maandag kwam ik thuis en zaten de remmen vast van de zafira
touring gebeld, die man heeft de remmen losgemaakt maar toen we het remsysteem terug onderdruk wilde zetten kregen we geen druk meer op de remmen
de touringman dacht dat de hoofdremcilinder stuk was omdat er geen druk meer opkwam
wagen afgesleept naar de garage en daar bleek dat de rembekrachtiger kapot was
de veer die daar inzit was volgens hem over
kan het als de rembekrachtiger stuk is dat je helemaal geen druk meer kunt krijgen op de remklauwen
en is zo een rembekrachtiger te reviseren ?
want een nieuwe kost bijna 700 euro
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleren/visueel controleren
Bij niet lopende motor vacuüm in rembekrachtiger door het meerdere malen intrappen van het rempedaal afbouwen.
Rempedaal intrappen, onder druk houden en motor starten. Het remsysteem is in orde, wanneer het rempedaal verder naar beneden zakt. Zakt het rempedaal niet verder naar beneden, dan moet het vacuümsysteem (vacuümleiding, terugslagklep) worden gecontroleerd. Wanneer daarin geen defect wordt vastgesteld, dan moet het defect in de rembekrachtiger worden gezocht.
Let op
Als bij auto's met dieselmotor de rem langere tijd wordt gebruikt, bijv. bij het naderen van een stoplicht of een file, dan wordt de onderdruk verbruikt. Daardoor gaat het rempedaal relatief snel naar de bodem en voelt sponzig aan. Dit is bij auto's met dieselmotor geen reden voor een klacht omdat daarbij de druk in het remsysteem zelfs stijgt. Dit kan d.m.v. aansluiting van het meetapparaat MKM-558-A op de remklauw worden gedemonstreerd.
controleer eerst je terug slag klep
ik heb volledig gene druk meer
pedaal wordt gewoon tot onder gedrukt zonder weerstand
hij staat in de opel garage
man zegt dat de veer van rembekrachtiger over is
kan deze hersteld worden ?
want heb echt geen zin meer om 700 euro uittegeven aan de wagen
13 jaar
nee veer kan niet gedemonteerd worden
maar op de sloop kunnen ze je wel helpen
13 jaar
ze liggen niet dik verspreid op een autokerkhof , dat heb ik al ondervonden
zijn al dit rembekrachtigers van de zafira a dezelfde
ik heb de nummers doorgekregen van de garage welke dat op de pot staan
maar staan die ook op een andere pot of heeft elke pot zijn eigen nummer ?
13 jaar
denk zo,n beetje hetzelfde moet wel van een diesel zijn
even op onderdelen online zoeken
en dan op voorraad klikken
krijg je een lijst te zien
13 jaar
ik heb er eentje aangeboden gekregen van 2002 van een 2.0 dti
zou dat dezelfde zijn als een 2004 ?
als ik op de site van onderdelen online kijk zie ik wel dat bij ene van 2002 en 2004 dezelfde serie nummer staat bij die rembekrachtiger
13 jaar
neem aan dat het dan klopt
anders even bij de dealer navragen
beter vragen als verkeerd
13 jaar
Ik geloof niet dat de rembekrachtiger stuk is...
Als je zonder bekrachtiging de rem intrapt moet hij gewoon druk hebben.
Ik denk eerder aan de hoofdrem cylinder...
ja of de terugslag klep in het van motor naar rem cilinder is kapot
13 jaar
De leiding van motor naar rembekrachtiger is alleen voor het vacuum in de bekrachtiger...
De hoofdremcylinder bouwd altijd druk op, zij het onbekrachtigd mocht er in dat circuit iets defect zijn.
(denk maar aan ontluchten, dan gebruik je de rembekrachtiging ook niet..)
oke maar over dit onderwerp is al meer geschreven vandaar
anwb heeft gecostateerd rem bekkr
veer kapot wie ben ik om daar aan te twijfelen
hoewel ik er nooit van gehoord heb
wat betrefd de druk daaar zit iets in
je zou altyd druk op het sijsteem moeten hebben
met of zonder rem bekrkractiging
13 jaar
tja...ik ben ook maar een eenvoudige....(puntje puntje)
Maar als het pedaal op de grond terecht komt, denk ik aan de HR cylinder.
een veer heeft volgens mij niets te maken met de druk in het systeem
je hebt gelijk hans
van een kapotte veer heb ik nog nooit gehoord
van een kapotte hoofd rem cilinder
elke dag
13 jaar
Volgens mij kan rensie73 zich daar beter op concentreren..
we horen het wel.
mvg,
Hans.
alléé zal de suggesties uit de wereld helpen
in de rembekrachtiger zit een klein plaatje met een staafje aan , waarschijnlijk om de hoofdremcilinder in en uit de laten gaan
dat lag er los in en in 2 stukken
komt zelden voor , ik was de 2 die hij wist die zoiets aan de hand had
13 jaar
ja dat klopt heb je iets zeld zaams wat dus geld kost
13 jaar
heb juist een 2 de hands gekocht op internet
45 euro
nu maar vingers kruisen dat hij nog goed is en dat de auto rap hersteld is
daarna buiten met die handel
13 jaar
Hoi ik had eerder meegelezen maar niet gereageerd. Een doorsnede laat ook zien dat er twee pennen zijn en de laatste die de hoofdremcilinder bedient aan de veer is gemonteerd. Dan spreek je toch van een kapotte veer. Maar goed de kans dat de andere rembekrachtiger het zelfde euvel vertoond zal verwaarloosbaar zijn.
13 jaar
tja had een foto doorgekregen van hem en daar zie ik toch op dat die pen nog altijd goed in het midden zit
dus vingers kruisen hé
13 jaar
och het is maar handel toch ??
Motoruitvoering
Uitvoering rembekrachtiger
Diameter in mm
Alle
Enkelvoudig membraan
255,0
13 jaar
Waar zouden we zijn zonder handel...
tja als ge al zoveel meegemaakt hebt met de auto als ik wordt het op laatste echt wel handel
heb er geen ander woord voor
13 jaar
mannen bedankt voor al uw hulp gedurende mijn opel periode
maar ik heb het hoofdstuk opel afgesloten
hij is vandaag verkocht !
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar