👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
ik heb een omega 2.0 dth diesel. soms gaat het oranje motor lampje op bij dashboord. ik heb dan ook geen mogelijkheid meer om gas te geven. motor gaat dan langzaam lopen. Inien ik het contact afzet en 1 of 2 keer opnieuw start is er niets aan de hand. Weet wellicht iemand wat dit zou kunnen zijn en evt hoeveel de kosten van vervanging ongeveer zullen zijn?
groeten
arie broere
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan van alles zijn helaas...uit laten lezen bij de dealer bied zekerheid...
grooeten Opeltje
Dit is nu het probleem dat ik net het zelfde heb meegemaakt. Ik heb een Omega 1999 2.0 dth diesel. Ik heb tot hiertoe reeds heel wat problemen ondervonden maar de laatste 3 maand liep het de spuigaten uit. Mij wagen is steeds in een off.Opel-garage onderhouden. In aug. 2004 kon ik op een ochtend niet meer starten: er was een slangetje stuk dat lucht aanzuigt. Het werd hersteld, niet in m'n vaste garage, die is met vakantie. Net 1 maand later sta ik op 165 km van huis en kan ik plots niet meer sturen, er brandt ook een lampje van de electriciteit. Blijkt het "aandrijfwiel" vooraan op de motor dat de dynamo, airco en servo aandrijft, afgebroken: depanage als gevolg. Voorheen had ik al dikwijls gedacht: die wagen trekt niet meer goed op. Maar dit komt stilaan zodat je er aan went. Terug naar de nieuwe garagist die herstelling vliegwiel doet. Hij meldt dat hij niet goed meer trekt: volgens hem is de luchtmassameter stuk en deze wordt vervangen. Wagen afgehaald, na 1 dag begint het oranje lampje te branden en gaat motor in beveiliging. Als ik stop en motor stil leg is probleem opgelost en rijd ik weer. Bij sterk optrekken, opnieuw hetzelfde probleem. Terug naar garage:computer meldt geen probleem. er worden slangetjes vervangen die versleten zouden zijn. Resultaat: nog steeds hetzelfde probleem.Terug naar garage: misschien is luchtmassameter niet goed: vervangen door andere. Terug naar huis: probleem is nog niet opgelost. Terug richting garage: wagen heeft er nu van maandag tot vrijdag gestaan. Blijkt dat uiteindelijk de "intercooler" stuk is: deze wordt hersteld. Voorlopig is dit het eind van m'n verhaal. Conclusie: dit verhaal heeft me tot dusver reeds heel wat euro's gekost, ik durf het cijfer niet uitspreken.
Je ziet, ui laten lezen biedt helemaal geen zekerheid!
Groeten,
Jaguar(ke)
20 jaar
tja, naar mijn mening wel. in de praktijk kun je daar een goede diagnose mee doen. mogelijk ligt het aan de garage?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar