik in de radiateur kan gooien om lekken te dichten. Nu vraag ik mij af:
- is dat wat? Of kan ik beter de radiateur vervangen? ( http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/P... )
- kan ik dat gewoon in koelvloeistoftankje gooien bij mijn kadett E 1.4? Of moet het rechtstreeks in de radiateur?
- als het rechtstreeks in de radiateur moet, wat moet ik dan openschroeven?

bij voorbaat dank,
Dennis


Geplaatst door

kadett-E-1990 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou gewoon even kijken op de sloop voor een gebruikte radiateur kosten haast nix.

Luke6720 0

18 jaar

maar is dat inbouwen makkelijk voor iemand die niet zo technisch is met auto's? Hoeveel slangen e.d. moet ik wel niet losmaken en moet ik dan eerst alle koelvloeistof aftappen en hoe moet dat?

kadett-E-1990 0

18 jaar

Een radiateur zit maar met een paar slangen en wat boutjes aan de rest van je auto vast, dus dat valt wel mee. Eerst even aftappen, kijk eens of je onderop de radiateur een aftapplug ziet zitten. Zo niet is het het eenvoudigst om de onderste slang los te maken. En controleer ook of er een thermocontact op de radiateur zit (zit een stekker met twee draadjes aan, doorgaans). Als je een andere rad. haalt moet je die misschien nog even overzetten. Vervolgens de vervangende rad. inbouwen, boutjes vast, slangen terugzetten en vullen die hap. Na het vullen motor motor nog even laten draaien en vloeistofpeil checken. ZOnodig bijvullen, want de lucht moet weer uit je koelsysteem. Met 'n uurtje of anderhalf moet het te doen zijn.
suc6
Peter

dank je, klinkt inderdaad of het te doen is... hoeveel liter koelvloeistof moet ik kopen om het systeem te hervullen?

dank
dennis

kadett-E-1990 0

18 jaar

ik heb zojuist even gekeken, maar dat ziet er toch niet uit als een klusje voor een amateur als ik. zeker drie slangen waarvan 1 heel dik, en de onderkant van de radiateur kan ik al helemaal niet zien.

Iemand die iets wijs kan zeggen over de andere optie, het poeder?

bedankt alvast,
dennis

kadett-E-1990 0

18 jaar

dat poeder moeten ze verbieden want dat help je motor om zeep want de gatjes dicht het neit en de lijdingen wel.

vergis je niet de druk kan op lopen tot ruim 2 bar in je koel systeem dus dat krijg je echt neit dicht met een poedertje.

geloof mij begin er maar gewoon aan aan die radiateur uit bouwen. het stelt echt niks voor gewoon goed opletten hou je hem er uit haalt en in omgekeerde volgorde weer terug platsen.

kan eigenlijk niks mee mis gaan.

overigens als je het systeem gevult heb moet je hem wel even laten draaien en opleten of bij de 105 graden de ven aan slaat bij de radiateur.

gr tijne

tijne 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.