Ik heb een Opel Vivaro 1.9DCI staan die in eens niet meer wil aanslaan.
Storings uitgelezen, stond nokkenas sensor in, vervangen storing gewist, nog geen reactie.
Meetwaardeblokken er bij gepakt, Galerij bar loop snel op naar de 400bar.
Ook zijn de temperatuur in orde.
Brandstoffilter gecontroleerd, was wel aan vervanging toe, vervangen, nog geen reactie.
Haal ik de nokkenas sensor los, loopt de motor even en slaat na 2 seconde af, vanwege dat de sensor niet aangesloten zit.
Sluit ik de sensor aan, draait de startmotor rond zonder dat de motor aanslaat.
Kabelboom gecontroleerd tot aan de computer, niks raars kunnen vinden.
Met remreiniger de motor aan de praat proberen krijgen, loopt de motor meer op remreiniger.
Het rare is, dat de motor zonder de nokkenas sensor wel even loopt (dus diesel krijgt).
Heb een Renault Trafic 1.9DCI (lopende motor) er bij gehad en de onderdelen in de Vivaro gezet, ook geen succes.
- Heb de regulator van de pomp en de galerij met hogedruk sensor overgezet.
Wie weet wat er hier aan de hand is?
Zit me in dit probleem al dagen te zoeken zonder succes.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Krukassensor ook al vervangen / uitgewisseld?
Vergeten er bij te vermelden, heb ze beide vanger door originele bij de dealer weg.
Ook heb ik ze op de Trafic getest, daar werken ze.
6 jaar
Vandaag geprobeerd aan te krijgen door hem te slepen, zonder succes.
Vrees van het ergste.
Hoop zo dat iemand nog een idee heeft.
6 jaar
is het nou een 1.9 of een 2.5 diesel
als het een 2.5 is zou ik een krukas/nokkenas timing meting doen ketting versprongen gebeurd wel eens.
Op kenteken staat 1.9DI.
Er zit dezelfde motorblok in als die van mij, en dat is een 1.9DCI.
Tijdens het slepen, heb ik gecontroleerd of de sensors goed af gesteld zijn, en dat was zo.
Gekeken of de timing goed stond, ook dat is goed.
Deze motorblok heeft geen ketting maar een distributieriem.
6 jaar
krijg je wel een toerental op je tester als je hem start.
Kabelboom bij de ECU schuurt wel eens tegen de afdek plaat aan
En anders de scoop er op en tijdens starten meten of je nokkenas en of toerental hebt
Computers verwisselt, computer start prima in andere bus.
Waardes kloppen allemaal en heb ook toerental tijdens starten.
Blijft nog èèn ding over, verstuivers er uit en laten testen.
Ik laat wel weten hoe de uitslag os.
6 jaar
Verstuivers laten testen, deze blijken voldoende te werken om een motor aan de praat te krijgen.
Terug bij het begin, wat is nou het probleem waarom de motor niet loopt.
6 jaar
Wat was de storingscode die erin stond precies? Het lijkt erop dat de ecu toch een afwijkende timing ziet. Krukas en nokkenas signaal onder elkaar op de scoop zetten en dat vergelijken met een voorbeeld signaal of met dat van je eigen bus. Dan kun je perfect zien of er wat afwijkt.
Er staan geen storing in de computer.
Heb bijde zenders getest met de computer, daar aan kan ik zien dat ze goed afgesteld zijn.
Helaas heb ik geen scoop tot beschikking.
6 jaar
Iedereen bedankt voor het nadenken, de bus loopt inmiddels weer als een zonnetje.
Het probleem zat hem in de nokkebas.
De spi van de tandwiel van de nokkenas was afgebroken en van tijd.
Nieuwe tandwiel plus distributie, alles op tijd zetten en hij loopt weer.
Wonder boven wonder, geen klep geraakt.
Voor iemand die dit ook heeft, controleer alle spi's.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar