Ik ben bart die via de marine op curacao zit, ik wil deze jongen helpen met zijn mooie opel astra coupe 2.2dtr.
goeie middag allemaal,
ik ben in het bezit van een astra coupe 2.2dtr.
mijn probleem is als volg hij kwam steeds minder in toeren op een gegeven moment nog maar 3000 toeren maar ik moest nog naar huis ging de brug juliana op (stijle brug op curacao) op een gegeven moment trok ik een rookgordijn van twee rijbanen dik
en verloor al m'n vermogen zette de auto aan de kant kreeg hem even later toch weer aan de praat en tufte met een gangetje van 10 km/u naar boven brug afwaards werd dit weer rond de 40/50 km.u alles was groen dus ik kwam toch thuis maar de volgende dag deed hij niets meer opel nl wil/kan niet helpen want ik val buiten de europees economische ruimte!
om de auto naar Nederland te krijgen kost 3000 euro dan moet hij dus ook weer terug u begrijpt wel dat ik daar geen meer geld voor heb,aangezien ik de auto 15 maanden terug gekocht heb en er van uitging dat deze het wel minimaal drie jaar uit zou houden dus net zo lang ik hier zal verblijven
ik hoop dat iemand me met dit probleem kan helpen anders word ik behoorlijk zielig
alvast bedankt
met vriendelijke groet quintijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo kom op jongens, ik ben bart de gene die Quintijn op curacao aan het helpen is, zit zelf ook een tijdje in het autovak. Heb vandaag naar de auto gekeken, kwam tot de ondekking dat de luchtklep op het inlaatspruitstuk vast zat in de gesloten stand(is inmiddels gangbaar gemaakt), dat verklaard ook de rook van de 2.2.dtr, maar wat zou de reden kunnen dat de auto niet aan wil slaan. ik heb wel iets brandstof op de versrtuivers als ok ze los draai, moeilijk te bepalen of het genoeg en of er voldoende druk is.Er zit helemaal geen leven meer in de auto. Dus knappe koppen geeft deze monteur is wat adviezen om de man te helpen. Uitlezen kan niet op curacao, dus we moeten ouderwets dingen gaan uitsluiten. Help help GR Bart Curacao
Bart
Draait de motor wel met tegenslagen van compressie als je probeert te starten?
en op moment dat jij nog net naar huis kon rijden brandde motor menegement lamp op je teller klok? dat rook gordijn wat voor kleur was die rook ? licht blouw? of meer witte rook? of zwart roete kleur rook? en geluid van motor toen hij nog net bleef lopen was die diesel kloppen scherp diesel kloppen of doffe kloppen? als je over deze vragen goed overna denkt en probeert terug te denken naar die moment toen het gebeurde kunnen we proberen om je te helpen met alle probleemcar kollegas.
Beste Kemo,
Hier Quintijn, degene van de Opel. Ben 's even goed gaan nadenken. Wat betreft het geluid: het was een scherp diesel geluid. En het was pik zwarte rook. Het lampje ging af en toe branden, als ik gas gaf in zijn vrij maakte hij een hoop herrie (scherpe tikken) en kwam hij niet verder op toeren dan max. 2500 toeren. Hij is tijdens de rit terug tijdens het rijden afgeslagen dmv de koppeling op te laten komen sloeg hij weeer aan. Normaal gesproken in Nederland was ik nooit door gaan rijden maar als je je auto hier 's avonds in het donker laat staan weet je zeker dat je de volgende dag geen auto meer hebt of alleen het frame nog!
Misschien dat je hier een idee van krijgt wat er aan de hand is.
Ik hoop het want ik moet nu al vijf weken fietsen!!!!!
Alvast bedankt en de groeten uit dushi Curaçao,
Quintijn
19 jaar
Hallo
Niet toevallig benzine of iets anders getankt IVM met het scherpediesel geluid wat je hebt gehoord.
Anders een keertje proberen om hem aan te trekken het wil wel eens voorkomen dat de retourslangen lek gaan, en is hij bijna niet aan de gang te krijgen.
Gr Ron
als de luchtklep niet deugt krijg je inderdaad startproblemen en de andere problemen die je beschrijft. wel vreemd dat hij nu nog niet goed is..
quintijn je heb niets meer laten weten over suggesies van collegas ik kijk nog elke dag of er nog reacties geweest zijn maar je heb niets meer beantwoord hoe of wat is ik hoop dat je er uitgekomen ben maar laat effe wat weten!!!!
grotjes kemo
Reinier,
Ik ben Bart Tiemens de gene die naar de Opel heeft gekeken.
Ik hoop dat je ons wat verder kan helpen, ik heb je antwoord gelezen, maar ik als mede techneut heb hier niet zo veel aan.
De diagnose van geen of te weinig brandstof had ik zelf ook gesteld, voor de zekerheid heb ik toch even de starter-pilot test gedaan en dat bevestigde mijn diagnose geen brandstof. De motor sloeg inderdaad aan. Ik kan me niet voorstellen dat in een keer de pomp defect is, er is een hoop elektronica wat invloed kan hebben op wel of geen brandstof. Waar je niet op reageert is dat de klep op het inlaatspruitstuk helemaal dicht zat, Quintijn is door gereden met een minimale hoeveelheid aan lucht wat ook de zwarte rook verklaard. Dus ik denk dat we vanaf die storing van de vast gecorrodeerde klep uit moeten gaan. Zou het kunnen dat de verstuivers verbrand of dicht kunnen zitten omdat de verbranding een relatief lange tijd zeer slecht is geweest?????? Kunnen wij zelf zonder speciaal gereedschap de verstuivers trekken??? Of zou het een brandstofopvoer probleem kunnen zijn, zit er een pomp op de tank of doet de br-pomp het allemaal zelf?? Misschien dat je dit geval kan voor leggen aan wat collega's. Ik denk dan ook dat Quintijn geholpen moet worden en zeker met het idee dat als hij in Nederland was gewoon de auto bij jullie op de stoep had kunnen zetten ivm garantie. Dus Reinier ik hoop dat je ons verder wil helpen om zoveel mogelijk uit te sluiten voordat we nood gedwongen de auto terug naar Nederland moeten sturen.
Reinier, alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Bart Tiemens.
Chef Autowerkplaats Marine basis Parera Curaçao
19 jaar
deze motor heeft geen pompje in de tank. verder komen brandstofpompen hier in nederland wel degelijk veel voor. dus wat dat betreft..met name als met een slechtere kwaliteit brandstof heeft getankt..
de niet opengaande luchtklep in het inlaattraject (nadieselklep) geeft inderdaad de probemen die de eigenaar in eerste instanttie heeft gehad.
maar als de luchtklep nu open staat en de wagen wel loopt op bv een starthulp betekend toch een probleem in de brandstoftoevoer.
ik zou eens beginnen om te kijken of het brandstoffilter wel geheel vol met brandstof staat.
en veder die auto komt uit nederland
19 jaar
????????????
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar