close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel astra G (1.6-16V): rammeltje

Bouwjaar: 2000

Ik heb de laatste weken last (gehad) van een rammeltje telkens wanneer ik met de achterwielen over een verkeersdrempel reed.


Op de achteras zit een veer gemonteerd, die naar mijn mening de remkracht beinvloedt, bij volle belading.De bus zat niet "vergrendeld" in de houder.
Ik heb een bus aan een veer verplaatst .
Hij zat overigens wel goed vast
Heb onder wat andere astra's gelegen, maar niet alle uitvoeringen hebben deze veer. (ik heb trommels achter,daar zal dat wel mee te maken hebben).De astra's die 'm wel hadden, hebben de bus op dezelfde positie, en de veer rammelt niet.
mijn vraag is nu: heb ik hier goed aan gedaan / is dit een vaker voorkomend probleem bij dit type astra.

Geplaatst door

Roberto43 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

op zich heb je juist gehandeld, maar de afstelling moet zo en niet anders. mogelijk blokeren de wielen nu te vroeg of is je remkracht op je achterwielen nu verkeerd. een beter optie is het even af te laten stellen bij de dealer.....in de boel direct even in het vet te laten zetten tegen het rammelen.




Opeltje 0
badge

21 jaar

volgens mij ben jij -met ALLE respect- echt een vakidioot...


De schroef in die bus zat echt moervast, ik denk dan ook dat die bus niet verschoven is.

Op de schets zie je een arm, die een rubber "balg" bedient...

Zou er iets met de druk in het hydraulische systeem kunnen zijn?

Ik ben me er terdege van bewust, dat ik zo niet lang door moet rijden (veiligheid)... graag je mening(of die van iemand anders)

Roberto43 0

21 jaar



Gelukkig mag ik hier als "leek" spreken, en in jouw geval zou ik maar zorgen de afstelling door een dealer (of goed getrainde garage) te laten doen. (tenzij je zelf de methodes beheerst en t juiste gereedschap hebt). Remmen zijn tenslotte errrrg belangrijk, (en zeker geen "kleinigheid") en t is vrij duidelijk dat die veer, belastingsafhankelijk, de remdruk op de achterwielen beinvloedt. (in jouw woorden "het hydraulisch systeem") Ik snap je enthousiasme als zelf-sleutelaar, maar sommige zaken behoren toe aan vakmensen, t is een cliche - maar ze hebben er voor geleerd. Dus zoals je zelf zegt - rij er niet te lang mee door, neem geen risico en laat t verhelpen.

rfbroek 0

21 jaar

om op je vraag terug te komen......controleer eerst de werking van de remdrukbegrenzer eens. dit moet eigelijk met 2 mensen gebeuren. 1 trapt op de rem en 1 gaat kijken of de hevel dan ook beweegt (tijdens het op de rem trappen en weer loslaten) zo ja dan werkt de begrenser correct. dan mijn volgende vraag: is de auto toevallig verlaagd? want dan kan het kloppen dat de afstelling niet meer deugt....



Opeltje 0
badge

21 jaar



Roberto43 0

21 jaar


marcovadem 0
badge

21 jaar

Geplaatst op 29-03-2003

--------------------------------------------------------------------------------
Kijk...dat bedoel ik nou...dit soort dingen laat je niet los, totdat je weet wat de oorzaak c.q. oplossing is.

bij deze dus, nog nieuws te melden?

Opeltje 0
badge

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.