Ik heb sluiting gemaakt oa op de lpg regelunit (zie een ander probleem 'sluiting gehad'). Dat is opgelost met een nieuwe zekering, alles funtioneert weer ogenschijnlijk, maar nu blijft het lampje branden dat hij op benzine rijdt. Fysiek wat geschakeld tussen benzine en gas, maar geen verandering. Is er iets van een reset of zo? Zou voltanken helpen? Of is het waarschijnlijk dat er een relais kapot is?
groet,
Jos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Jos,
waarschijnlijk zit er nog ergens een zekering achter jou dashboard of onder de kap welke er later tussen is geplaatst tijdens het plaatsen van de LPG installatie. kijk dit ff goed na, of rij ff langs een LPG inbouw station (tegenover ons bedrijf zit er één) dan kom je bij mij ff een bakkie koffie doen!
groetjes,
marcel garage Kronenburg
Hoi Marcel,
bedankt voor je reactie. Ik zal nog eens verder zoeken. Ik heb al gebeld met Nijhoff, die bedoel je waarschijnlijk, maar zij hebben geen tijd voorlopig voor storingen. Als ik het niet zelf vind rijdt ik even naar Elst. Die hebben me altijd vlot geholpen. Ik zal eens binnen lopen (rijkerswoerd toch?), maar koffie krijg je bij mij niet naar binnen :-)
groet,
Jos
13 jaar
Oké Jos,
mijn buurman kan je toch wel ff vertellen of er standaard niet nog ergens een zekeringetje bij wordt geplaatst?
hun kunnen die installaties dromen, dan kun je hem zelf ff zoeken.. en gassen maar...
ik weet wie je bedoeld in Elst, ik kan alleen ff niet op hun naam komen, maar zij hebben mij ook al eens goed geholpen!
Bij Peters zijn het natuurlijk ook goede vakmannen, zij doen niet anders als die LPG installaties.
Succes!!
groetjes,
marcel kronenburg
P.s heb ook thee
welk type lpg installatie betreft het hier ???
Ik denk niet dat je sluiting op die unit gemaakt hebt deze is goed gezekerd.
Wel zou je tijdens het inbouwen van apparaten de bekabeling misschien hebben aangeraakt of verlegd zonder hier erg in te hebben.
Ik heb dit al eens eerde meegemaakt bij diverse opels met ag installatie.
Deze hebben ergens onder/achter het dashboard nog 2 zekeringen zitten tbv lpg installatie de bedrading/zekering houders zijn erg gevoelig voor aanraken en veranderen positie(lees slecht) en onderbreken dan.
Deze zekeringen vind je meestal binnen 30Cm van je lpg/benzine schakelknop.
De auto schakeld dan niet meer over.
Na een beetje morrelen aan de bekabeling werkte dit dan weer.
Of in geval van sluiting zou je daar een kapotte zekering kunnen hebben.
Hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlijk maar je kan even kijken.
Er zit in ieder geval ergens een onderbreking hetzij een zekering of bedrading.
relais of voltanken heeft geen zin.
Maar voor dit soort zaken zul je toch enige kennis van electronica/electriciteit moeten heben.
In ieder geval goed met een multiemeter kunnen werken.
Anders even langs een gasspecialist die weten precies de schemas en kunnen de zekeringen blind vinden.
Gaat je echt geen klauwen met geld kosten.
13 jaar
[quote=S400]welk type lpg installatie betreft het hier ???
Ik denk niet dat je sluiting op die unit gemaakt hebt deze is goed gezekerd.
Wel zou je tijdens het inbouwen van apparaten de bekabeling misschien hebben aangeraakt of verlegd zonder hier erg in te hebben.
Ik heb dit al eens eerde meegemaakt bij diverse opels met ag installatie.
Deze hebben ergens onder/achter het dashboard nog 2 zekeringen zitten tbv lpg installatie de bedrading/zekering houders zijn erg gevoelig voor aanraken en veranderen positie(lees slecht) en onderbreken dan.
Deze zekeringen vind je meestal binnen 30Cm van je lpg/benzine schakelknop.
De auto schakeld dan niet meer over.
Na een beetje morrelen aan de bekabeling werkte dit dan weer.
Of in geval van sluiting zou je daar een kapotte zekering kunnen hebben.
Hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlijk maar je kan even kijken.
Er zit in ieder geval ergens een onderbreking hetzij een zekering of bedrading.
relais of voltanken heeft geen zin.
Maar voor dit soort zaken zul je toch enige kennis van electronica/electriciteit moeten heben.
In ieder geval goed met een multiemeter kunnen werken.
Anders even langs een gasspecialist die weten precies de schemas en kunnen de zekeringen blind vinden.
Gaat je echt geen klauwen met geld kosten.[/quote]
Je zat dicht bij de oplossing. Vandaag bij de specialist geweest. Duurde even vanwege drukte en ik kon vandaag pas komen. Er was een stekkertje in de motorruimte niet geborgd en losgetrilt of losgestoten of allebei. Ik had al eens eerder gehad dat hij spontaan terugschakelde naar benzine. Dat zou hier ook door gekomen kunnen zijn. En bij het volgen van de bekabeling is de kap bij de luchtfilter losgeweest. Dat zou het laatste zetje hebben kunnen geven, want daar zat het stekkertje achter. Bij uitlezen was de druk heel hoog en door ergens tegenaan te tikken gaf de pc geen verandering. Dat bracht hem op het spoor. Voorlopig maar met mijn handen overal van afblijven, maar gelukkig heb ik dit laatste niet zelf veroorzaakt.
Opgelost dus! Bedankt voor het meedenken.
13 jaar
Mooi zo goed dat het nu weer opgelost is.
want ook al wordt de lpg behoorlijk duur het is altijd nog de helft van benzine.
En dat tankt toch iets relaxter aan de pomp.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar