Problemen met calibra C20XE. Na aankoop wordt berijder gecon-
fronteerd met 2 verbrande zuigers. Injectoren getest, deze
bleken goed te zijn voor zover meetbaar. ( Boughl ).
Blok geboord/gehoond. Cil.kop gecontr. Blok samengebouwd.
Olieverbruik blijft hoog ( 1 ltr. op 700km.)
Auto is voorzien van immitatie uitlaat, katalysator is verwij-
derd. Wie heeft hier ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk cilinderkop gescheurt...komt vaker voor bij de c20xe
Bedankt voor je reactie.
Kop zou dan gescheurd moeten zijn onder een geleider.
Het blok is heel secuur geboord en nagemeten.
Toch heeft hij iets carterdruk.
je hebt het goed...dit komt voor..
Ga de kop er af halen, en ik laat het je weten.
is het opgelost?
Kop gedem. afgeperst, geleiders gedem. en oliekanalen afge-
perst. cil.kop is absoluut goed! Na meting 1e cil. blijkt
deze vrij krap te zijn. Door het hoonbeeld heen is het boor-
beeld nog iets te zien. Door te nauwe passing lijkt hij een
te hoge compressie te hebben. Compressie koud op 4 cil. is
15.5 bar. We gaan naboren, ander hoonbeeld erin aanbrengen en
pc-veren monteren. Hope het afloopt hoor je nog.
En Bert, hoe is dit afgelopen?
Auto rijdt inmiddels, heb echter nog geen gegevens mbt. olie-
verbruik. Lijkt echter goed te zijn. Hebben een nieuwe bus
in het blok geperst en pc- veren gemonteerd. Loopt keurig.
Had toch niets met de kop te maqken.
een nieuwe bus in het blok geperst? was die versleten?
Niet versleten, maar te diepe boorgroeven. We kregen ze
niet goed weggehoond, vandaar het olieverbruik.
Was een lange ( dure) geschiedenis!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar