Opel Omega: Opel Omega 2.5td Motorsteun Bouten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TD

Hallo allemaal

het gaat om een omega 2.5 td BMW motor

ik heb eergisteren raar geluid gehoord toen ik achteruit ging ,ik dacht eerst aan voor remmen maar toen ik naar kwikfit ging bij mijn kennis hebben we auto op de brug gezet en er onder gekeken en jahoor linker motorsteun ,de bevesteging plaat bouten die je op de motor moet vast maken gebroken.er zijn er 3 bouten die de plaat vast houd op de motor en twee er van zijn weg.(ik heb nergens graakt met de onderkant)Ene is de boutgat op de motor gedetelijk weg en de andere is in de motor gebroken .ik heb volgende dag mijn auto weggebracht maar ze kunnen de gebroken bout niet er uit kunnen krijgen en de andere kunnen ze geen nieuwe d`r in zetten omdat de gedeelte missen van de boutgat van de motor.dus ik zit met bijna zonder motorsteun aan linker kant. ze hebben gebroken bout niet uit kunnen krijgen omdat ze geen ruite hadden,de gasten van de garage zeggen dat ik andere motor moet in zetten.


dus mijn vraag is wat kan ik er aan doen ,ergens extra motorsteun proberen te plaatsen??

ik weet niet of dat soor probleem ooit voor is gekomen

MEGANE7625

Geplaatst door MEGANE7625 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

paddo (0), 16 jaar geleden

uitboren is een optie dan een helicoil er in en klaar ben je dan is de afgebroken bout klaar.Je zou met Tig lassen een bus of iets dergelijks aan je blok kunnen maken met draad er in en je hebt weer 2 bevestigingspunten .Het is veel werk maar is denk ik als je het meeste zelf kunt doen wel het goedkoopste.

gr paddo

MEGANE7625 (0), 16 jaar geleden

als ze uit willen boren moeten ze eers motor er uit halen

is het ook mogelijk om een extra steun te maken onder de blok aan een subframe of zo

paddo (0), 16 jaar geleden

durf ik niet zo te zeggen maar zou het niet doen. Blok er zelf uithalen en klaar maken is dat geen optie dan?

gr paddo

MEGANE7625 (0), 16 jaar geleden

nee blok zelf uit elkaar halen gaat niet . ik moet echt laten doenmaar dat gaat mij veel kosten

maar extra steun wat zal de nadeel zijn

paddo (0), 16 jaar geleden

denk dat je de motor ze bewegings vrijheid beinvloed .De steunen zijn zo ontworpen en geplaatst dat de motor kan bewegen en toch goed vast zit.Een nieuwe steun is zelfbouw en is onvoorspelbaar wat dat met de motor doet.

gr paddo

razorblade (0) PRO, 16 jaar geleden

zelf een motorsteun maken, hoe dan ook en op welke plaats dan ook, is geen optie echt niet aan beginnen hoor!!! zoveel van die bmw diesels hebben wij niet dus ik twijfel ff of je een gietijzeren onderblok heb of een van aluminium. Ik weet wel dat je weinig ruimte hebt dus de motor zal er uit moeten en dat kost idd geld maar is niet heel veel werk. als je een gietijzeren onderblok hebt kun je het afgeboken deel niet meer repareren dus ben je klaar. bij een alu onderblok is het anders want daar kun je nog aan lassen. het verschil zit hem in het feit dat je het aluminium nog kunt bewerken nadat het is gelast (je kan draad tappen en noem maar op) en bij gietijzer is dit vrijwel onmogelijk. als profi mag ik het eigenlijk niet zeggen natuurlijk maar ik ken evt iemand die je hierbij kan helpen. maar niet meer rijden met die auto hoor!!!!!!!

MEGANE7625 (0), 16 jaar geleden

Hallo

ik heb inderdaad gietijzeren onderblok

als je tel nr wil sturen van de gene of email adres ben ik erg dandbaar

ik hoor het van je razorblade

gr

paddo (0), 16 jaar geleden

gietijzer? die is dan afgeschreven. is niet te lassen en ook niet na te bewerken met draad tappen of wat dan ook.word dus ander blok .Bij een machinefabriek zou je kunnen informeren of die een gok willen wagen om met elektrode toch te lassen maar dan moet dat in veel fases gebeuren na elke las moet eerst t gietijzer afkoelen en weer voorbewerkt worden voordat de volgende rups kan worden gelegd en dan is alsnog de vraag of de las niet gaat scheuren door trillingen van het blok onder het rijden gietijzer is geen mooi spulom te lassen,maar onmogelijk is het niet. Mijn advies ander blok erin .Is de veiligste oplossing .


gr paddo

wil12012 (0), 16 jaar geleden

Waarom geen heli-coil erin, dit is de makkelijkste oplossing.
Als plaats genoeg is anders het gat opboren en een grotere maat schroefdraad erin tappen, vervolgens een bout erin vastdraaien en afzagen, daarna in het midden van de afgezaagde bout een nieuw gat boren en de juiste maat schroefdraad erin tappen.

Marksman (0), 16 jaar geleden

Als het kan, plaats dan eens een foto van het onderwerp. Dan wordt de situatie misschien duidelijker vwb de ruimte die je hebt.

grz Mark

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.