Opel Astra: motor houd in bij 2000t

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9cdti

ik heb een vraagje..

m'n auto houd heel erg in als ik hem smorgens wil starten

schokt hij heel erg en valt bijna uit, ik kan ook amper gas geven tot de 2000 toeren verder gaat hij niet
dat duurt ongv 3 min als ik gas blijf geven komt er 1 grote wolk rook uit de uitlaat en dan doet hij het weer prima
lijkt net of er iets voor blijft zitten en opeens weer open schiet..
heb het alleen als hij ongv 8 uurtjes stil staat zoiets?
heb al gelezen egr klep? schoonmaken?

maar weet iemand ook of het makkelijk is om die te demonteren bij een:
opel astra gtc 1.9cdti?

en hoe moet ik hem schoonmaken?

alvast bedankt

killabee104

Geplaatst door killabee104 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kleijn (0), 13 jaar geleden

Onderwerp: Motor Z19DT/L/H/J - Onstabiel stationair toerental na motorstart
Modellen: Motoren: Optie:
Vectra-C 2004...,Signum 2004...,Zafira-B 2005...,Astra-H 2004... Z19DTL| Z19DT| Z19DTH,Z19DTL| Z19DT| Z19DTH,Z19DTL| Z19DT| Z19DTH,Z19DT| Z19DTJ| Z19DTH| Z19DTL
Klacht: Onstabiel stationair toerental na motorstart bij lage buitentemperaturen.
Oorzaak: Bij lage buitentemperaturen kan een accuspanning (< 12) volt resulteren in een onregelmatig koud stationair draaien na motorstart. Als gevolg van de lage accuspanning kan de feitelijke brandstofhoeveelheid niet de gewenste eis door het motorstuurapparaat volgen. Met stijgende koelvloeistoftemperatuur -resp. zodra de accuspanning de waarde van 12 volt heeft overschreden, verbetert de kwaliteit van het stationair draaien aanzienlijk. De genoemde lage accuspanning wordt veroorzaakt door het Load Response-gedrag van de dynamo, d.w.z. de dynamo werkt pas stabiel bij het bereiken van een toerental > 1200 1/min. Wordt na het starten van de motor het toerental kortstondig verhoogd tot 1200 1/min, resulteert dit ook bij een koude motor tot een duidelijke verbetering van de stabiliteit van het stationair toerental. Het probleem kan verergeren wanneer het aantal elektrische verbruikers toeneemt.

eigenlijk zou je zeggen zit je accu bedrading niet los

killabee104 (0), 13 jaar geleden

nee accu bedrading zit gewoon goed vast helemaal na gekeken.. toch bedankt...
heb ook de egr klep helemaal schoongemaakt die zat wel heel erg verstopt
auto rijd nu wel stuk beter houd niet meer zo veel in alleen als hij nog koud is houd hij in
auto valt ook nog steeds uit smorgens weet echt niet wat het probleem kan zijn?
ga van de week maar naar de garage

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.