Hallo allemaal,
Dit is het probleem(pje)
Als ik harder als 140 of 150 heb gereden en ik laat de snelheid weer zakken gaat het lichtje motorelectronica verklikker aan. Volgens het boekje inspuitduur, ontsteking, stationaire vulling, (?) en uitloopschakeling(?) Volgens het boekje is er aan deze zaken dan een storing. Als het lichtje aangaat en ik zet hem even langs de kant en zet de auto uit en start hem direct weer en is het lichtje weer uit. Nu staat er in het boekje direct naar de opel dealer. Maar ik weet dat als die kijken je meteen achter de wagen looptmet allerlei uitlees grappen met een dure computer.
Heeft iemand misschien een idee wat ik zou kunnen checken voor deze storing? Voor de volledigheid, tot ongeveer 130 km is er dus niks aan de hand.
Alle hulp is welkom,
Groet,
Archy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik lees net dat een computer reset helpt...
Volstaat dan 20 sec de plus en min tegen elkaar houden of moet dat echt bij de dealer?
ik zou hem eerst eens uit laten lezen voordat je dat doet...weet je gelijk wat het probleem is..
Ja ik heb voor vrijdag een afspraak dat ze hem uit kunnen lezen. Ik dacht alleen dat het probleempje wat ik heb zo specifiek is dat er wellicht iemand was die wist waar het ongeveer aan kan liggen zodat ik zelf even onder de ,otorkap kom gluren...
Maar ik heb 30 seconden de polen tegen elkaar gehouden alleen ga ik nu niet rijden want ik giet net een paar cuba libre's achterover....
18 jaar
niet echt handig...je moet nu eerst zorgen dat je het lampje weer laat branden zodat de dealer de foutcode uit kan lezen...die heb je nu ook gewist...
Oja, das niet handig he....
Nou morgen maar weer even boven de 140 dan.... %@*
18 jaar
Nou, door allerlei technische omstandigheden kan ik nu dus pas op de 13e terecht bij de dealer om uit te laten lezen. Maar het lampje brand nu constant en ik heb ook problemen met rijden. Bijvoorbeeld in zn twee rond de 4000 toeren gaat hij stotteren alsof hij of twee poten loopt. Ook reageert hij slecht op het gas met rustig wegrijden. Waardeloos en nu moet ik nog een week wachten voor ik eventueel weet wat er aan de hand is.
Nog iemand suggesties?
18 jaar
ehm, computer resetten doe je door de accupolen enkele minuten te ontkoppelen, maar niet tegen elkaar aan houden.
18 jaar
lijkt me ook roy...
18 jaar
[quote=kdt]Nou, door allerlei technische omstandigheden kan ik nu dus pas op de 13e terecht bij de dealer om uit te laten lezen. Maar het lampje brand nu constant en ik heb ook problemen met rijden. Bijvoorbeeld in zn twee rond de 4000 toeren gaat hij stotteren alsof hij of twee poten loopt. Ook reageert hij slecht op het gas met rustig wegrijden. Waardeloos en nu moet ik nog een week wachten voor ik eventueel weet wat er aan de hand is.
Nog iemand suggesties?[/quote]
Ik heb dit probleem ook ondervonden bij mij Opel Vectra 1.6 16v 1996.
Ik heb de auto naar een erkend Opel Dealer gebracht, en daar bleek na uitlezing dat de EGR klep kapot was.
Na reparatie van deze EGR klep bleek het probleem compleet verdwenen te zijn.
Enige nadeel is wel dat een EGR klep vervangen cq. laten vervangen best een prijzig iets kan zijn, reken op minimaal 250 euro inclusief arbeidsloon....
Dus ik denk dat je dit probleem met deze oplossing (EGR klep) een voor moet leggen bij je dealer, lijkt me dat zij snel genoeg kunnen checken of dit ook het daadwerkelijke probleem is.
Succes
18 jaar
Vandaag de auto opgehaald bij de dealer. Het waren de krukas en nokkenas sensor samen. Aftermarket onderdelen werd dan ook afgeraden omdat deze sensoren erg gevoellig zijn. Dit omdat de beide sensoren al vervangen waren.
Ik ben in ieder geval weer blij ( 400 euri lichter maar ik heb ook wat onderhoud laten plegen ) En weer een glijdende omega.
Allemaal bedankt voor de hulp
18 jaar
Hier hebben de garagisten al veeeel geld aan verdient,,,,
het fameuze motorelektronikalampje,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
17 jaar
L.S.,
.... hebben ze ook het nieuwe type nokkekassensor gebruikt, want daar zit ook een nieuwe stekker bij.
17 jaar
Volgens mij wel, ik weet het niet zeker natuurlijk. Kan ik dat verschil zien dan? Het is wel een nieuw ding maar of het het nieuwe type is...
17 jaar
Als het nieuwe type erop zit, hebben ze ook een nieuwe stekker (met een nieuw stukje kabel) gebruikt.
Grootste probleem was nl. de kabelschoentjes in de stekker en de draden, die oxideren erg snel door de hoge temperatuur en je hierdoor contactproblemen krijgt.
17 jaar
Nou dan zal het wel de nieuwe zijn want ik heb sindsdien geen last meer gehad
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar