close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Motor vast astra G

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 8v handgeschakeld

Nadat mijn opel astra G uit 98 voor de kerstdagen was vastgelopen, heb ik de nokkenas vervangen plus de tuimelaars mee vervangen. Alles werkte weer naar behoren, dacht ik. Hij liep mooi en er waren geen hoorbare problemen.
Na een proefritje van 10 km waren er nog geen problemen. Mijn vrouw is verder weg gegaan met de auto en het olielampje op het dashboard begon te knipperen.
Door in hoge toeren te rijden was het weer weg.
Bij thuiskomst heb ik toch de nokkenas-kap er af gehaald en gekeken of er genoeg smering was. Alles oke
Gisteren gigngen we voor boodschappen weer met de auto rijden en kwamen niet verder dan 5 km van huis. Motor vastgelopen
Vloekend en tierend de nokkenas weer gedemonteerd en deze zat niet vast. Maar tot grote schrik zat de krukas nu vast. Daar lijkt het tenminste op.
Distributie los gehaald en bougies eruit en kan de onderste poulie niet verdraaien.
Betekent dit het einde van mijn trouwe opel?
Is er iemand die al eens de krukas heeft vervangen??
Waar moet ik op letten, als ik het karter er af haal?

Geplaatst door

Gert Roelse (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Goedkoopste oplossing nu is een ruilmotor, genoeg te vinden op internet.

Waarschijnlijk had je deze ellende kunnen voorkomen!!

Als het olielampje brand betekent dat dat er geen of onvoldoende druk is, door hem dan nog hoger de toeren in te jengelen verhelp je dat niet!

Je had eerst eens de oliedruk moeten meten, dan was je er zo achter, het kon zijn dat de oliepomp het probleem veroorzaakte of een verstopt zeef of filter.

Als je de nokkenaslagerkap eraf haalt zie je niet of er genoeg smering is, enkel wat olie op de delen wil totaal niks zeggen.

Om jou motor te reviseren gaat een pak geld kosten, De lagerschalen, krukas, drijfstangen, zuigers en onderblok zal een goede klap gekregen hebben door dit gebeurt is..

Het is min of meer een beetje dom hoe je gehandeld hebt, niet slecht bedoelt maar zo is het wel.

stefan84 0

14 jaar

Tja het is achteraf altijd makkelijk om te zeggen wat je had moeten doen. Ik ben ook bang om een ruilmotor aan te schaffen. Wie weet wat je dan allemaal koopt. Waar zou ik op moeten letten? Is er een soort registratie van afgedankte motorblokken? Ik bedoel qua kilometrs en een soort test rapport als de motor gereviseerd is?

Gert Roelse 0

14 jaar

Koop niet zomaar wat op internet zou ik zeggen.

Ik zou wel gaan voor een andere motor in plaats van deze te laten reviseren.

Mijn motor (z20let) was in april 2009 kapot gelopen (drijfstang door het motorblok).
Ik heb toen een motorblok met 6000 km aangeschaft en die erin laten zetten met garantie.
Dat motorblok heb ik weg bij klein gunnewiek autodemontage in groenlo.
Ik kan het je aanraden.

rene1979 0

14 jaar

[quote=Gert Roelse]Tja het is achteraf altijd makkelijk om te zeggen wat je had moeten doen.[/quote]
Met een beetje kennis van zaken had je dit kunnen controleren / weten.

Dan raad ik je al niet aan om een motor zelf te reviseren, met 1000 euro ben je er in elk geval niet wil je hem laten reviseren..

Als je een gebruikte motor koopt, weet je inderdaad niet wat ermee aan de hand is, hoe hij loopt, of hij olie verbruikt etc.. Dat blijft altijd een gok, het beste is als je de motor nog kan horen lopen, en dat hij erna uitgebouwt word.

Ik weet niet wat de auto je zelf nog waard is, maar vergeet niet dat een revisie aan de dure kant is, daar heb je ook een andere exemplaar voor, maar die keus moet iedereen zelf bepalen.

Aan deze motor kun je toch niet veel meer redden,

Heb je wel de kennis, dan draai hem eens uit elkaar zou ik zeggen, dan kom je vanalles tegen.

@ Rene1979

Een drijfstang uit de motor gekomen ??? Dat gebeurt niet onder normale omstandigheden, laat me raden, heb je per ongeluk op de snelweg terug geschakeld van de 5 naar bv de 3e versnelling ?

stefan84 0

14 jaar

De motor begon moeilijk te draaien en viel toen stil. Daarna wilde ik starten en zelfs de startmotor kreeg hem niet meer rond. De motor is dus niet pats boem vast geslagen.
Ik zelf denk dat het misschien aan het hoofdlager nog zou kunnen liggen.

Gert Roelse 0

14 jaar

@ stefan84

Nee dat niet hij was nog niet op temperatuur en dan ff lekker doorhalen in z'n 2 vond ie niet zo leuk.

rene1979 0

14 jaar

gewoon voor een ruilmotor gaan die motor die jij zoekt kost geen drol

kleijn 0

14 jaar

inmiddels ben ik begonnen met de demontage van de motor om het defect te traceren. Ik heb een verbrande klep gevonden die vermoedelijk het probleem heeft veroorzaakt. Als de motor er dan toch uit moet dan maar gelijk kijken wat het probleem nu was. Het verklaard wel het een en ander. Lopen op 3 cilinders. Het vast lopen van de nokkenas. (dit door een verkeerde warmte verdeling in de cilinderkop) Dit heeft krom trekken van de nokkenashuis tot gevolg gehad. Dus liep de nokkenas uiteindelijk ook vast.
Ik wil morgen beginnen het onderblok te demonteren uit de auto. Misschien levert het nog meer bruikbare info op. (info voor anderen.)

Gert Roelse 0

14 jaar

Gert

Ik ben benieuwt wat je tegenkomt en de oorzaak was..

We wachten af..

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.