auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: niet aanslaan

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: X16EXL

Ik heb hier een astra G staan met de volgende klacht:

Auto wil de afgelopen tijd niet meer aanslaan, de starter gaat wel rond, maar er gebeurt verder niets. Als de auto dan weer een dach gestaan heeft sloeg deze weer gewoon aan en werkte alles verder naar behoren. Dit kwam op een gegeven moment steeds vaker voor, en nu wil de auto helemaal niet meer aanslaan.

Ik heb t storingsgeheugen uitgelezen en krijg de volgende fouten:

1. EVAP regenereringsventiel
2. injector
3. plus of massasluiting op alle bobines

Als je de fouten wist, en je laat de starter even rondgaan staan de fouten er gelijk weer terug in.
Tijdens het op contact staan van de auto blijft het check engine lampje constant branden, ik weet niet of dit altijd is, heb even geen vergelijk.

Iemand een idee, of dit eerder bij de hand gehad?

Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groet,

Erik.

Geplaatst door

01erik01 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je de exacte storingscode's ook voor me?

Opeltje 0
badge

17 jaar

Met de bosch KTS550 krijg ik de volgende codes, ik weet niet of dit ook opel codes zijn.

Evap regenereringsventiel: P0443
Injector: P0200
Bobine D: P0354
Bobine B: P0352
Bobine A: P0351
Bobine C: P0353

Alvast bedankt voor de reactie.

Groeten Erik

01erik01 0
badge

17 jaar

ik denk dat de eindtrappen van het motorstuurapparaat er uit liggen....controleer voor de zekerhied eerst de massadraadjes op het motorblok eerst goed.

Opeltje 0
badge

17 jaar

Massadraden op het blok heb ik al gecontroleerd, heb ook een extra massa vlak bij het stuurapparaat aangelegd. Kun je deze stuurapparaten uitwisselen (sleutelcode etc), zodat ik een andere kan proberen?

Bedankt voor de reactie.

Erik

01erik01 0
badge

17 jaar

stuurapparaten zijn helaas niet zo even uit te wisselen ivm startonderbreker

Opeltje 0
badge

17 jaar

Relais goed?
Oiram

stuurapparaten zijn in sommige gevallen uit te wisselen als u de ring rond het kontaktslot en de sleutelchip mee vervangd !
Ikzelf heb dit ooit gedaan bij een 1.7 dti van 2000
mij was gezegd dat dit niet kon en enkel bij opel eerst decoderen en herprogrameren ,maar dan moest je wel alle gegevens hebben van de occasiedoos en dit kon alleen maar op de auto gebeuren. Geen idee van codes en de total los auto stond op een afbraak
Het had dus geen zin om ergens een doos te halen want dat ging zogezegd niet.
Nu die astra loopt intussen al meer dan 6 maand probleemloos.
de ring rond het kontakt vervangen is zeker niet moeilijk en de chip van sleutel wisselen ook niet.
deze oplosing was wel effe een 1000 euro goedkoper dan bij opel zelf
Onderdelen en info gehad bij OP-ART in antwerpen Belgie een in Opel gespecialiseerde afbraak
Met garantie alles voor 300 euro i.p.v 1200 bij opel
mvg
peter

MAXIM 0
badge

17 jaar

Bedankt allemaal voor het reargeren, het is nog niet opgelost, en ik heb nog de volgende vragen:

1. massakabels op het blok: ik heb alleen twee massakabels op het inlaatspruitstuk gezien, is dit alles of zijn er meer.
2. Relais: in de KTS staan de plaatsen van de relais niet goed afgebeeld, heb wel voor de zekerheid de relais onder de motorkap gecheckt, en deze zijn goed. Zij er meer relais die de computer van spanning voorzien?
3.Is het mischien mogelijk om een gebruikte computer te monteren en de blokkeringsring van het contactslot weg te halen, deze dan vastplakken aan de sleutel behorende bij de gebruikte computer, en dan proberen te starten met de originele sleutel (om te proberen, niet definitief). Heeft iemand dit al eens gedaan?
4. Kan het zijn dat de auto af en toe wel start, en af en toe niet doordat de eindtrap(pen) stuk zijn? Mij lijkt het dat als deze stuk zijn het gelijk helemaal niet meer moet werken, of zit ik fout.

Alle tips en ideeen zijn welkom, alvast bedankt.

Groeten Erik.

01erik01 0
badge

17 jaar

Als de eindtrappen eruit liggen zal hij niet (soms) meer starten.
Ik zou toch goed het brandstofrelais contr. (stuurt volgens mij meer onderdelen aan)
Ook contr. of de bobine en injectoren spanning hebben.
In de eerste instantie lijkt het erop dat er een voeding weg is.
Oiram

@ iedereen, bedankt voor het meedenken.

@ Oriam: Bedankt voor het geven van de oplossing!!!

Het brandstofpomprelais was toch defect. relais nu tijdelijk doorverbonden en de auto loopt goed en geen storingen of startproblemen. Dit relais stuurt dus ook op eea manier de voeding op de bonines en de injectoren.
Zo zie je maar weer de veel gemaakte fout: te moeilijk denken en te snel dingen uitsluiten.

Hardstikke bedankt iedereen!

Groeten Erik.

01erik01 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.