Ik ben op zoek naar tips. Heb het systeem nu 2x laten vullen met een tracer na de compressor pomp te hebben vervangen zou het
probleem in de verdamper achter het dahboard zitten. Er is alleen in het condensslangetje geen tracer gevonden. Enig idee
wat er aan de condesor zou kunnnen zijn, lekke koppeling?
Nieuwe condensor kost een hoop geld ik wil het dus wel zeker weten en eventueel zelf even kijken. O ja met afpersen loopt
de manometer snel terug van 10-->5 bar in een minuut
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan ik de zijkant van de verdamper box er uit zagen? Ik hoorde
zoiets bij opel, heeft iemand hier ervaring in.Zit de verdsmper alleen met de bout in het motorcompartiment vast?
als de irco enige tijd met tracer heeft gelopen, moet het ergens zichtbaar zijn. pas als dit ondekt is kan je zeggen wat er lek is. overigens controleer de leidingen die over de versnellingsbak lopen goed. deze slijten door op de plastic klemmen en je ziet het pas als je de klemmen verwijderd.....
DEZE AIRCO HEEFT BEHOORLIJK LAST VAN LEKKENDE CONDENSORS, DEZE WORDEN POREUS, VERVANGEN IS DE ENIGSTE OPLOSSING.
Als de afpersdruk zo snel terugloopt kan je dat bijna wel horen
Probeer s'avonds bij stilte en 10 bar druk te luisteren
eventueel met zeepsop sproeien
hij zit in de kachelbak geschoven....en de leidingen zitten met de bout vast. en je moet inderdaad een deel uit de kachelbak zagen. als je een nieuwe verdamper besteld krijg je er een nieuw schroefbaar dekseltje bij.
Opeltje bedankt voor de reaktie en hulp. Ik de auto nog drie maan den dus ik denk niet dat ik een nwe ga halen (300 Euro of meer) Kan ik zelf een deksel maken denk je van bijvoorbeeld plexiglas? Kan ik ook de schroefgaatjes op aftekenen...
21 jaar
jawel dat kan....maar voor de laatste 3 maanden zou ik het niet doen......moet je ook nog een goede verdamper vinden....
Toch een verdamper gehaald, blijkt toch nog ergens een lekje te zitten.... Bij het afpersen loopt de druk van 7 naar 4 bar en loopt dan heeeel langzaam terug. Lijkt een beetje op het effect van een lekke binnenband. Ik denk nu aan een van de slangen, kunst is te achterhalen welke want het gaat echt om een heel klein lekje denk ik. Alle suggesties en ideeen zijn welkom. Het gaat er voor mij nu meer om om te achterhalen waar het zit dan dat het economisch verantwoord is. Ik zelf aan een opendak/sunroof gedacht!!
21 jaar
Als dank voor alle hulp
Na veel zoeken bleek er een lek in condensor te zitten boven in de hoek. Vermoedelijk om dat tussen de gewone radiateur en de condensor schuimrubber strips zitten gaat vooral aan de bovenkant water achterblijven en rot uiteindelijk de condensor weg. Door het schuim zie je ook nergens gele kleurstof en hoor je ook niet direct het lek bij afpersen. Wat mij betreft weghalen die schuimrubber zooi...
dat was inderdaad de oplossing en probleem
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar