De motor slaat niet meer aan, wel als ik vol gas geef.. Dan loopt hij maar dan is het net of hij op een paar poten loopt..
- bougies zijn vervangen
- distributie is vervangen staat op tijd
- ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Heb het idee dat hij verzuipt, hij guts er namelijk veel brandstof in.. (heeft centrale sproeier)
Wie kan ons helpen???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is een C12NZ (centrale inspuiting)
bij deze motor gaat vaak de Injector defect.
Vervang deze eens, (je kunt ook een Occasie van de sloop proberen)
De Injector van de volgende motoren is gelijk:
1.2i C12NZ X12SZ (Corsa-A / Corsa-B)
1.3i C13N (Corsa-A / Kadett-E)
1.4i C14NZ C14NZ2 X14SZ (Corsa-A / Corsa-B / kadett-E / Astra-F)
1.6i E16LZ E16NZ C16NZ X16SZ X16SZR ( Corsa-A / Kadett-E / Astra-F / Astra-G / Vectra-A / Vectra-B)
1.8i C18NZ (kadett-E / Vectra-A / Astra-F)
Willem
Maar het kan dus zijn dat hij daardoor verzuipt? Heb namelijk het idee dat hij veel te veel inspuit, bij volgas slaat hij na lang doorstarten aan. Dan krijgt hij natuurlijk maximaal lucht toegevoerd. En komt het tot ontbranding, maar daarna gas loslaten dan slaat hij af.
Hij heeft even gelopen, redelijk maar niet top. Nadat ik de dynamo geplaats had, waren er even vonken bij de rechter veerpoot. De aansluitingen gecontroleerd, zat allemaal goed vast. Of kan het zijn dat daardoor iets is opgeblazen?
16 jaar
ik dnek dat je massa tekort hebt dan.
leg een massakabel aan van massa naar staal van je motorblok.
dan kan ie ook weer goed gaan lopen
Willem
Heb eeb\n poging gedaan met een extra massa, maar doet nog niks. Vonk nogmaals bekeken maar is goed. Bougies zijn nat, denk toch te veel brandstof. Hij lekt nu ook langs de gasklep, moet de injector het vernevelen? Het stroomt nu gewoon er uit met als gevolg 1 cm benzine op de klep bij een start. Heb ook nog middels een storings code proberen te achterhalen wat het is. Maar gaf geen storing.
Al met al nog geen actie??
16 jaar
Dan 100% injector defect, deze moet een kegelvormige inspuiting geven.
Willem
Of de O-ring onder de injector stuk cq. lek.........
Gr.
Nou de klus is geklaard, jullie zaten goed. Het was de o-ring onder de injector. Deze dichte niet helemaal goed af. Hij loopt nu weer goed. Alleen de van slaat niet aan, hebben jullie zo een idee wanneer deze moet openen. Hij geet 100 graden aan en dan opent hij ook. Kan dit ook nog invloed hebben op het draaien van de motor??
Alvast bedankt voor jullie tips en tools!!!!
Gesmeerde groet, Alex
16 jaar
Temperatuur opel 8klepper motoren:
Thermosstaat:
openen bij: 92graden
Vol open bij: 97 graden
Koelventilator:
aan bij 102 tot 105 graden
uit bij 97 graden.
Willem
nou het duurt meestal vrij lang voordat die fan aanslaat dan is hij echt warm ,anders moet je effe kijken of de fan wel werkt dan trek je de stekker van de voeler af en doe je met een draadje de contacten doorverbinden dan moet hij draaien zoniet misschien een zekering of fan zelf, doet ie het wel dan is de voeler kapot,maar laat hem eerst maar eens een tijde lopen totdat hij echt goed heet wordt
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar