close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vivaro 2008: opel vivaro koel probleem help!

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5cdti

hallo na herstellen van mijn voorschade van die vivaro. Dus nieuwe radiateur ect. geplaatst heb ik een probleem met de koeling. is digitaal maar eerst stond hij mooi op de helft. maar nu wilt hij wel eens 2 strepen warmer worden.

waterpomp radiateur zijn vervangen.


waar moet ik zoeken na een tijd 120km pu looptie op. na rustig rijden valtie weer terug de temparatuur. koelfan werkt wel als ik thuis ben zoomtie na.

helphelp

Geplaatst door

D3nniw1987 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij een hogere buitentemperatuur word de motor altijd warmer.
Kijk eens wat hij voor kvs temperatuur aangeeft bij het uitlezen.

richard9712 0

10 jaar

nieuwe pomp nieuwe radiateur kan de meter wel iets afwijken lijkt me zou me geen zorgen maken
meters zijn toch niet op de graad nauwkeurig

kleijn 0

10 jaar

bedankt voor jullie reactie. maar als ik constant 140 rijd loopt heel die balk vol en stop stop? weet jet niet meer nu :(

D3nniw1987 0

10 jaar

radiateur is wel van de sloop aangezien voor dit model de radiateurs best prijzig zijn. maar dat moet niet uitmaken lijkt mij

D3nniw1987 0

10 jaar

Dat de balk volloopt is inderdaad niet goed.
Maar de vraag is dan, word de motor echt zo warm als de temperatuurmeter aangeeft.
Laat de motortemperatuur eens uitlezen, dan weet je of de temperatuurmeter klopt.

Als dat blijkt te kloppen, controleer dan of er ergens een verstopping is in het koelsysteem en of de thermostaat nog goed werkt.

richard9712 0

10 jaar

oke dan zal ik dat is na laten kijken richard. want 140 continu loopt de balk vol ga je rustig rijden loopt de temperatuur weer af. even stationair draaien ook goed. temp loopt dan niet op. lekkage heb ik niet gevonden. vriend van me zei . 323dkm kan koppakking zijn. maar hij verbruikt niks? dus ja . ik hoop daarom de termostaat haha of sensortje .

D3nniw1987 0

10 jaar

Of radiator inwendig vervuild / verstopt.

Harald4118 0

10 jaar

Radiateur verstopt! Onvoldoende koeling

voyager 0

10 jaar

kan het ook met de lamellen temaken hebben van de radiateur?

D3nniw1987 0

10 jaar

Ja.

Ralf_Jensen 0
badge

10 jaar

Koop gewoon een nieuwe koeler kosten +_100 euro

kleijn 0

10 jaar

koeler voor dit model gekeken 349,-

D3nniw1987 0

10 jaar

aangezien de kmstnd vind ik het niet meer rendabel

D3nniw1987 0

10 jaar

weet iemand waar de thermostaat zit op deze blokken

D3nniw1987 0

10 jaar

ff de slangen volgen kom je hem wel tegen

kleijn 0

10 jaar

Koelvloeistofreservoir uit steunbeugel uitbouwen
• Bout (1) verwijderen




4. Koelvloeistofreservoir ondersteboven keren (4)

5. Slangklem (1) installeren op de linker koelslang (2) van de uitlaatslang-unit

6. Koelvloeistofreservoir (4) verwijderen uit de wagen
• De 2 koelslangen losmaken van het koelvloeistofreservoir
– 2 klemmen (3) losmaken

kleijn 0

10 jaar

De linker koelslang positioneren met de aangehechte slangklem naar beneden

9. Auto omhoogbrengen.

10. Motor en beschermplaat uit auto uitbouwen
• 6 bouten verwijderen.


11. De koelvloeistof gedeeltelijk uit het koelsysteem aftappen
• De linkerkoelslang losmaken van het koelventilatorrooster
– Losmaken van klem.


• De linker koelslang in de vergaarbak plaatsen en vervolgens de slangklem losmaken

• De koelvloeistof gedeeltelijk uit het koelsysteem aftappen
Aanwijzing: Neem de betreffende milieuvoorschriften in acht bij het weggooien van gebruikte koelvloeistof (anti-vries).




12. Linker koelslang naar boven richten

13. Linker koelslang bevestigen aan het rooster van de koelventilator
• Vastklemmen.


14. Auto laten zakken.

15. 2 koelslangen (4) verwijderen van het deksel van de thermostaat (3)
• 2 klemmen (2) losmaken


16. Het deksel van de thermostaat (3) verwijderen van het thermostaathuis
• 3 bouten (1) verwijderen




17. Thermostaat (1) losmaken van het deksel van de thermostaat (3)
• Afdichting weggooien (2)

• Pasvlakken reinigen




18. Koelslang (4) losmaken van het thermostaathuis
• Klem losmaken.


19. Kabeltrosstekker (3) losmaken van de koelvloeistoftemperatuursensor

20. Kabeltros (2) losmaken van de steunbeugel
• Klem losmaken


21. Thermostaathuis (1) uit cilinderkop uitbouwen.
• 9 bouten verwijderen




22. Koelvoeistoftemperatuursensor (1) van thermostaathuis verwijderen.

23. De steunbeugel (2) verwijderen van het thermostaathuis
• Bout verwijderen




24. Koppakking van cilinderkop verwijderen



25. Corresponderend oppervlak van de cilinderkop schoonmaken


Inbouwen, monteren

26. Steunbeugel (2) bevestigen aan het nieuwe thermostaathuis
• Bout aanbrengen


27. Koelvloeistoftemperatuursensor (1) bevestigen aan het thermostaathuis



28. Thermostaathuis (1) op cilinderkop inbouwen.
• Nieuwe pakking gebruiken

• 9 bouten (1 tot 9) in getoonde volgorde aanbrengen 13 Nm

• Afdichtmiddel op aftapbout (10) aanbrengen - zie "Kitten, smeermiddelen en borgmiddelen"

• Bevestig de aftapbout (10) 10 Nm


29. Kabeltrosstekker (3) op koelvloeistoftemperatuursensor aansluiten.

30. Kabeltros (2) bevestigen aan de steunbeugel
• Klem vastzetten


31. Koelslang (4) bevestigen aan het thermostaathuis
• Klem vastzetten




32. De thermostaat (1) bevestigen aan het thermostaatdeksel (3)
• Nieuwe afdichting gebruiken (2)




33. Thermostaatdeksel (3) samen met de thermostaat bevestigen aan het thermostaathuis
• 3 bouten (1) () aanbrengen


34. De 2 koelslangen (4) bevestigen aan het thermostaatdeksel (3)
• 2 klemmen vastzetten (2)




35. Koelvloeistofreservoir (3) op steunbeugel inbouwen
• Bout (4) aanbrengen.


36. 2 koelslangen (1) bevestigen aan het koelvloeistofreservoir (3)
• 2 klemmen vastzetten (2)




37. Klem (1) vastmaken aan de 2 koelslangen



38. Resonantiekamer (3) met kanaalslang in luchtfilterdeksel inbouwen
• Band (1) op steunbeugel (2) vastmaken




39. Koelvloeistofslang (1) op steunklem (2) resonantiekamer vastmaken



40. Koelsysteem bijvullen
• Koelvloeistofreservoir opnieuw vullen tot het maximumpeil


41. Koelsysteem ontluchten
• 3 ontluchtingsschroeven openen (op de radiateur, de koelslang en de thermostaat)

• Koelvloeistof laten stromen tot er geen luchtbellen meer aanwezig zijn

• 3 ontluchtingsschroeven borgen


42. Motor starten en laten draaien tot de normale bedrijfstemperatuur bereikt is

43. Motor stoppen

44. Koelvloeistofreservoir opnieuw vullen tot het maximumpeil

45. Auto omhoogbrengen.

46. Controleer het koelsysteem op lekkages.

47. Beschermplaat onder motor en transmissie aanbrengen
• 6 bouten aanbrengen 6 Nm


48. Auto laten zakken. hoop dat je hiermee uit de voeten kunt

kleijn 0

10 jaar

En Dennis, thermostaat vernieuwd ??

Ralf_Jensen 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.