Opel Corsa: motorproblemen

Bouwjaar: 1986

hallo,
Het gaat hier over een corsa van '86 met inductiegever.
En ik zit al een tijdje met een probleem en vind er maar geen oplossing op. Een tijdje geleden draaide mijn motor niet goed en zag ik dat hy overvonkte van zijn 3e bougiekabel naar de motor. daarom bougiekabels vervangen + bougies.
Nu was het iets beter maar een paar dagen later kwam pas echt de problemen boven;
heel moeilijk starten, telkens afslaan by starten zelfs wanneer choke op en hoge toeren aanhouden. naa een tydje kryg ik hem dan toch aan de praat wanneer ik vertrek met volle gas, maar toch blijft hy stotteren/nijging tot afslaan en ook ploft hij in mijn uitlaat, ontsteking vroeger zetten helpt nie en zuigt vacuum aan voor de vacuumvervroeger. ook draait rydt hy soms naa een paar meters wel wanneer ik choke volledig optrek en van de gas afblijf. wanneer ik deze induw heeft hy toch weer de nijging af te slaan. naa een tijdje draaien gaat hy iets beter maar wanneer ik stop aan bv. een kruispunt slaagt hy ook af. enkel wanneer ik de choke volledig optrek tot 3/4 blijft hy draaien tegen een hoger aantal toeren wat normaal is.
ik heb mijn bougiekabels en bougies door nieuwe exemplaren vervangen en deze vonken goed, aan de bobine is ook niks speciaals te zien. de carburator is volledig uitgekuist. nergens geen vacuumslangen los. wanneer ik gas geef zie ik de "gassproeier" de bovenste sproeier benzine inspuiten.
Wat zou de oorzak nog kunnen zijn?
hopelijk weten jullie raad?

rooky

Geplaatst door rooky (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

stefan84 (0), 18 jaar geleden

wesly

zo te horen is het toch een ontstekings probleem,maar kan er ook naast zitten

calibra8180 (0), 18 jaar geleden

ik denk ook een onsteking probleem.
het kan ook zijn dat hij wel vacuum zuigt om de ontsteikng te vervroegen maar dat deze aan de delco niet meer zijn werking doet.
controleer ook eens alle luchtfilter leidingen, een scheur kan soms al voldoende zijn, ook de pakking tussen de carburator en de inlaatcollector kan zorgen voor valse lucht waardoor hij met chock wel beter draait.

groetjes bart

rooky (0), 18 jaar geleden

bedankt voor jullie reacties maar moet hy dan niet beter gaan draaien wanneer ik met de hand (delco verdraaien) de onsteking vroeger zet? je hoort dan wel dat hy anders gaat draaien maar wanneer je opnieuw start draait hy nog steeds nie beter. op aanrade van een mechanicien waar ik was langs geweest heb ik een voorfiltertje geplaats omdat hy dacht dat ik steeds vuil binnen kreeg want de ene moment draait hy normaal op stationaire toeren zonder choke en dan weer niet. kan mss ook een ontstekingsstoring zijn? slecht contact? wat denken jullie?

popey (0), 18 jaar geleden

Staat de onsteking nog goed,10grd voor BDP bij stationair draaien.Als de riem te slap staat kan deze een tandje verspringen en heeft hetzelfde effect als hierboven beschreven.
Tevens controleren of de vacuumvervoeging goed werkt.

stefan84 (0), 18 jaar geleden

ja inderdaad..

normaal als je de ontsteking de verkeerde kant opdraait,dus eigenlijk na-ontsteking gaat geven,gaat je motor 'zwaarder' lopen qua horen e.d. en ook reageerd hij dan niet fijn op het gas!zet je de ontsteking vroeger dan reageerd hij beter en feller,maar zet hem niet te vroeg,dit is ook niet goed!

rooky (0), 18 jaar geleden

distributieriem ligt nog goed, we hedde de motor meer voorontsteking gegeven(rechtsom gedraaid) heb zelf automechanica gestudeert maar vind hier voorlopig geen oplossing voor. vacuum heeft hy nog want de rem werkt nog goed en die staa ook op het vacuum aangesloten normaal. maar als ik meer voorontsteking geef en hy draait niet beter dan kan het toch niet aan de vacuum vervroeger liggen?

popey (0), 18 jaar geleden

Vacuumvervoeging liefst met een stroboscooplamp controleren.
Deze doos wil nog wel eens stukgaan.Dus geen voorontsteking bij verhoogd toerental en traag accelereren.
Volgens mij kun je de doos ook controleren door op de slang te zuigen,en niet te hard blazen,bij geopende stroomverdeler.
Lang geleden dat ik dit probleem ook had met de corsa B van mijn vrouw.

stefan84 (0), 18 jaar geleden

wesley

hoeveel meer voorontsteking heb je hem dan gegeven ?een mm merk je niet om het zo maar te zeggen maar normaal zou hij dan wel 'beter' moeten gaan lopen..maar merk je dan helemaal niks als je eraan draait ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.