Opel Astra: remmodulator versleten bevonden bij keuring

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: c1.4nz

Hallo allemaal, ik ben al eens eerder geregistreerd geweest hier maar ben hiervan alle gegevens kwijtgeraakt, vandaar n nieuw account,

Mijn schatje is een Astra F 1,4i uit >>1995<<, km.stand 81.700,

vanmorgen 14-05-2007 heb ik mijn wagen naar de dealer gebracht voor n keuring en grote beurt, hopende dat hij door de keuring zou rollen.
ik kreeg een 1e telefoontje over het feit dat ze in de onderhoudshistorie waren gedoken en of het goed was dat ze de distributie riem zouden vervangen, 4 jaar? 2003/2007??? nouja doen... zei ik. Ik weet niet wat de uiterste kilometer/tijdlimiet is voor een distributie riem, maar wist wel dat het eraan zat te komen...

verder kreeg ik na een uur een 2e telefoontje, betreffende de keuring, Remmodulator voor remmen achter was versleten, zou vervangen moeten worden,
nou kan ik me aan de hand van de naam van het onderdeel wel een voorstelling maken/herleiden wat t ding doet, maar zeker weten doe ik het niet,

Mijn vraag is, kan mij iemand vertellen wat t ding doet/regelt? hoeveel werk het is om zoiets te vervangen? en de kosten? graag wil ik hetzelfde weten voor de distributieriem...

helijoske

Geplaatst door helijoske (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

roygsi (0), 16 jaar geleden

riem + geleiders en uurloon is meestal rond de 200,-

remmodulator klinkt bekend, ik heb ook geen idee, abs pomp?
moest je gewoon ff vragen toen je hem aan de lijn had

helijoske (0), 16 jaar geleden

of het de remcilinder zelf is of een regeleenheid weet ik niet... abs pomp heeft ie t niet over gehad, zou natuurlijk wel nog kunnen, wel nu ik er bij stil sta laatste tijd wat meer remweg nodig als normaal, en 1 achterwiel soms wat slipte dus tja...

ernst2884 (0) PRO, 16 jaar geleden

Waarschijnlijk bedoelen ze de remdrukbegrenzers, die zitten in de remleidingen bij de achteras. Het gebeurt regelmatig dat die open blijven staan zodat je remkrachtverschil krijgt bij de APK. Wij halen op de sloop vaak een paar gebruikte en wisselen die dan om, vaak gaat het dan weer goed. Het enige is dat je het alleen kan kontroleren op een rollentestbank, dus tot hij voor de remmentest gaat weet je niet of het goed is. Nieuw zijn ze ook te koop, moet je ze vervangen als paar en kosten ze ongeveer 100,00-.

helijoske (0), 16 jaar geleden

dan weet ik dus precies waar het geld inzit bij deze beurt, maja, lieverdedealer.nl!!!


in ieder geval bedankt voor je info...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.