Opel Meriva: Meriva Cosmo 16 kachel wordt niet warm

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16

Mijn kachel wordt niet warm, de motor komt normaal op temperatuur, ik heb voor de radiateur al een isolatie plaat gezet om de kou weg te houden maar dat helpt niet, als ik de temperatuur in de auto van bv 21 graden verlaag naar 16 graden dan krijg ik ietsie pietsie warme lucht maar na ± 2 minuten is het weer koud.

Ik heb al van alles geprobeerd ben al 2 x naar de garage geweest dat heeft mij al 600 Euro gekost maar dit heeft niks geholpen, nu het ± 8 graden vriest is het wel heel vervelend, ik moet mijn jas in de auto helemaal gesloten aan houden want het wordt niet warm, de sneeuw die aan mijn schoenen blijft hangen en die ik de auto mee inneem smelt nog niet eens ook al heb ik 30 km gereden, kun je jezelf indenken hoe koud het dan in de auto is.

Ik moet ook vermelden dat de airco ook niet meer werkt, althans de Opel garage kan hem niet aan de gang krijgen, zij denken dat het de compressor is die vervangen moet worden, maar bij de vorige keren dat ik daar ben geweest dachten zij ook steeds dat ze het gevonden hadden, maar steeds hadden ze het verkeerd behalve dan dat ze me al wel 600 Euro in rekening gebracht hebben, dus wat die compressor betreft(want die kost wel een paar duiten) weet ik het ook niet of het daar wel aan ligt, want in de garage zeggen ze dat als de compressor defect is de kachel dan wel warm moet worden.

Dus wie weet raad?

Giselbert

Geplaatst door Giselbert (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Meriva? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

downforthecause (0) PRO, 11 jaar geleden

Wat is er al gedaan cq. vernieuwd bij je reparatie's? Ik mag hopen een thermostaat in elk geval want dat zou de meest logisch verdachte zijn in de 1e plaats.

DNS Car Solutions (0) PRO, 11 jaar geleden

Zowiezo staat de airco compressor hier los van,een kachel wordt warm van het koelwater en heeft dus ook niks van doen met de aircocompressor.
En wat mr.T al vraagt;wat hebben ze al vervangen? Maw;wat kunnen we uitsluiten? Zonder die info kunnen wij ook niks..
Wat kun en wil je zelf doen,das ook niet onbelangrijk.

kaleido 1 (1680) PRO, 11 jaar geleden

Als je aan de kachelslangen voelt , die vanuit je motorruimte door het schutbord gaan , 2 dunne slangen, worden deze allebei wel warm ? zoja , zou er een klepstel motor defect kunnen zijn die zorgt voor de warme lucht in de auto.
Maar eerst weten wat er al precies vervangen/gedaan is aan het probleem , zoals de heren voormij ook al aangeven.
Garage is een dealer , of hobbybob op de hoek ?

danny1929 (0) PRO, 11 jaar geleden

Waarschijnlijk is er bij een stelmotor die de warmtestroom regelt van warm/koud de meenemer op het asje gebroken.
Je kunt dit controleren door het dashboardkastje uit te bouwen en het asje te bekijken die op het kachelhuis gemonteerd zit.[bij bedrijfswarme motor de temperatuur van warm naar koud laten gaan, je zieten hoort dan heel licht de meenemer over het asje gaan zonder dat deze hem daadwerkelijk bedient] Was een veelvoorkomend probleem bij de meriva en er is ook een zogenoemde Opel buitendienstoplossing voor, maar dat is gewoon een kleine slangeklem om de meenemer/asje plaatsen

Succes

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Zit er nog wel genoeg koelvloeistof in?
Zo nee, dan zit ergens een lek. Om erachter te komen waar, koelsysteem onder druk laten zetten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Meriva of stel zelf een nieuwe vraag.