Opel astra f: ombouwen c16nz naar c20ne

Bouwjaar: 1991

Ik en een vriend zijn zijn opel astra f 1600 aan het ombouwen naar een 2 liter gsi.
We hebben alleen een probleem met het aansluiten van de boordcomputer en motormanagementcomputer.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee????Wij weten namelijk dat het mogelijk is.
p.s. We hebben de draadboom uit een 2 liter GSI gehaald,dus als jullie wat weten.....Hellup plz>>> :D:D:D

Psyche-D

Geplaatst door Psyche-D (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

wat voor problemen heb je dan exact??

NukeY (0), 20 jaar geleden

Dat zou inderdaad wel makkelijker zijn als ie dat erbij zou zetten.

Maar hou met het volgende rekening.

Je moet in ieder geval de ECU (motronic, motormanagement (hoe je het ook wilt noemen)) die hoort bij het gsi-blok gebruiken.

Verder lijkt het me ook verstandig dat je niet alleen de motorkabelboom maar ook de rest van de draadboom pakt. (Hoeft niet perse maar er kunnen wat stekkertjes verschillen (hier kwam ik achter toen ik van 2.0 8V naar 2.0 16V (beide gsi) ging verbouwen.

Verdere problemen kunnen we wel oplossen als je wat meer info geeft met betrekkin tot je problemen.

Psyche-D (0), 20 jaar geleden

We hebben dat blok uit een ouwe Kadett van die vriend van mij.Nou heeft hij dat 2.0l blok in die wagen hangen en heeft dus ook een originele boordcomp enzo.Hij wilde dus eigenlijk een deel van de ouwe (Astra) draadboom gebruiken en ik zei al dat ie beter de originele van een 2.0l GSI kon halen en dat verwerken in de Astra.Maar nu willen we dus weten of we dat zo maar kunnen doen.
Hebben we geen rekening te houden met de zekeringenkast,of eventuele relais,enzo??
Thanx.....

NukeY (0), 20 jaar geleden

Veelal zullen de draden wel overeenkomen met een astra F, maar zoals ik al zei, zit er zelfs bij de 8V en 16V gsi verschil in draadboom (van de motordraadboom zoieso (maar das ook logisch) maar ook 1 stekkertje van de rest van de draadboom was anders), dus je kunt dan tegen problemen aanlopen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.