mijn mm lampje brand af en toe fout code 13/28/89/91 is lambdasonde. heb nieuwe geplaats maar nog zelfde fout. heb lmm vervangen. fout blijft heb egrklep schoon gemaakt. bij gas geven hapert hij even en schiet dan weg. auto kan wel 150 rijden met mm lampje aan ( nb nokkenas sensor nieuw krukas sensor nieuw) bij stationair kan wel half uur duren voor dat mm lampje brand heb je nog ideen gr henk delfzijl
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Originele sensoren geplaatst of vervangers?
de 2 sensoren van de nokken/krukas zijn bij opel gekocht de lambdasonde is universal e 110.00 maar wel bij een gerenomeerd bedrijf in delfzijl ( delftechniek)
merk facet made in italy. de lmm is ook universal de orginele heb ik ook nog en doet precies hetzelfde gr henk
13 jaar
De omega is zeer gevoelig voor aftermarkt sensoren.
Gr Jack
13 jaar
het bedrijf verkoopt elke dag sensoren aan auto bedrijven in noord nederland
als ze niet goed waren waren ze allang gestopt met de verkoop ervan ik geloof daar niet in . ik lees veel over het gaatje opboren in de luchtklep huis als die dicht zit krijg ik dan ook dit probleem of is dat bij mijn motor niet zo gr henk
13 jaar
Dan geloof je het niet.
Hier bij brezan verkopen ze ook elke dag sensoren voor alle merken.
Dat heeft niks te maken met het feit dat de omega daar heel gevoelig voor is.
Gr Jack
13 jaar
ik ga wel even verder kijken op google want dit lost ook niks op. gr henk
13 jaar
[quote=jackvectrac2.0ne]De omega is zeer gevoelig voor aftermarkt sensoren.
Gr Jack[/quote]
Tja fialtronics, dit zal niet het antwoord zijn dat je wilt horen maar het klopt wel. Niet voor niets stelde ik de vraag of het originele waren.........
En niet alleen de Omega is hier secuur aan. Bij meerdere auto's treft je dit.
Verder is het ook zo dat een storingscode niet wil zeggen dat dat ook de oorzaak is. Het kan ook een gevolg (!) zijn van een ander probleem. De kunst is nu om te achterhalen wat de werkelijke oorzaak is. En daar kom je vaak met het alleen vervangen van onderdelen niet achter. Dan zal er gemeten moeten worden met goede apparatuur. Kost ook geld maar zou wel eens minder kunnen kosten dan het onnodig vervangen van onderdelen die achteraf niet stuk blijken te zijn.........
je hebt gelijk . ik heb gezocht op internet en kwam er achter dat dit onderdeel gemaakt is van 94 t/m 95 ik heb een titania uitvoering er is ook een zirkonia uitvoering en die twee kan je niet even omwisselen staat op een duitse site andere weerstand enz . ik haal maandag even een orginele van de sloop. vanmorgen toen de auto koud was, heb ik 2 km gereden en de auto ging 2 inhouden en ja lampje ging aan . heb ook gelezen auto op 2000 toeren laten lopen 3/4 minuten dan mag het toerental niet schomelen dan is de lambdasonde niet defekt! type lambdasonde is 5kw90751 misschien zegt het je wat. !nog tips! gr henk
13 jaar
zeg maar even sorry jackvectrac2.One
13 jaar
dat wil je graag horen SORRY .SORRY.SORRY GR HENK
13 jaar
Ik hoef geen sorry te horen en wil ook geen veer in mijn kont. Wil iedereen helpen maar als niks wordt aangenomen tja wat kan ik dan nog.
Rij ondertussen al lang genoeg omega om te weten waar deze wel en niet gevoelig voor is. Je stelt een vraag en ik antwoord.
Maar goed zand erover.
Gr Jack
13 jaar
[quote=fialtronics]. heb ook gelezen auto op 2000 toeren laten lopen 3/4 minuten dan mag het toerental niet schomelen dan is de lambdasonde niet defekt![/quote]
Indianenverhalen. Als dat zo simpel zou zijn, had men geen dure testapparatuur nodig......... Meten=weten en de rest is missen en/of (onnodig) betalen.
Aftermarket produkten in electronica is altijd gokken en in dit geval hoeft Jack zeker geen sorry te zeggen want alhoewel het zeker bij alle merken gebeurd is Opel wel terdegelijk overgevoeling voor verkeerde parameters als de bv sensoren...
Ik ben opgegroeid met opel en heb heel veel ervaring hiermee, vandaar dat ik me soms afvraag waarom ik nog opel rijdt, maar goed das een ander verhaal :D
Opels van de jaren eind 80 en 90 waren nu eenmaal geen topprodukten ik heb ze allemaal gereden en me kapot geergerd soms.
Er kan echter wel een heel andere oorzaak zijn voor het genoemde probleem.
Lamda word uitgelezen en gaat in de fout maar de echte oorzaak kan iets anders zijn.
In dit geval is meten niet alleen maar de oplossing want dat is al keurig gebeurd.
Miss dat een van de lezers ( waar is onze V6 goeroe willem :D ) een goede tip heeft.
Dus hou op met een sorry te eisen want dat is ronduit kinderachtig want iedereen heeft hier gewoon op zijn eigen manier gelijk.
beste Jack. bij de sloop een orginele lambdesonde gehaald en het probleem was opgelost! ik had ook een universele lmm want soms ging hij even inhouden ouwe weer herplaats en rijd weer als een zonnige . dit nog even toevoegen ! blijf met je vingers van universele onderdelen af ! . telt speciaal voor mij groetjes henk. probleem opgelost en allen bedankt !
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar