Hallo, ik zit met een probleem, ik wil zelf mijn voorste remblokken vervangen, maar stuit op het volgende probleem.
ik heb de oude al verwijderd maar ik krijg het niet voor elkaar om die cilnders in die remklauw terug te duwen, ze zitten muur vast. Is het normaal dat het zo vast zit en hoe kan ik hem terug duwen zodat ik die nieuwe remblokken kan plaatsen
Geplaatst door mcobretty (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
15 Reacties
stefan84 (0), 18 jaar geleden
hallo
je hebt ook type's die een draai systeem hebben..!!
wees er voorzichtig mee..
is het gewoon een normale,dan voorzichtig met 2 waterpomptangen de zuiger terug duwen,meestal gaat dat zonder problemen!kan ook zijn dat de rubber eromheen kapot is en zo vuil e.d. opgehoopt zitten waardoor hij niet terug kan geduwd worden!dan even demonteren en schoonmaken!reinigen!
hoe heb je het nu gedaan dan ? omdat je er geen beweging in krijgt ?
eventueel ook even naar het peil van de remvloeistof kijken en zo nodig de dop verwijderen..
haal je de hele klauw eraf,denk dan ook aan het ontluchten na montage.
Stefan
mcobretty (0), 18 jaar geleden
ik heb niet gekeken of het een draai systeem is , ik heb hem algeprobeerd met waterpomptang maar lukt niet.
remolie staat goed , en de dop had ik er ook van af gehaald
stefan84 (0), 18 jaar geleden
dan probeer eens met 2 tangen
met één waterpomp tang duw je de zuiger als het ware scheef en help je je dat ook nog naar de ....
RDijkstra (0), 18 jaar geleden
Probeer eens met een lijmtang of een pijpen tang kun je vaak iets meer kracht mee zetten.
groet Reinder
mcobretty (0), 18 jaar geleden
het is uiteindelijk wel gelukt, ik heb namelijk die klauw op een verhoging geplaats onder de auto en met een sleuteldop aan de onderkant van die auto en dan heel langzaam die auto er op laten zakken door die krik terug te draaien, en op die manier is het toch gelukt om die cilinder weer op zijn plaats te krijgen
maar als nog bedank voor de informatie
stefan84 (0), 18 jaar geleden
haha
ja dat gaat ook,daar was ik niet opgekomen..
eigenlijk niet de normale gang van zaken,want als je hem er scheef in duwt kost het je met een beetje pech de remklauw..
maar goed,het is gelukt..
succes ermee
Stefan
sytze (0) PRO, 18 jaar geleden
Zo zie je maar Stefan, we leren elke dag bij! hehehe.
Sytze
Santa (0), 18 jaar geleden
Ik durf het bijna niet te vragen, maar:
hoe ververs jij je motorolie, mcobretty....???
sytze (0) PRO, 18 jaar geleden
Auto omhoog, beitel eronder met punt omhoog, dan krik laten zakken, en kijk, daar komt de zwarte derrie al..........hehehehe,
Sytze
VINK (0) PRO, 18 jaar geleden
Sytze
Zeker stage gelopen bij Kettellapper.
Santa (0), 18 jaar geleden
Hee Luis, in Engeland zeggen ze bij dat soort opmerkingen:
It takes one to know one.....!
Anderen NIET met jezelf vergelijken siert de mens.....
VINK (0) PRO, 18 jaar geleden
Dus jij kent Kettellapper ook
Santa (0), 18 jaar geleden
Dat heb ik niet geschreven, Luis......
Lees nog maar eens goed wat er staat!
LUISTEREN is wat anders dan LEZEN, Luis ter vink.....
Maaaaarrr: wie ken die overheerlijke koek van Wieger Ketellapper NIET....???
mcobretty (0), 18 jaar geleden
hee santa, je mag het gewoon vragen hoor
het antwoord is " ik heb het nog nooit zelf gedaan, altijd bij de garage "
sytze, hoe vaak is het jouw gelukt om zo je olie te verversen??
ben benieuwd
Santa (0), 18 jaar geleden
Alles werkt weer naar behoren?