hallo na herstellen van mijn voorschade van die vivaro. Dus nieuwe radiateur ect. geplaatst heb ik een probleem met de koeling. is digitaal maar eerst stond hij mooi op de helft. maar nu wilt hij wel eens 2 strepen warmer worden.
waterpomp radiateur zijn vervangen.
waar moet ik zoeken na een tijd 120km pu looptie op. na rustig rijden valtie weer terug de temparatuur. koelfan werkt wel als ik thuis ben zoomtie na.
helphelp
Geplaatst door D3nniw1987 (0) , lid sinds 11 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vivaro? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
18 Reacties
richard9712 (0), 9 jaar geleden
Bij een hogere buitentemperatuur word de motor altijd warmer.
Kijk eens wat hij voor kvs temperatuur aangeeft bij het uitlezen.
kleijn (0), 9 jaar geleden
nieuwe pomp nieuwe radiateur kan de meter wel iets afwijken lijkt me zou me geen zorgen maken
meters zijn toch niet op de graad nauwkeurig
D3nniw1987 (0), 9 jaar geleden
bedankt voor jullie reactie. maar als ik constant 140 rijd loopt heel die balk vol en stop stop? weet jet niet meer nu :(
D3nniw1987 (0), 9 jaar geleden
radiateur is wel van de sloop aangezien voor dit model de radiateurs best prijzig zijn. maar dat moet niet uitmaken lijkt mij
richard9712 (0), 9 jaar geleden
Dat de balk volloopt is inderdaad niet goed.
Maar de vraag is dan, word de motor echt zo warm als de temperatuurmeter aangeeft.
Laat de motortemperatuur eens uitlezen, dan weet je of de temperatuurmeter klopt.
Als dat blijkt te kloppen, controleer dan of er ergens een verstopping is in het koelsysteem en of de thermostaat nog goed werkt.
D3nniw1987 (0), 9 jaar geleden
oke dan zal ik dat is na laten kijken richard. want 140 continu loopt de balk vol ga je rustig rijden loopt de temperatuur weer af. even stationair draaien ook goed. temp loopt dan niet op. lekkage heb ik niet gevonden. vriend van me zei . 323dkm kan koppakking zijn. maar hij verbruikt niks? dus ja . ik hoop daarom de termostaat haha of sensortje .
Harald4118 (0), 9 jaar geleden
Of radiator inwendig vervuild / verstopt.
voyager (0), 9 jaar geleden
Radiateur verstopt! Onvoldoende koeling
D3nniw1987 (0), 9 jaar geleden
kan het ook met de lamellen temaken hebben van de radiateur?
Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden
Ja.
kleijn (0), 9 jaar geleden
Koop gewoon een nieuwe koeler kosten +_100 euro
D3nniw1987 (0), 9 jaar geleden
koeler voor dit model gekeken 349,-
D3nniw1987 (0), 9 jaar geleden
aangezien de kmstnd vind ik het niet meer rendabel
D3nniw1987 (0), 9 jaar geleden
weet iemand waar de thermostaat zit op deze blokken
kleijn (0), 9 jaar geleden
ff de slangen volgen kom je hem wel tegen
kleijn (0), 9 jaar geleden
Koelvloeistofreservoir uit steunbeugel uitbouwen
Bout (1) verwijderen
4. Koelvloeistofreservoir ondersteboven keren (4)
5. Slangklem (1) installeren op de linker koelslang (2) van de uitlaatslang-unit
6. Koelvloeistofreservoir (4) verwijderen uit de wagen
De 2 koelslangen losmaken van het koelvloeistofreservoir
2 klemmen (3) losmaken
kleijn (0), 9 jaar geleden
De linker koelslang positioneren met de aangehechte slangklem naar beneden
9. Auto omhoogbrengen.
10. Motor en beschermplaat uit auto uitbouwen
6 bouten verwijderen.
11. De koelvloeistof gedeeltelijk uit het koelsysteem aftappen
De linkerkoelslang losmaken van het koelventilatorrooster
Losmaken van klem.
De linker koelslang in de vergaarbak plaatsen en vervolgens de slangklem losmaken
De koelvloeistof gedeeltelijk uit het koelsysteem aftappen
Aanwijzing: Neem de betreffende milieuvoorschriften in acht bij het weggooien van gebruikte koelvloeistof (anti-vries).
12. Linker koelslang naar boven richten
13. Linker koelslang bevestigen aan het rooster van de koelventilator
Vastklemmen.
14. Auto laten zakken.
15. 2 koelslangen (4) verwijderen van het deksel van de thermostaat (3)
2 klemmen (2) losmaken
16. Het deksel van de thermostaat (3) verwijderen van het thermostaathuis
3 bouten (1) verwijderen
17. Thermostaat (1) losmaken van het deksel van de thermostaat (3)
Afdichting weggooien (2)
Pasvlakken reinigen
18. Koelslang (4) losmaken van het thermostaathuis
Klem losmaken.
19. Kabeltrosstekker (3) losmaken van de koelvloeistoftemperatuursensor
20. Kabeltros (2) losmaken van de steunbeugel
Klem losmaken
21. Thermostaathuis (1) uit cilinderkop uitbouwen.
9 bouten verwijderen
22. Koelvoeistoftemperatuursensor (1) van thermostaathuis verwijderen.
23. De steunbeugel (2) verwijderen van het thermostaathuis
Bout verwijderen
24. Koppakking van cilinderkop verwijderen
25. Corresponderend oppervlak van de cilinderkop schoonmaken
Inbouwen, monteren
26. Steunbeugel (2) bevestigen aan het nieuwe thermostaathuis
Bout aanbrengen
27. Koelvloeistoftemperatuursensor (1) bevestigen aan het thermostaathuis
28. Thermostaathuis (1) op cilinderkop inbouwen.
Nieuwe pakking gebruiken
9 bouten (1 tot 9) in getoonde volgorde aanbrengen 13 Nm
Afdichtmiddel op aftapbout (10) aanbrengen - zie "Kitten, smeermiddelen en borgmiddelen"
Bevestig de aftapbout (10) 10 Nm
29. Kabeltrosstekker (3) op koelvloeistoftemperatuursensor aansluiten.
30. Kabeltros (2) bevestigen aan de steunbeugel
Klem vastzetten
31. Koelslang (4) bevestigen aan het thermostaathuis
Klem vastzetten
32. De thermostaat (1) bevestigen aan het thermostaatdeksel (3)
Nieuwe afdichting gebruiken (2)
33. Thermostaatdeksel (3) samen met de thermostaat bevestigen aan het thermostaathuis
3 bouten (1) () aanbrengen
34. De 2 koelslangen (4) bevestigen aan het thermostaatdeksel (3)
2 klemmen vastzetten (2)
35. Koelvloeistofreservoir (3) op steunbeugel inbouwen
Bout (4) aanbrengen.
36. 2 koelslangen (1) bevestigen aan het koelvloeistofreservoir (3)
2 klemmen vastzetten (2)
37. Klem (1) vastmaken aan de 2 koelslangen
38. Resonantiekamer (3) met kanaalslang in luchtfilterdeksel inbouwen
Band (1) op steunbeugel (2) vastmaken
39. Koelvloeistofslang (1) op steunklem (2) resonantiekamer vastmaken
40. Koelsysteem bijvullen
Koelvloeistofreservoir opnieuw vullen tot het maximumpeil
41. Koelsysteem ontluchten
3 ontluchtingsschroeven openen (op de radiateur, de koelslang en de thermostaat)
Koelvloeistof laten stromen tot er geen luchtbellen meer aanwezig zijn
3 ontluchtingsschroeven borgen
42. Motor starten en laten draaien tot de normale bedrijfstemperatuur bereikt is
43. Motor stoppen
44. Koelvloeistofreservoir opnieuw vullen tot het maximumpeil
45. Auto omhoogbrengen.
46. Controleer het koelsysteem op lekkages.
47. Beschermplaat onder motor en transmissie aanbrengen
6 bouten aanbrengen 6 Nm
48. Auto laten zakken. hoop dat je hiermee uit de voeten kunt
Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden
En Dennis, thermostaat vernieuwd ??