hallo ik heb een opel corsa die ik gebruik voor de autocross
maar hij hapt nu na lucht zodra je op het gas trapt dan hoor je in de luchtfilter een hap lucht
nu heb ik er een oude type luchtmassa meter tussen zitten die met draadjes
en nu ben ik er ook al bij een opel dealer geweest om te proberen door te laten meten en dat lukt niet
nu brandt het lampje van motorstoring ook
wat kan dat zijn ??
wie kan me hier mee helpen ?
met vriendelijke groet Fer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er wat veranderd of is deze plotseling gaan happen naar lucht.
Altijd de zaak uitlezen, eventuele storingscodes hier plaatsen. Het motorstoingslampje brand niet voor niets!
Wat de luchtmeter aangaat: beetje warrig verhaal, kijk anders ff bij een soortgenoot onder de kap en noteer de nummers van de luchtmeter.
De storingcodes geven dus aan waar je de fouten moet zoeken.
Succes! ;-)
Het nadeel is ze kunnen hem niet uitmeten hij heeft een backfire gehad in de luchtmassa meter en sindsdien doet die dat
10 jaar
Je moet ook aan de auto laten uitlezen.
Alleen met de luchtmeter onder de arm richting de Opel Dealer heeft geen zin zo te lezen.
Volgens mij kan dat ook nog met de bekende paperclip manier om de zaak uit te lezen.
Die luchtmeter is denk ik wel overleden.
Maar EERST de zaak laten uitlezen, eerst moet je de foutcodes weten voor dat je verder kunt.
http://www.marcovw.nl/Woordenboek/b/back...
10 jaar
Dat is juist het probleem ben met de hele auto na de dealer geweest en ze kunnen er niet inkomen om te resetten of iets dergelijks
10 jaar
Andere lmm proberen mischien is de gloeidraad kapot
10 jaar
Willem, daar repte ik ook al over. ;-)
Uitlezen met de paperclip............
Lezen, lezen, en noteren en dan aan de slag.
Je kunt ook met de auto bij een autodemontage langsgaan, en daar ter plekke een andere luchtmeter proberen.
10 jaar
Ik ga me best doen aangezien je hier in de buurt niet meer aan die dingen kan komen hoe kan je zien of die kapot i dan
10 jaar
Zo er naar kijken of zien, kom je er niet achter of deze kapot is. ;-)
Alhoewel, kijk naar de draaden in de LMM, als deze zijn verbogen door de backfire of zijn beschadigd dan kun je er van uit gaan dat deze kaput is.
Maar het is altijd: eerst de zaak uitlezen, dan zoeken via de evt foutcodes.
Zomaar klakkeloos vervangen heeft geen zin.
Net wat ik al eerder repte: een andere LMM opzoeken en testen, bij een autodemontage kun je dat mooi doen.
Uitlezen via de paperclip, de links had ik eerder geplaatst LEZEN!
De slang en of inlaat ook niet beschadigd??
10 jaar
Ik heb Het verhaal van het uitlezen gelezen en voor Zover ik kan zien zijn de draadjes niet beschadigd of verbogen
Er is wel 1 draadje zwart dat heb ik gezien toevallig
Maar ik zal me best gaan doen en hopen dat ik het kan vinden ik ga jullie suggesties zeker toevoegen
10 jaar
in de lmm zit een gloei draad die wordt warm (heet ) en naargelang de lucht erlangs strijkt als je rijdt koelt die af cq wordt die warmer die regelt onder andere de hoeveelheid brandstof die ingespoten wordt daarom zeg ik is die niet kapot gezien je
backfire (explosie ) in het inlaatgedeelte
10 jaar
hoe kun je zien welke type motor het is
want je hebt deze
Corsa-B 1.6i 16v GSi C16SE 1994 en Corsa-B 1.6i 16v GSi C16XE
qua motorcodes nu is mijn vraag hoe kan je zien welke soort blok er in lig
ik heb een ecotec motor er in liggen
10 jaar
De LMM heeft een nummer.
Motornummer staat op het onderblok, net onder de cilinderkop bij 4e cil.
Als het niet klopt, dat horen we het wel van Willem. ;-)
10 jaar
Corsa b is toch goed uit te lezen met op-com.
Steker zit links van het stuur ,rechts in de zekering kast.
10 jaar
Klopt daar zit de stekker inderdaad maar ze kunnen niet verder dan het begin er inkomen dus ik ga nu zelf de paperclip methode toevoegen kijken hoever ik kan komen en op de lmm staat het motornummer bijvoorbeeld c16se als ik het goed begrijp
Dit is de lmm
10 jaar
Met een luchtmassa meter zal het wel een C16XE zijn. De C16SE heeft een map sensor.
Hallo ik en inmiddels bezig met de paperclip methode maar krijg 100 x code 12
Ik heb de motor niet aan het lopen is dat verplicht om de codes te krijgen of
Ik hoor het graag zo snel mogelijk
10 jaar
Hij geeft nu 3 x code 12 en 3 keer 6 x knipperen en dan 8 keer dat is dan code 68 als ik het goed begrijp
En code 68 is air flow sensor hot wire meter faulty air Mass meter signal incorrect frecuency
10 jaar
Mooi!!
Nou bedoel ik dat het je gelukt is om een foutcode hebt die de dader aanwijst cq benoemd.
En die dader staat er gekleurt op.
De dader is de LMM en de foto staat in deze topic, of is het dit topic?
10 jaar
dit is de luchtmassa meter wat ik er op heb zitten idd
als ik hem vervangen heb moet ik hem dan ook opnieuw uit meten of
10 jaar
moet je dezelfde luchtmassa meter met de zelfde nummers hebben of kan je er ook 1 opzetten met andere nummers
10 jaar
In de regel altijd met de zelfde nummers, als er iemand is die het anders weet: vertel!
Voor dat je de auto start na dat de zaak gemonteerd is, de accu klem er een tijd af, een paar uur of zo.
Zo worden de foutcodes gewist.
10 jaar
Oké dat wordt dus zoeken na de goeie lmm
10 jaar
En reviseren dan zal dat een optie zijn
10 jaar
Denk dat een goede gebruikte goedkoper is, ff rond bellen op het net kijken dan heb je zo eentje.
Oproep plaatsen op marktplaats...........gevraagd........................LMM.
10 jaar
Weet 1 van jullie geen goedkope lmm
10 jaar
www.onderdelenlijn.nl
Ebay
10 jaar
Dank jullie ik ga het opzoeken
10 jaar
Hoe kom ik aan de juiste luchtmassa meter ik heb er geen nummers meer opstaan iemand een idee??
10 jaar
Kijk eens op de onderdelen lijn er zijn er genoeg die passen gewoon naar de motor zoeken type maakt niet uit
10 jaar
Mij is verteld dat je altijd de zelfde nummers moet hebben als dat niet zo is dan vind ik hem zo
10 jaar
Ja dat begrijp ik maar die motor zit in div types dat bedoel ik te zeggen kijk straks wel ff na
10 jaar
De C16XE motor is maar heel beperkt geleverd. Alleen in 1993 en 1994 en alleen in de Corsa GSi.
LUCHTMASSAMETER OPEL CORSA 1600 CC BENZINE BJ: 1994
MOTOR CODE: C16XE
Als ik deze koop dan moet het toch goed zijn het is dezelfde motorcode
10 jaar
Lijkt me wel toch
10 jaar
Hallo ik heb de luchtmassa meter vervangen en de motorcode lampje is uit nu maar nu doet die nog steeds hetzelfde zodra ik het gas aan raak dan stottert die iemand een idee nog ik heb me lmm binnen in gemaakt kan dat het zijn of heeft iemand een andere idee mischien is die wel van tijd af het ik hoor het graag ik ga hem ook nog ff doormeten voor zekerheid
10 jaar
Sensor ??
10 jaar
Temperatuur censor bedoel je
10 jaar
Hallo ik heb de luchtmassa meter verandert na een andere maar nu heeft die wel de nukken om te starten maar als die loopt dan loopt die ff en valt die uit en hij pakt ook niet perfect aan waar kan dat aan liggen iemand een idee
10 jaar
Opgelost
9 jaar
Mooi....hoe is het opgelost?
Andere luchtmassa meter gekocht en benzine er in gegooid haha
9 jaar
Bedankt voor de feedback
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar