Opel Calibra: onderdelen overplaatsen

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: c20ne

het zit zo.
in mijn calibra zit een c20ne motorblok waar ik al veel onderdelen van heb vernieuwd.
oa : dynamo,waterpomp,servopomp,spanrollen,distributieriem,multi ribriem met spanrol.

omdat de motor niet meer aardig loopt en al heel wat km op de teller heeft staan heb ik mij een 2de calibra aangekcoht die rijp was voor de sloop wat de caroserie betrefte.
in de veronderstelling dat bijde motors gelijk waren, behalve dat de andere een automatiche versnellingsbak heeft, wou ik gewoon achteraf mijn nieuwe onderdelen van mijn huidige blok overbouwen op het andere blok.
toch merkte ik een verschil op, de dynamo en servo pomp lopen elk apart op een smal riempje en niet op een multi V riem zoals bij mijn huidige blok is. geen probleem denk ik zo, bouw ik gewoon alles van mijn oude blok over op het andere blok omdat de voorzieningen daar toch voor zijn, inclusief de krukas poelie dan.
nu merk ik ook op dat de ditributieriem en waterpomp anders zijn, deze werkt niet met een spanrol apart maar gewoon op de waterpomp, dit is een riem met 111 tanden.
mijn huidige is een riem met 146 tanden met aparte spanrol.
nu de vraag is,indien ik ook dit alles wil overbouwen, zal ik heel waarscheinlijk ook de nokkenas en krukas tandwiel moeten vervangen of overbouwen. is dit een makkelijke klus?
ik heb een poelie trekker waarmee ik deze eraf kan trekken, maar werkt dit met een merkteken of uitstekent stukje op de as zelf?
zodat bij montage de tekens van de krukas en nokkenas ongewijzigt zijn.
alvast bedankt voor de nuttige informatie

calibra8180

Geplaatst door calibra8180 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Calibra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

gaat niet werken
zijn verschillende motoren

calibra8180 (0), 16 jaar geleden

hoe bedoel je "verschillende motoren, voor de rest is deze zelfde als mijn huidige,dus zou ik dus beter gewoon de tandwielen laten zitten, en de distri en waterpomp vernieuwen dan op de andere voor ik deze in mijn wagen plaats dan.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

wat is hetzelfde
wat past er niet

calibra8180 (0), 16 jaar geleden

mijn nieuwe distributie riem overzetten op het andere blok, dit samen met de waterpomp en spanrol. aangezien mijn huidige blok een 146 dirstririem heeft en het andere een 111 tanden,zal de afstand van de tanden op de krukas en nokkenas ook verschillen van afstand of aantal.
ben nog niet begonnen met het overbouwen van de onderdelen wegens mijn wagen binnen is voor een hele nieuwe laklaag.
het is alletwee een c20ne blok, 2000cc 8klepper met lamba sonde en katalysator, komt ook uit een calibra

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

k zou zeggen leef je uit en zie waar je vastloopt
denk dat de tandwielen al anders zijn
en de poulies
en de riemen
dat gaf je zelf al aan
i zou er nietaan beginnen als t niet t zelfde is
ben je bijna klaar past r iets niet wat wel nodig is kan je opn beginnen

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Je zal het beste een tandriem en waterpomp kunnen halen van een '90 er calibra C20NE zonder spanrol.

en dan alle Multiriem poeli's over zetten van jouw blok ook de dyanmo servo en dergelijke over zetten van jouw blok op dat andere blok.

Willem

calibra8180 (0), 16 jaar geleden

bedankt voor de nuttige antwoorden, ben ik al veel mee vooruit geholpen.
heb juist eens geinformeert voor een waterpomp en distririem voor een 90'er blok, dit is veel goedkoper.
waterpomp en distririem zouden om en bij de 78euro kosten.
mijn vorige blok was een distririem met spanrol al een goeie 85euro kwijt.
zal het voorbeeld van willem volgen en is wss ook het veiligste indien ik geen problemen wil krijgen met de motor.
bedankt ;-)

bart

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.