auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Omega: Ontstekings probelemn MV6?

Bouwjaar: 1998

Halo,

heb sinds kort volgend probleem met mijn Omega MV6 van 1998. De motor slaat slecht aan , soms onder het horen van een luide knal. Ik heb de bougies en het lucht filter al vervangen ( + de accu). Maar deze hebben het probleem niet verholpen. Bij het wisselen van de bougies heb ik wel geconstateerd dat de linker cylinder rij ( van voor de auto gezien) drijf natte bougies had. Bij controle van de vonk op deze rij vond ik dat deze minimaal tot niks was. De motor loopt nu zeer onstabiel en hij trekt op alsof ik een aanhanger van een paar ton erachter heb.
Kan het zijn dat de bobine voor de linker Cylinder rij kapot is of heeft de MV6 een centrale unit voor beide cylinder rijen. Ik zelf dacht aan de nokkenas sensor misschien maar weet dat dus ook niet zeker.

Met vriendelijke groet,
Alex.

Geplaatst door

omegaMV6-98 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

deze wagen heeft 1 bobine blok voor alle cilinders...deze kan defect zijn...of de bdp sensor is defect...

Opeltje 0
badge

20 jaar

Als de BDP sensor of het bobine block defect is moet toch normaal hetlampje voor het motormanagement gaan branden?? Dit gebeurt dus niet . Er gaan geen lampjes op het dashboard branden. Kan je de BDP sensor zelf vervangen? Zoja hoe en wat kost ie ongeveer. Wat gebeurt er eigenlijk als de distributie een tandje versprongen is .Loopt de motor dan nog , met het zelfde beeld als de mijne of geeft hij dan geen kik meer en zijn de kleppen krom?

omegaMV6-98 0

20 jaar

het lampje gaat hier dus niet direct op branden....

Opeltje 0
badge

20 jaar

Nee er gaan helemaal geen lampjes branden.

omegaMV6-98 0

20 jaar

dat zeg ik....

Opeltje 0
badge

20 jaar

Miraculeus genoeg loopt hij nu weer gewoon. Tijdens een korte rit begon hij zo veel lawaai te maken dat ik gestopt ben om te kijken wat het was. Het klonk alsof de kleppen of de lagers het geluid veroorzaakte maar bij nader onderzoek leek het alsof de harde tik ergens uit de burt van het inlaatspruitstuk vandaan kwam. Ik heb tioen aan een stekker gezeten die op een klep aan de de rechter kant van de motor zit, vanaf de voor kant gezien. Ook heb ik de vacuum slang die van het spruitstuk komt en naar de rembekrachtiger gaat wat aan gedraaid. Ineen sliep ie weer perfect. Nu is het natuurlijk leuk dat ie weer perfect loopt, zonder de BDP sensor of hte bobine blok te vervangen maar ik ben dus bang dat het probleem weer terug komt.En ik weet dus niet eigenlijk precies wat het probleem veroorzaakt heeft.

Vraag.

Kan het tiken in het inlaatspruitstuk iets te maken hebben met een klep of zo die vast gezeten heeft( of misschien niet bediend werd).

Alex.

omegaMV6-98 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.