Astra 2.0 DTI 16V: net een Apk gehad en nou doet de turbo het niet meer!?!? De keurmeester liet 5 keer de motor op volle toeren jagen om roet te meten!! "Daardoor", zegt ie, "kan de turbo wel eens uitvallen; rij maar 100km en dan wordt ie meestal wel weer wakker"
En af en toe brandt het motormanagementlampje.
Wat is er a/d hand??? Gebeurt dit vaker? Kan de turbo ook gewoon na een APK kapot gemaakt/geraakt zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat je motor netjes op themparateur?
kontroleer even of er nergens een slangetjes lekt (vacumslangetjes) enz enz enz.
gr tijne
Er kan inderdaad schade aan de motor ontstaan na zo`n achterlijke actie.(wie dit bedacht heeft , spoord niet )
Het vervelende eraan is , dat je geen verhaal kan halen bij de garage.
Maar een turbo die "uitvalt" en het na 100 KM weer doet , daar heb ik nog nooit van gehoord !
Ik denk dan ook dat de glijlagers kapot zijn.
Misschien is er iemand op dit forum die een oplossing heeft ?
mvg,
Hans.
Mogge , Tijne.
Tijne, de motor was goed warm, daar zal het niet aan gelegen hebben; toen ik terugging naar de keurmeester heeft ie alle slangen gecheckt en die waren allemaal in orde.
19 jaar
wat is er hans?
ik weet dat hier die roet tests worden gedaan met koude motor en dan weet je zekker dat je turbo in puin ligt en anders zijn er nog mogelijkheden dat er wat anders is dussssssssss.
19 jaar
Als het de LMM is hoe kom ik daar dan achter? Lijkt me toch wel vreemd dat een turbo stuk gaat van een paar keer hoge toeren. Wat kost zo'n LMM en waarom gaat die dan stuk?
19 jaar
Het lijkt mij ook meer een luchtmassameter. Een luchtmassameter als die kapot is dan houdt de auto meestal in bij ongeveer 3000 toeren. Hij start verder wel goed?
Dit is een forum waar nitwits en veelweters elkaar ontmoeten; dat ik bij die ene groep hoor is helder; bij het wegvallen van zo veel vermogen denk ik meteen aan de turbo; na 1,5 uur op de intensive care van de Opeldealer (Wijchen) blijkt er een lekkend vacuumslangetje de veroorzaker van alle elende te zijn; na vervanging rijdt mijn auto weer als vanouds, en dat na een gratis reparatie (hulde & eeuwige roem).
Dank jullie allen voor het meedenken.
19 jaar
hans wat was er nou ? volgens mij was ik de gene met het juiste andwoord en niet jij.
19 jaar
Ik zij alleen " mogge, Tijne "
Daarmee bedoelde ik "goede morgen".
groetjes,
Hans.
oke sorry ik had het iest anders op gevat.
sorry gr tijne
19 jaar
oke , nix aan de hand.
mvg,
Hans.
De vacuum circuit moet gekontroleerd worden. Verlies van vermogen kan ook door een kapot EGR klep (moet lucht dicht zijn). Ik had zelfde probleem, het vervangen van de EGR klep had mijn probleem opgelost. In de eerste instantie had ik de LMM vervangen maar het probleem was niet opgelost. Wat betreft de aanschaf van de LMM moet opgelet worden er zijn 2 types DTL en DTH de eerste is ¤100 goedkoper dan 2de.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar