close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel astra gt 1.4i: ontstekingsproblemenn

Bouwjaar: 1992

mijn astra stopt er spontaan mee. bij controle is er geen vonk aan de bobinekabel . de ontstekingsmodule is bij een autozaak getest en goed bevonden . het type ontsteking schijnt niet dagelijks voor te komen het is een systeem met de module onder de bobine en geen bedrading naar de bobine
bedankt voor de moeite

rens de vries

Geplaatst door

rens9606 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

toch moet je het in de onsteking zelf of zijn module zoeken....als je ze los test kun je er nog niet op aan...vaak is het zo als ze warm worden dit soort storingen geven. door zelos te testen kun je dit niet meten.



Opeltje 0
badge

21 jaar

zit er nog ergens een verborgen onstekingsonderdeel
ik ben al van plan geweest een ontsteking van een kadett te plaatsen wel een electronische maar de aansluiting aan de nokkenas is niet gelijk
even terug op het moduul hoe controleer jij die dan

groeten rens de vries

rens9606 0

21 jaar

Wat bedoel je met geen bedrading naar de bobine??

Wat Opeltje zegt klopt, veel elektronica (dus ook je module) geeft pas storingen onder normale bedrijfsomstandigheden. Dus temperatuur, tijdsduur van het gebruik, en zelfs mechanische spanningen spelen mee. Dit kan je nooit testen als het onderdeel los in een proefopstelling getest wordt, temeer omdat er zelden een duurtest wordt gedaan.

Ontsteking met module onder bobine is trouwens erg gangbaar.

Wat betreft "verborgen onderdelen" - die zijn er niet. De hallgever (spoeltje op ontstekingshuis) stuurt de computer aan, en die stuurt vervolgens de module aan.

99 van de 100 keer is de module stuk, en soms de hallgever.

Groeten Ronald.

rfbroek 0

21 jaar

dat er geen draad naar de verdeler gaat klopt echt. de commandogever zit bij de krukaspoelie

groeten rens de vries

rens9606 0

21 jaar

dan moet je dus een 1.4 si motor hebben.....met zo´n groot zwart geribbeld blok (dis) waar de bougiekabels op komen....

Opeltje 0
badge

21 jaar

nee het lijkt een gewone ontsteking maar de verdeler geeft alleen de bougiespanning via verdeelkap en rotor door. bobine is zo te zien standaard vier stekkeraansluitingen waarvan er maar 2 gebruikt worden .schijnt wel een speciaal motorblok te zijn want de getande riem is al een keer gebroken en er was geen cilnderkop op een sloperij te vinden want er zitten inlaatkleppen in die groter zijn dan een standaard 1400

groeten rens

rens9606 0

21 jaar

wat voor motorcode staat in je boekje of kentenbewijs??

Opeltje 0
badge

21 jaar

motornummer:c 14 se





groeten rens de vries

rens9606 0

21 jaar

c 14 se....zijn er inderdaad niet veel, en ook geen bedrading aan de onsteking inderdaad. ik zou voor de module gaan onder de bobine. ook deze vervangen we best veel....en dan ook bij dit soort klachten.



Opeltje 0
badge

21 jaar

het blijkt inderdaad de onstekingsmodule te zijn
ik was op een slopery voor mijn eigen auto
daar stond een kadett met een ontstekingsmodule onder de bobine deze heb ik er af gehaald en in de de astra gemonteerd
draait nu probleemloos
bedankt voor de moeite

groeten rens de vries

rensmar 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.