beste collega's,
Probleem met deze vectra:
Is op de snelweg tijdens optrekken afgeslagen en wou hierna niet meer aanslaan.
anwb met remreiniger starten en is weer gestart en naar huis gereden waarna die thuis ook normaal weer aansloeg..
Nu wou de auto vanmorgen weer niet aanslaan dus heb ik de auto naar hier gehaald en met remreiniger gestart en nu weer geen problemen...
Heb alleen foutcode:
P1590 onbekende code
p1220 inspuitbeginregeling regelafwijking.
Heeft iemand ideeen?
mvr gr Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jan ,
ik heb het nagekeken in Autodata:
P1590: ignitionswitch, supply voltage- out off limits > mogelijke oorzaak: wiring, battery, alternator.
P1220 klopt: Fuel Quantity adjustment control > mogelijke oorzaak: fuel quantity adjuster, ECM.
mvg,
Hans.
Autodata is hier niet helemaal correct.
Omschrijving voor P1590 in Tis-2000 is "Motor loopt signaal".
Nu zijn er 2 nog 2 mogelijkheden: a) kortsluiting naar +12 en b) kortsluiting naar massa of onderbreking.
Testprocedure omschrijft het testen van de verbinding tussen het stuurapparaat pin 95 en
magneetventiel Y51 onderdruk.
Mijn lijstje zegt
P1590 DIESEL / storing in Y51 solenoide(naar de vacuumbox )( is een van de 2 klepjes niet boost solenoide!)
P1220 OPEL DIESEL / inj timing control, loopt niet? kan dan def pomp zijn, vervroeger vast, huis ruim?,loopt hij nog contr dan ook div vacuum slangen of solenoides
Oiram
als ik het contact aanzet kan ik beide foutcodes gewoon wissen. zodra ik de motor weer start komt p1590 altijd terug.. p1590 is ook niet te wissen zolang de motor loopt maar wel met contact aan.
p1220 heb ik er alleen in wanneer de klant belt dat de motor helemaal niet aanslaat, dus is dat een vervolg code van die andere??
De auto doet het hier nu de hele dag weer perfekt....
drukverlies op brandstofsysteem? Ik heb dit voor met een Zafira 2.0 diesel van 2001 en daar moeten de "retourleidingen" vervangen worden. De dichtingen zouden poreus geworden zijn volgens dealer
p1220 heb ik er alleen in wanneer de klant belt dat de motor helemaal niet aanslaat, dus is dat een vervolg code van die andere??
Zou kunnen.
Ik heb me niet helemaal in dit type verdiept natuurlijk maar andere Opel D's hebben 2 van die solenoides.
Ze zijn beide gelijk.
Als dit type die ook heeft wissel ze dan eens om en kijk of de storing verdwijnt of zich verplaatst.
Oiram
wanneer we de stekker van het ijzeren magneet ventiel onder die van de turboregeling losnemen is de foutcode p1590 niet meer te wissen op contact, dus hier zit waarschijnlijk een storing.
Is dit magneet ventiel Y51 en zo ja waar dient deze voor??
mvrgr J
O ringetjes van de verstuivers sluiten niet goed af, en of retourleidingen verstuivers.
ik vervang deze altijd samen.
Suc6 Raf.
ben op de hoogte van deze kwaal maar is hier nvt
heb magneet ventiel y51 besteld maar waar dient deze voor??
mvrgr J
afsluitklep van vacuumbox ( onder paravan).
J.E
ok alle foutcodes zijn nu weg en start nu met koude motor na het weekend weer niet dus toch ergens lucht in het systeem..
solenoide met onderdeelnr 8 60 486 vervangen, is dit dezelfde als y51???
Auto start na het weekend alleen niet als de tank minder dan een kwart gevult is...
motor houd dan ook in
toch nog 1 verst ring lek, probleem weg, bedankt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar