Opel Zafira: Mijn Opel zafira bonkt een beetje

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 16v se

Hallo, nog een probleempje kan nog net in de garantie een maand!!!!. en APK in de garantie

Maar als ik niet te snel over een lichte klinker weg rijd rommeld en bonkt het onder voor!! (denk
bij de wielen) ik voel dit bonken ook licht in het stuur

Wat kan dit zijn draagarm rubbers??

Stabilisatorstang rubbers vorig jaar vervangen, en zijn tot elendes toe gevet, voor kraken maar komt steeds terug, maar dit bonken klikt anders en het zou dus wat anders kunnen zijn


ik hoor graag

arnold

aapje63

Geplaatst door aapje63 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

opel 95 (0) PRO, 16 jaar geleden

dat bonken kan van de verbindingstangen tussen stabilisatorstan en veerpoot komen
maar kan ook zijn dat er een fusee of spoorstangkogel speling heeft.
Dat wil nog wel eens voorkomen.

Die draagarmrubbers moet je gewoon nieuwe rubbers aan zetten smeren helpt niet veel. en de stang goed schoon maken op de plek van de rubbers

succes ermee

aapje63 (0), 16 jaar geleden

Zoals ik schreef zijn de stabilisator stang rubbers al vervangen, en die gaven alleen kraken end, en na vervangen van de rubbers zijn ze nog vaak gevet, is een veelvoorkomend probleem begrijp ik overal, bij verschillende merken..

Ik denk dat ik het in de andere dingen moet zoeken, en ikzelf kan niet sleutelen dus zal een ander event laten kijken ik heb nog 1 krappe maand garantie dus melt het gelijk bij de garage, van dat bonkende geluid en dat je het in stuur voelt, kijken zij maar,,,,

bedankt voor je tip

arnold


[quote=opel 95]dat bonken kan van de verbindingstangen tussen stabilisatorstan en veerpoot komen
maar kan ook zijn dat er een fusee of spoorstangkogel speling heeft.
Dat wil nog wel eens voorkomen.

Die draagarmrubbers moet je gewoon nieuwe rubbers aan zetten smeren helpt niet veel. en de stang goed schoon maken op de plek van de rubbers

succes ermee[/quote]

Santa (0), 16 jaar geleden

Gewoon de klacht SCHRIFTELIJK melden!

Het maakt dan in principe niet uit of de garantie gaat verlopen.

Zolang de klacht maar (schriftelijk) gemeld wordt BINNEN de garantieperiode, voldoet de klant aan zijn verplichting om klachten te melden.

Het "rekken" van de termijn door een evt. garage maakt dus NIKS uit...........

aapje63 (0), 16 jaar geleden

Mag dit schriftelijk melden ook middels een e-mail, of moet dit aangetekend??


Ik hoor ff

Het is echt bonken vooronder en je voelt het in stuur, (misschien de draagarm rubbers.)rustig rijden op klinkerweggetje in 30 km zone

Het is me wel wat tegenwoordig 1 jaar garantie, leuk maar wat er eigenlijk echt letterlijk in die tijd gemaakt wordt, is toch eigenlijk niet meer dan 3 mnd bovag, veel dingen worden weggeschoven, is zo, kan niet weg, hoort bij deze soort auto ga maar door.
Dit is ook het geval van het kraken echt blij wordt je er niet van,,,

Misschien als ik zou betalen ,,,, wordt het wel goed verholpen, wie weet.

Santa (0), 16 jaar geleden

Het beste is schriftelijk en aangetekend. Je hebt dan in ieder geval bewijs dat de brief is aangekomen.

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

Tja , maar het is ook de vraag of je het zou laten herstellen als de auto buiten garantie is ; veel mensen komen zagen en klagen in de garantieperiode en daarna mag de auto bij wijze van spreken uiteen vallen , ze zeggen er niks meer van ; dit even terzijde
denk ook aan speling van de stabilisatorstangen of van de chappe(n ) van stuurstang of triangel

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=opc8275]Tja , maar het is ook de vraag of je het zou laten herstellen als de auto buiten garantie is ; veel mensen komen zagen en klagen in de garantieperiode en daarna mag de auto bij wijze van spreken uiteen vallen , ze zeggen er niks meer van[/quote]
DAT lijkt mij dus aan de KLANT om over te beslissen en NIET de garage........

Wie reclame maakt met het verlenen van garantie moet ook niet zeuren wanneer klanten na aanschaf van de auto ook aanspraak gaan maken op die garantie!
Verleen dan gewoon GEEN garantie; dan wordt de auto voor de koper bijvoorbeeld al gauw zo'n 750 euro goedkoper.......

Zorg dan als verkoper dat de auto PERFECT in de verkoop gaat en staat en neem NIET de gok (zoals zovaak gebruikelijk) dat de klant diverse mankementen niet zal opmerken tijdens de garantieperiode.

aapje63 (0), 16 jaar geleden

Ik heb vorige week schriftelijk een aangetekende brief gestuurd, maar nog niets op ontvangen.
Intussen is de auto wel daar geweest voor en beurt en APK want 10 aug.. loopt gar af.

Ik ben alleen nog zeer ongelukkig over de behandeling....en over die distributie ketting die gewoon te veel en te lang ratelt voordat hij gespannen wordt, we hebben het idee ook gezien dit steeds gezegd wordt door chef dat de auto te veel aan garantie kost, en dit klop echt niet, want bv de benz meter deed het bijna niet, dit heeft mij 5 keer gekost om naar de dealer te rijden, dit is 60 heen en 60 terug, en soms nog een leenauto dus dubbele kosten, ik kan er toch niets aan doen dat zij bij de laatste keer pas opel benaderd hebben en dat blijkt dat er bij deze auto bij het vernieuwen van een vlotter de afstelling via computer gesteld moet worden?

Nee ik ben echt eerlijk, heb zelfs dingen zelf opgelost, neem binnen komende wind bij 120, zij konden daar geen 120 km rijden alles is daar 80, dus konden ons niet helpen, ben ik zelf maar met tape aan de gang gegaan, en er zo achter gekomen dat het om het driehoek ruitje in de rechter a stijl was, en heb dit bij carglas laten verwijderen en er opnieuw in laten zetten, dit bracht nog een stukje licht in een ander probleem dat wij gemeld hadden de auto besloeg enorm, en er was een keer naar gekeken, airco was goed kon water kwijt dus konden zij niets aan doen, wij doen moeilijk elke auto beslaat, en jullie rijden te weinig en moeten continu op airco rijden, dit hielp totaal niet en het bleef een ergernis, maar bij het ruitje ontdekte we dat de auto daar ook lekte, dus het lag niet aan ons, ik heb dit zelf betaald

Zijn wij dan zeurpieten, en willen we het onderste uit de kan, echt niet, dit boetekleed neem ik niet op me.
Ik heb ze altijd geholpen, de draagarmen waren wat geroest, en voor de auto afgeleverd zou worden, heb ik nog spuitbussen gebracht, en of ze het even in konden spuiten, ze konden het namelijk wel wegschuren maar niet spuiten, en dit (een spuitbedrijf waar ze mee samenwerken, zie ik aan uitlijn bon) die zal toch wel iets gehad hebben, nee ik heb het netjes gebracht, tectyl en matzwart.
Ben ik dan de zeikerd??

Nee ik vindt dat en ik noen nu namen ik ben tot mijn dak van ellende , schandalig hoe men met klanten omgaat, en de werkplaats tegen de afspraken bij de aankoop ingaat bv met het toch berekenen van de leenauto.

Afspraak was, ik zei nog wel wat ver voor garantie vanaf Almere voor een reparatie en garantie, nee zei de verkoper en (directeur daar) in de garantie gratis leenauto, alleen benzine, OK mooi, en daarna, 15 euro ex benzine maar dat is na de garantie.

Wat moest ik vorige week met de beurt en APK betalen ja de leenauto!! En als de chef werkplaats naar de ketting wil luisteren (dit na veel verzoek en gesmeek gewoon omdat hij het wel best vond, en het al eens beluisterd had kort, maar we zijden het is qua geluid veranderd en erger geworden, dit kon niet, maar ok om jullie maar een pleziertje te doen, zal ik nog eens luisteren, de auto moet dus weer gebracht een of twee nachten daar staan en dan koude start, uitkomst we weten het al, ik heb niets gehoord, al sta je er bij en jij of wij horen het hij niet.. maar wat moet je maar en datum prikken en wat denk je ondanks dat dan de garantie waar de datum op geprikt staat nog niet om is, moeten we toch de leenauto betalen.... maar garantie nog niet om, tot 10 aug heb ik recht op gratis leenauto, ex benzine, dit is de afspraak bij aankoop.
(het is zelfs zo dat ik omdat het niet echt goedgaat lang rijden ik de auto van de verkoper (directeur) op zaterdag mag brengen en maandag middag weer omruilen, heeft hij zelf bedacht voor mijn voordeel, bij de aankoop.

En wat moet ik denken nu ik op zeer zwaar verzoek eindelijk naar mijn auto laat luisteren, en deze persoon geheel niet gemotiveert is ,dat deze een probleem wat onbespreekbaar in opeens wel bespreekbaar worden??
En dus wel te veel speling in de distributie ketting, en of wat anders??
Nee ik geloof het niet de meneer zegt weer niets te horen, en wimpelt het als normaal af, bij de 2.2 , moter, Ok maar zoveel speling?

Kan bijna niet, ik heb al veelnavraag gedaan,maar allemaal dit moet of afgesteld of vernieuwd worden, iedergeval er moet meer gedaan worden dan luisteren, er moet goed gekeken worden wat er mis is, wie weet wel wat anders, of de ketting spanner niet goed.

Nee geloof mij er wordt weer gezegd dit hoort bij de 2.2 motor, en sommige hebben het nog veel erger, dus u auto valt nog mee.

Echt ik ben eindeloos, de verkoper(directeur) is al 3 weken weg vakantie en blijft tot 30 aug weg, dus dan is mijn garantie al lang voorbij, en mijn mails die ik zend komen allemaal middels een bericht terug, dat hij er niet is, en verder doet ieder..net of ze dom zijn.
Mijn vrouw was bij de PTT en heeft gehoord dat de brief in de postbus van de garage is opgehaald, dus je verwacht ze nemen contact op, nee niets Stille

Nu is er weer een probleempje je hoort de benzine moter zeurend zoemen fluiten, deze zit onder de rijderstoel onder de auto, dit was nooit, maar we moesten van hun de garage de tank leegrijden tot de auto zou stoppen als test voor de meter, ik ben ver doorgereden met lampje aan, en soms weer ff uit, maar heb niet geluisterd naar stil komen te staan (ik had benzine bij me, maar ja er is er weer een doodgereden op de vluchtstrook dus nee, en ik vindt het slecht voor de auto, zij niet zitten filters in, maar wel raar dat de pomp nu zo'n geluid maakt, zeurend zoemende toon, autoramen dicht en je hoort het niet, maar als je je deur open doen, hoor je het.

Wie kan en weet voor ons de oplossing, en de bewandelen weg, wij zijn radeloos, ik ben invalide heb deze auto net....kunnen kopen, dus kan niet even zeggen ik koop een ander, dus ik moet hier me door a is de lol er wel af, en de onbezorgdheid, je bent toch meer aan het luisteren.

Ok!!! Een ding een keertje opgelost de auto bonkte bij stuur onder in het frame, dit was en stuurkogel en is vervangen, maar was met APK en denk dat dit een keurpunt is en ze wel moesten, verder een onduidelijke bon 2 x bijna 5 liter olie (war die zit?? maar staat gratis achter hoort in de beurt, en verder de dingen oliefilter, en ring, ook ring voor aftap bout olie, verder denk ik een rondje om de auto, want door alle ellende en mijn ziekte was omheen een rotjaar en heb ik maar 4000 km met de auto gereden, en wel alleen snelweg, het is geen stads auto.
Dus was die beurt wel nodig???? incl. leenauto en BTW toch ruim 200 euro


De olie die erinzat was niet op,na 4000 km, ik heb dit laten doen voor de masterservice verlenging, ze hadden gezegd dat kost u 160 euro zit die master service er bij in, en de APK en wat er stuk is wordt nog garantie.Maar aan een klant vertel je toch of het incl. de BTW is of niet, ik zou tegen klanten particulier alleen incl. de BTW praten, wel zo reëel..

Een heel verhaal wat mij enorm bezig houd, en waardoor in me belazerd voel, en ik boos en wantrouwig ben geworden.

Wat moet ik....ik kan niet eens onder de auto kijken of er echt wat vervangen is....net als de zoooooveeeell keer dat we terug moesten weer 120 km heen en weer voor het kraken, (zet er dan nieuwe stabilisatorstangen op) ze hebben rubbers vervangen dit loste het kraken niet op, wel een stuk spoiler los van het testen is waarschijnlijk op de grond gekomen met de neus, spoiler lip los en diepe krassen in de onderkant gespoten bumper, ik heb het zelf maar beetje gemaakt, maar ik wil niet bekend staan als moeilijk type alles uit de garantie willen halen, en zeurpiet.

En eigenlijk waar is de garantie dan voor??? deze betaal je echt zelf in de aankoop en aflevering kosten. dus.....

Bij deze Help
Ben ik een zeurpiet?
Of is het niet goed hoe men daar mij behandeld, (het is een orginaile Opel dealer, dus mag ik toch wel service verwachten. en dus en slechte service verleend en de boel doorschuift tot na de garantie, want wat heb je aan een jaar garantie, niets, had ik beter af kunnen kopen en zelf de kleine reparatie's kunnen doen, en geloof me kom ik niet bij de 3000 euro wat zij zeggen, en dan weer sorry zeggen, ik denk, weet het wel zeker dat ik onder de 500 euro blijf steken.....

En ps morgen vrijdag gaat de auto voor een verder advies, naar de dealer hier in de buurt, zij doen maandag de koude start en geven hun oordeel, en wat er is, of misschien wel niet is, deze is mijn eigen garage, waar ze helaas toen mijn vectra er mee stopte geen zafira hadden staan die aan mijn eisen zou voldoen, zij willen ons wel begeleiden, en een oordeel geven en raad hoe te handelen, dus een beetje vertrouwen......




aapje1963@hotmail.com

Santa (0), 16 jaar geleden

Aapje, ik kan je met klem aanraden om bovenstaande reactie aan te passen.
Niet omdat je dan toegeeft, maar zolang je nog "bezig" bent met die dealer, kun je beter nog niet al je kruit gaan verschieten en ze nog meer tegen je in het harnas jagen.

Misschien nog een tip: indien je er eentje hebt afgesloten: schakel je rechtsbijstandsverzekering in.
Heb je die niet, dan kun je naar het Buro voor Rechtshulp gaan en kijken wat ze daar voor je kunnen betekenen.

Mocht je TOCH je ervaringen over je garage kwijt willen, doe dit dan op een andere site.
www.garagetest.nl is een bekende.

aapje63 (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor de opmerking footo en garage naam weggehaald, en nieuws in het verhaal toegevoegd

bedankt voor je advies

dit waardeer ik, mocht je nog wat zien....hoor ik het

aapje63

sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden

je moet in ieder geval al je op en aanmerkingen op papier zetten, en dit (evt) aangetekend bij de dealer afleveren voordat de garantieperiode is afgelopen. Heb je in ieder geval bewijs dat je die klachten IN de garantie periode hebt gemeld.

aapje63 (0), 16 jaar geleden

Dit hebben we al gedaan, aangetekend, en via de post weten we dat de brief bij hun postbox is opgehaald, nog geen bevestiging binnen vanPtt duurt altijd even zegt men daar, maar ce konden bekijken waar de brief was...

Maar er is nog niet op gereageerd.


Vandaag wel de auto naar Mijn oude Opeldealer gebracht zij gaan er ook naar luisteren en hun mening geven, en ons dan raad geven.

Dus afwachten tot maandag...

hoogfrequent (0), 16 jaar geleden

Je hebt vermeld dat het een Zafira 2007 is. Maar dit blijkt niet juist uit je verhaal. Wat is bouwjaar en km. stand?
Het onderstel zal in de loop van de tijd altijd wat lawaaieriger worden. Een beurt van 200euro vind ik overigens niet echt duur.

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

juust

aapje63 (0), 16 jaar geleden

Inderdaat het is en zafira van 2002.

Maar het was geen grote beure of kleine beurt, ff een tussenbeurtje om nog van de masterfit gebruik te kunnen maken, en de APK zat bij het jaar garantie in.
Dus geen grote beurt!
En een niet echte kleine beurt!

Maar die 200 is ook niet het grootste punt totaal niet!
HEt is een opmerking van ja hoe behandel je een klant, in de suppermarkt en andere winkels voor particulieren is ook alles in de Btw, alleen in groothandels voor bedrijven wordt ex blw geschreven en komt het er bij de kassa appart bij.
Het gaat ook niet om het geld, maar zeg tegen klanten incl btw, als dit mondeling gezegt wordt.

En het gaat er om dat we de leenauto moesten betalen, terwijl er afgesproken was in de garantie absoluud geen kosten voor leenauto, na de garantie wordt er 15 euro ex benzine gerekend, is reeel maar waarom nu al de leenauto berekenen, en dit niet kunenn uitleggen, alleen van ja zo is het...
De verkoper is tot 30 aug op verkantie dus daar praat ik dit wel even mee uit..
En als ze de auto nu toch opeens na veel vragen willen horen, willen ze de auto vrijdag hebben en maandag als hij echt stilgestaan heeft luisteren, maar deze dagen wordt ook de leenauto berekend en deze dagen zitten ook nog in de garantie termijn, dus daar ben ik het niet echt mee eens, maar ik moet wel voor 10 aug dus moet naderhand maar uitgezocht worden......

Je spreekt bij aankoop duidelijk dingen af, zo koop je die auto, en daar moet men zich aan houden, en afspraken die daar gemaakt worden zoasl 4 nieuwe banden staan op koop contract dus kun je niet opeens bij de garantie optellen, de banden waren toch niet door de geuring gekomen...namelijk

En die 200 euro heb ik wel geschreven , ok, maar was niet mijn hooftpunt, het is wel veel geld, als je het vermoeden hebt dat ze niets gedaan hebben, door ziekte had de auto maar net 4000 gereden.
Maar het staat vermeld maar niet als hoofd doel, het hoofd doel is het klapperen van de distributie ketting, dat is war ik mee zit, en hier willen ze geen aandacht aan geven, dus voel ik me bedrogen, dat is het punt, en als dit echt niet goed zou zijn is het ook wel duurder dan een beurtje.

Als de auto koud gestart worden, en je ff afwacht (dus een keer niet gelijk gaan rijden) en het toerental gaat naar beneden, hoor je een behoorlijk kabaal en een klepperend ijzer op ijzer geluid, en dan hoor je (omdat de spannings rol) op druk komt de spanning op de ketting en wordt het stil.

Men wl dit niet nakijken vanaf achter de balie dit hoort, en...
Dat is niet echt klant vriendelijk, Ok al zou het zo horen dan kun je het ook even rustig uitleggen, en de klant duidelijkheid geven en geruststellen, dat zou veel ongeloof en ongenoegen wegnemen, nu zit ik er door die uitspraken mee in de maag
.

Maar zoals gezegd de aoto staat bij andere Opel dealer, en deze gaat testen en luisteren het afwachten is daar even op, die geeft onafhangkelijk advies, weet van de situaatie eerlijk verteld en ook dat het event nog garantie is en dat dit dan daar gemaakt zou moeten worden, hoe weinig vertrouwen we daar nog hebben.
Maar dar vecht de rechtsbijstand maar uit
Dan heb ik een op papier staand feit dat het niet goed is.
Is het wel echt goed en hoort het geluid, dan ben ik ook gerust gesteld, door de nog niet beschadigde vertrouen van deze dealer.

Dus ff niet ff alleen de 200 euro uit het verhaal halen, , het gaat in het stuk voornamelijk over de ketting.
En het bonken is weg, de stuurkogel is vervangen APK punt dus hoefde we niet voor te vechten.
Ik hoop duidelijkheid geschept te hebben...

aapje63 (0), 16 jaar geleden

Kort van tekst?? LOL
Een verkeerde en een niet geheel goed gelezen bericht, nem ik aan, want de pre iz niet de prijs van de beurt, ik zeg alleen raar dat men de prijzen niet incl de Btw vermeld aan de klant, ik heb het niet over en onbetaalbaar berdrag.
Dus laten we het wat het beurt bedrag hier bij laten en het probleem behandelen, afspraken maken, en deze behouden.

vr gr Aapje


Sorry maar het is ook de afppraak en wat voor beurt, de normale beurten zijn bij alle opel dealers gelijk....
[quote=opc8275]juust[/quote]

hoogfrequent (0), 16 jaar geleden

Een kort bericht zegt soms meer dan een ellenlang verhaal!

Heb het ook wel eens meegemaakt dat prijsopgave excl. btw is en bij definitief afrekenen ben je dan onaangenaam verrast. Dealers moeten hier toch echt rekening mee houden voor particulieren. Sindsdien vraag ik er dan ook expliciet naar.

Ik vind wel dat je ook rekening moet houden met garantie in "redelijkheid". Zo is de stuurkogel terecht vervangen en als er iets mis is met je distributie heb je ook recht op reparatie. In geval de leenauto vind ik dat je te hoge eisen stelt. Om de dealer een goede diagnose te laten stellen is het ook in jouw belang de auto achter te laten en het dan maar even zonder auto te doen. Tenslotte heb je alleen recht op vervangend vervoer tijdens reparatie, niet voor diagnose.

Wat ik vreemd vind is dat je een tussenbeurt laat doen. De auto heeft een beurt nodig of niet. En wat dat te maken heeft met Mastergarantie ontgaat me ook.

Het is verder goed een 2e dealer een second opinion te laten doen omtrent de distr.ketting.

Succes ermee.

aapje63 (0), 16 jaar geleden

Zoals je hebt kunnen lezen is die 200 euro niet het grote probleem, alleen blijft iedereen daar nu hangen.
Wat het lange verhaal aangaat, ben ik met je eens kort en krachtig, maar in dit verhaal wilde ik de gang van zaken voorleggen zodat de lezers een beeld krijgen.

En een beurt, kjk als we de gereden km rekenen, id het noet nodig een beurt, 4000 km dus olie is nog goudgeelm maar voor de master garantie heb ik het wl laten doen.
En hjet was geen tussen beurt, vorig jaar aug de auto gekocht mer APK en de tweede apk zou ook in de garantie gedaan worden op advies verkoper, dus ...en omdat ik het over die masterservice begon heeft de garage een kleiner soort beurt gegeven, en dus geen tussen beurt maar jaar was om.
Dan betreft de leenauto, kijk als ik auto verkoper ben. u komt bij mij, maar bent invalide, en besprekt die zafira zou ik graag willen kopen, maar een paar dingetjes moeten even besproken worden, daar kwam uit eigen mond van de verkoper(derecteur) gelijk maakt u zich geen zorgen, u krijgt kosteloos een hoge auto (meriva) en dan kunt u u auto zaterdags brengen, dan hebben wij u auto, en dus hoeft u niet zo veel te rijden die dar, of dagen dat de auto hier is.
Dus daarom, ben ik het niet eens met betalen van de leenauto, er is bij aankoop een afspraak, en dat verbreekt de cheff werkplaats, en dit is niet reel gezien het mij beloofd is.
a de garantie vindt ik 15 euro ex benzine geen probleem.
Het gaat dus duidelijk om het niet nakomen van beloofde dingen, en daarom is dit niet reeel.
Als ik met u een afspraak zou make verwacht u ook dat ik deze nakom, of niet dan, zegt u dan ach laat maar zitten, ik betaal een ander.

En ik heb ten alle tijden recht op een leenauto, dit is echt duidelijk besproken en beloofd!!
Helaas is de verkoper tot 30 aug er niet doot vakantie., maar daar kom ik met hem wel uit hij heeft de belofte gedaan.
Anders had ik de auto daar niet kunnen kopen als ik geen leenauto kreeg.
Maar ik heb een auto nodig weges mijn invaliditeit, en dat is duidelijk afgesproken,ik kan niet zonder auto, en de garage is 60 km en 60 km terug

Wat de master garantie betreft lees het onderstaande, kun je bij elke site van Opel dealer zien, als een beurt geeft, van een bepaalde prijs krijg ke verlenging van deze garantie 7jr of 120.000 km
zie onder van internet

Het is voor ons belangrijk dat u onbezorgd kunt genieten van uw Opel. Natuurlijk hoort hier wel periodiek onderhoud bij. Uw Opel Erkend Reparateur is hiervoor het juiste adres. Als specialist kent hij uw Opel immers als geen ander. Bovendien werkt hij met gereedschappen die speciaal voor onderhoud en reparatie aan uw Opel zijn ontwikkeld.

Daarom zijn de Opel Erkend Reparateurs ervan overtuigd dat het door hen uitgevoerde onderhoud op een hoog niveau staat. Zo hoog, dat ze er zelfs garantie op durven te geven; Opel Master Service Garantie. Een mobiliteitsgarantie geldig in heel Europa en tot de volgende onderhoudsbeurt of maximaal één jaar.



Mocht u onverhoopt toch met pech stranden, dan garanderen wij zondere verdere kosten:
hulp ter plaatse
wegslepen naar dichtstbijzijnde Opel Erkend Reparateur
reparatie inclusief onderdelen en arbeidsloon
een vervangende auto voor de periode dat uw Opel niet beschikbaar is (met een maximum van 4 dagen)
gegarandeerde mobiliteit gedurende 7 jaar of 120.000 km (personenauto's)/150.000 km (bedrijfswagens)

aapje 63

Santa (0), 16 jaar geleden

"Mocht u onverhoopt toch met pech STRANDEN.........."

Ik denk dat DAAR nou net het twistpunt zit, aapje.
Althans, juridisch gezien.

Juridisch gezien ben je met de auto NIET GESTRAND (=stilgevallen) dus zou je volgens de Mastergarantie GEEN recht hebben op een leenauto.

Indien je met de verkoper iets anders bent overeengekomen, dan horen beide partijen zich aan de afspraak te houden.

Maar ja, mondelinge afspraken, he...?? Die kennen we allemaal maar al toe goed en VOORAL hoe daar NA de aankoop in geval van mankementen mee wordt omgegaan....

Daarom een tip voor de toekomst (en voor anderen): laat ALLE overeengekomen afspraken LETTERLIJK op het voorlopig koopcontract (en later op het officiele koopcontract) vermelden. En dan liefst NIET gescheven, maar GETYPT.
De verkoper is in de regel sneller met zijn mondje dan met zijn vingers en mondelinge afspraken zijn nu eenmaal heel snel te "vergeten" en lever dan als klant je BEWIJS maar eens.....


@Hoogfrequent: ik persoonlijk vind dat daar verschil in zit. We weten allemaal dat de auto's EERST verkocht worden en pas DAARNA afleveringsklaar worden gemaakt. Is dat erg? Ja, vind ik wel, want als een auto trilt tijdens de proefrit en de koper merkt dat op, wordt er al gauw gezegd: de wielen worden nog eventjes goed gebalanceerd, meneer!".
De koper gaat daarmee accoord en later bij aflevering en tijdens de rit naar huis blijkt de auto nog steeds te trillen omdat, zoals dan vaak LATER pas blijkt, de oorzaak iets anders is.
Maar ondertussen heeft de klant de auto WEL GEKOCHT en zit er vervolgens mee.

Laat bedrijven hun auto's goed controleren (dus goed proefrijden door een monteur met OREN en GEVOEL
(en NIET door zo'n jong "Petje" die gewend is om in zo'n rammelende stuiterbak te rijden waarvan de stereo en de brulpijp sowieso alle rammels en piepjes en kraakjes overstemd!) afleveringsklaar in de showroom zetten, zodat de klant VAN TEVOREN weet wat hij koopt.

Maar ja, garantie kost geld en zit bij de prijs in en wordt betaald door de KOPER.
Hoe minder de klant opmerkt, des te hoger de winst voor de verkoper is......

aapje63 (0), 16 jaar geleden

Hallo, er is nieuw licht gekomen bij de andere opel speciaal zaak

Het geluid wat afgescheept wordt als distributie ketting, is niet de ketting maar een klepstoter, of meerdere.

Het schijnt meer voor te komen, dat een klepstoter minder snel op gang komt, en na get snelle lopen van moter, en dan als de moter rustig gaan lopen lawaar, gaat maken.
gerkent iemand dit??
-------------
De oplossing, 1. speciaale olie erin, met speciaale toevoeging, zo par uur bij garage laten draaien schoont alles tot injectoren aan toe, dan vervolgens dzeze olie er weer uit, en nieuwe olie er weer in, (eventueel met speciaale toevoeging,dan wil het gebeuren dat het opgelost is, garantie niet... kost 350 euro.
---------------
Optie 2 de klepstoters vervangen, moet allemaal gezien je niet kunt zien welke er stuk is, dus..
16x ong 30 euro stoter en dan nog manuren erbij..
(opel heeft master service nog gebeld, maar dit viel er niet onder, wel vriendelijk en klantvriendelijk dat men het vraagt
---------------
optie 3 Het zo laten de auto gaat er volgens (garage hoofd, die alle moeilijke klusjes doet) niet stuk van, en gaat ook niet korter mee, moet alleen aan geluid wennen, (dit is moeilijk wat het klinkt echt niet lekker)

En ja als de kleppen voor de 120.000 km of tot 7 jr echt stuk gaan dus stilstand, je mag er niet meer mee rijden van een garage, dan vergoed Opel het.

Dus wat moetten we nu, wie herkent het probleem schijnt vaker bij de 2.2 16v en de 1.4 16v voor te komen.

En wie heeft tips wat we nu kunnen doen, mijn vrouw is al naar de aankoop garage toe, ik kan door mijn ziekte vandaag helaas niet mee, maar ik denk ook dat ik uit mijn dag ga daar, en of dit goed is...

Ik hor graag tips, is deze diagnose reeel, en is dit waar?
En kloppen de andere gegevens, van oplossen.

VErder had in vermeld dat de benzine pomp vluit, deze moet vervangen worden, 500 euro, wilde masterservice doen, maar nu blijkt (en dat weet je als klant niet dat ze deze pomp al vervangen hebben, ik heb daar niets van mee gekregen alleen vlotter...maar ok, dan zegt deze garage dan kunnen ze hem op rekening van opel vervangen, is garantie op garantie, een nieuw onderdeel heeft garantie..

Dus lekker andere auto kopen hoort toch leuk te zijn.

En ja ik ga juist ook al is het duurder, naar een officieele Opel deal, dus ja wat kan ik meer doen,,,,,,is Opel nog te vertrouwen, en eerlijk en wel zo goed als ze beweren, ik rijd altijd vanaf 18 opel tot nu ik ben 44 zou dit de laatste zijn, ik denk het wel, ik ben er behoorlijk ondersteboven van,moet ik zeggen, zit toch veel geld in, laten we eerlijk zijn..

aapje63

moderator (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo, ik heb twee garages geraadleegd

Ik heb namelijk als ik de auto zeg maar s`morgens (koud) start het volgende, eerst draaid de moter hoge toeren, dit hoort heb ik vernomen, maar dan hoor je eigenlijk nog niets vreemds, als het toerental begint af te nemen, en bijna naar normaal gaat, begint er een ratelend/slepend geluid te ontstaan, en dit ebt na zeg 3 seconden weer weg, en stil de moter loopt dan mooi.

Ik zit nog in de garantie en ben hier best bezorgd om, want wat is het.
De dealer waar ik de auto gekocht heb, zegt de distributie ketting...kan geen kwaat.

De tweede dealer die ik op eerlijk verzoek heb laten luisteren zegt klepstoter geluid, kan geen kwaat (bedrijf wist eerlijk dat het alleen om de mening ging, dus niets verzwegen.

Nu is het punt wat is het, weet iemand het, herkent iemand het..

Het gekke is bij snel lopen normaal geluid geen gekke dingen.

En wie moet ik geloven ik zou wensen dat het geluid lekker weg was, maar is dit reeël is het wel weg te krijgen,? En zo ja hoe?
Stel ik laat zelf de ketting vernieuwen, en helpt het niet want het is de klepstoter, en zo anders om bv ook.
Wat moet ik

De auto heeft 94.000 gelopen
en hij hoeft geen dagen stil te staan, na een dag hoor je het al, en tijdens het verder starten die dag niet meer...

(voor mij zou het logischerwijs de ketting zijn) maar door deze opinie van de Opel garage hier, ga ik twijvelen,,,,,wat is het nu.

De auto staat nu weer bij de dealer waar hij gekocht is, en deze gaat weer luisteren en proberen op te sporen, maar of het maken wordt, maar al weten we maar welke kunnen we afschrijven van de twee mogelijkheden

Laatst bewerk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.