close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vivaro: Opel Vivaro 2.5 DTI slaat niet aan beneden +3 graden buitentempe

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 DTI

Ik heb een Opel Vivaro 2.5 DTI uit 2004. Het probleem is dat hij bij minder dan 3 graden celcius buitentemperatuur niet meer aan wil slaan met behulp van de startmotor. Aanslepen gaat prima, 1 of 2 tikies en hij loop en meteen netjes rond zonder te stotteren en te roken.

Inmiddels heb ik het volgende al (laten) uitvoeren:

Accu vervangen
Gloeistiften vervangen
BDP sensor vervangen (op aanraden van de garage, zou in 99% van de gevallen het probleem zijn)
EGR klep vervangen (gaf storing en zat idd vol met roet. Inlaatspruitstuk helemaal schoongemaakt en nieuwe klep gemonteerd)

De dealer biedt ook niet echt een oplossing en komt met de suggestie "Nou dan zouden het de verstuivers wel kunnen zijn."

Hoe ga ik factoren uitsluiten en heeft iemand hier als eens mee te maken gehad.

Groet,

Sander

Geplaatst door

Ghost611 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Starttoerental bij een koude motor meten. Kan zijn dat dit te laag is.

oldford 0
badge

14 jaar

lekhoeveelheid brandstof van de verstuivers meten.waarschijnlijk 1 verstuiver met meer retourbrandstof.dan deze vervangen

alfons262 0
badge

14 jaar

Gaat hij van lekkende verstuivers ook meer verbruiken? Het valt op dat hij sinds een maand 20% meer brandstof verbruikt.

Ghost611 0

14 jaar

Vooralsnog lijkt het toerental bij een koude start in orde en heb ik 1 verstuiver die niet genoeg druk opbouwd (70 bar te weinig) Die is nu vervangen en ik ga het morgenochtend afwachten, want het gaat een beetje vriezen vanacht.

Morgen dus de uitslag...

Ghost611 0

14 jaar

Wij hebben hier ook een vivaro staan met exact hetzelfde probleem. Vandaag retourbrandstof gemeten en inderdaad 1 verstuiver gaf een probleem.

marco2809 0
badge

14 jaar

Ik kan met vreugde melden dat het inderdaad een lekkende retour van de verstuiver op de tweede cylinder was. Vanmorgen bij -10 graden starte hij zoals je dat van een diesel mag verwachten.

Brandstof verbruik heb ik nog niet kunnen meten, maar ik ga er vanuit dat dit nu ook weer op het oude niveau is. 12,5 km /L of 8l/100km

Ghost611 0

14 jaar

Ik kan met vreugde melden dat het inderdaad een lekkende retour van de verstuiver op de tweede cylinder was. Vanmorgen bij -10 graden starte hij zoals je dat van een diesel mag verwachten.

Brandstof verbruik heb ik nog niet kunnen meten, maar ik ga er vanuit dat dit nu ook weer op het oude niveau is. 12,5 km /L of 8l/100km

Ghost611 0

6 jaar

Was het vanmorgen -10 in Zeewolde..?

Hans4040 1240
badge vip badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.