Mijn probleem is dat de motor tijdens het uitrijden naar een stoplicht zo nu en dan afslaat, en tijdens rijden lijkt het wel of de auto af en toe op 3 poten loopt en door veel gas geven wilt het wel eens lukken dat de motor aan de praat blijft, anders slaat hij af en is na 5 min weer te starten.
ik heb de volgende onderdelen al vervangen,
Bougies
Bougiekabels
Ontstekings module
Brandstofpomp relais
Brandstof filter
Alle massadraden schoongemaakt en vast gezet
Alle stekkerverbindingen ingespoten met konactspray
Motorcodes uitgelezen steeds code 12
Gegevens
Opel astra gsi
2.0 16v 110kw c20xe
Bouwjaar 1994
Geplaatst door peek8659 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
NukeY (0), 20 jaar geleden
Ik denk dat je je stationairregelaar alvast eens moet schoonmaken. Als je bovenop je blok kijkt zie je een SFI-bak. Aan de onderkant (rechts) zit een slang. Volg die slang naar beneden en je komt uit bij een cilindervormig apparaatje met 2 slangen en 1 stekkertje. Haal die los en maak die schoon met remmenreiniger.
peek8659 (0), 20 jaar geleden
Die zal ik eens schoonmaken, kan ie daardoor ook afslaan tijdens het rijden ?
dupl-u-4496-5dd1470d21c18+Lama (0), 20 jaar geleden
Ik wilde of het gelukt is met je GSI Want ik heb namelijk de zelfde problemen. Ik heb ook een Astra GSI 1.8 16v uit '94. En hij slaat ook af bij het stationair draaien voor stoplichten. Mijn Luchtmassameter is vervangen en ze hebben al het één en ander schoon gemaakt. Maar hij slaat nog steeds af.
Ik hoop dat het bij jou gelukt is en je mij daarom eventueel ook zou kunnen helpen want ik ben ten einde raad.
NukeY (0), 20 jaar geleden
Ik heb er ook ooit last van gehad. En als ik dan tijdens het rijden mijn gas steeds verder los liet begon ie ook te schokken enzo. Toen heb ik de stationairregelaar schoongemaakt en er verder geen last meer van gehad.
dupl-u-4496-5dd1470d21c18+Lama (0), 20 jaar geleden
maar bij mij slaat me motor alleen bij stoplichten uit en niet als ik rij , dan doet hij het perfect. ik moet elke ker een beetje gas geven bij stoplichten dan gaat het beter. heb trouwens ook last ermee met file rijden wil hij ook afslaan dus geef ik elke keer een beetje gas maar dan gaat me temperatuurmeter in het rood en gaat de motor roken weet je wat dat kan zijn?
peek8659 (0), 20 jaar geleden
Heb de stationair regel klep schoongemaakt maar het stotteren blijft , waar zit die EGR klep in godsnaam , heb er onder gelegen maar ken niks vinden wat er op lijkt ??
NukeY (0), 20 jaar geleden
Een C20XE heeft geen EGR klep. Dat hebben alleen de nieuwere ECOTEC motoren. 2.0 16V ecotec = x20xev
NukeY (0), 20 jaar geleden
Heb jij trouwens een rotor+verdelerkap of heb je dis-onsteking ?
werkt je benzinepomp goed ?
benzinefilter schoongemaakt ?
Tikken je injectoren ?
peek8659 (0), 20 jaar geleden
Ik heb een Dis ontsteking , ik heb het benzine filter vervangen
peek8659 (0), 20 jaar geleden
Ik heb van collega's gehoord dat dit ook aan de lambdasonde kan liggen ? heeft iemand hier ervaring mee ??
Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden
jawel...ok de kadett gsi kon dit probleem...oorzaak lamdasonde.
peek8659 (0), 20 jaar geleden
heb nu de lambdasonde vervangen en ik wacht af.
peek8659 (0), 20 jaar geleden
sonde vervangen maar loopt nog steeds slecht.
als de motor warm is en ik zet hem uit, en start deze na 5 min loopt de auto op drie poten (zo lijkt het) , en naar flink gas geven begint de motor weer normaal te lopen ??
dacht dat het aan de lamdbasonde lag maar die is het niet ? ben nu echt terug bij af .
heb nu voor een klein fortuin aan nieuwe onderdelen gekocht maar de auto loopt nog steeds slecht.
peek8659 (0), 20 jaar geleden
Yeeaaaahhhha, ik heb het gevonden!!!
het was de koelvloeistof temperatuur opnemer die gaf aan de motronic door dat de motor koud was terwijl deze gewoon op bedrijfstemperatuur was, hij loopt nu weer als een kogel (zal nu ook wel minder zuipen)